Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Noen som vet om lasterom i Berlingo 2003 modell (1 skyvedør og 2 bakdører) og Partner 2007 mod (4wd) (2 skyvedører og bakluke) er like store? Bilene ser jo egentlig prikk like ut :|

Vurderer å bytte bil, men har jo nye bur.... :huh:

Jeg har hatt en berlingo 1999 modell, og har nå en Partner 2005 mod som er bygget om fra personbil til varebil. I forhold til berlingoen så er den litt kortere i bagasjerommet, men jeg tror den er litt bredere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en berlingo 1999 modell, og har nå en Partner 2005 mod som er bygget om fra personbil til varebil. I forhold til berlingoen så er den litt kortere i bagasjerommet, men jeg tror den er litt bredere :)

Takk for svar!

Jeg har ett dobbelt bur bakerst og ett enkeltbur mot baksetene, men om jeg kjøper den så vil jeg bytte ut det enkle med ett dobbelt ett med dører ut til sidene, så da kan jo det tilpasses, så lenge dobbelt buret får plass i bredden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har nybilen ankommet og jammen så skled burene rett inn. Bakdelen med den nye bilen (Partner 2007 mod) er at den har hel bakvegg med pleksiglass. Det sitter en liten boks bak passasjersetet som går inn i lasterommet og gjør at jeg ikke får buret helt ut til døren (hva er den til egentlig??), men det fungerer egentlig ok. MEN så tenker jeg at hundene kommer jo til å fryse ihjel i vinter med den hele bakveggen. noen som har funnet en BILLIG løsning på dette? jeg har nå festet en kupévarmer på bakveggen og håper den skal gjøre det litt varmere der, men har noen andre enda bedre løsninger? Kan jeg f.eks borre store hull i ruta? Eller helt nede ved gulvet uten at det blir ulovlig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nybilen ankommet og jammen så skled burene rett inn. Bakdelen med den nye bilen (Partner 2007 mod) er at den har hel bakvegg med pleksiglass. Det sitter en liten boks bak passasjersetet som går inn i lasterommet og gjør at jeg ikke får buret helt ut til døren (hva er den til egentlig??), men det fungerer egentlig ok. MEN så tenker jeg at hundene kommer jo til å fryse ihjel i vinter med den hele bakveggen. noen som har funnet en BILLIG løsning på dette? jeg har nå festet en kupévarmer på bakveggen og håper den skal gjøre det litt varmere der, men har noen andre enda bedre løsninger? Kan jeg f.eks borre store hull i ruta? Eller helt nede ved gulvet uten at det blir ulovlig?

Jeg hadde halv pleksiglass vegg på min gamle "puttebil". Der fikk jeg hjelp til å borre hull i ruten, 3 oppe, 2 på midten og 3 nede sånn at det ble litt gjennomtrekk. På sommeren ble det brukt burvifter og om vinteren så hadde de flere varme ullpledd å ligge på + vinterdekken. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Æsj, vi må ha nytt bur igjen snart. Jentene har delt på Kela buret til nå, men Ida vokser fort, og det er nok snart litt trangt for dem. Mannen er ikke så keen på et nytt Kela, da de er så tunge, og han bruker bilen til frakting av store ting så buret må ut av og til.

Noen tips til noe lettere bur, men som ikke koster drit mye? Har lett etter brukt, men er ikke så mange ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi må ha nytt bur igjen snart. Jentene har delt på Kela buret til nå, men Ida vokser fort, og det er nok snart litt trangt for dem. Mannen er ikke så keen på et nytt Kela, da de er så tunge, og han bruker bilen til frakting av store ting så buret må ut av og til.

Noen tips til noe lettere bur, men som ikke koster drit mye? Har lett etter brukt, men er ikke så mange ute :(

Har inntrykk av at de solide bura gjerne veier litt. Både Kela, Vario og Herkulesen som vi har hatt har vært tunge bur alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har i en form for lett aleminium er vel, jeg løfter det enkelt med en hånd rett opp. kjøpte det veldig billig på finn, men aner ikke hvem som laget det. men tror ikke det holder stort når man kræsjer mtp det er så lett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de solide bura gjerne veier litt. Både Kela, Vario og Herkulesen som vi har hatt har vært tunge bur alle sammen.

Hmm, ok. For mannen forelska seg i et en kompis av han hadde som er i aluminium og derfor var veldig lett. Men aluminiums bur er gjerne ikke godt nok for bil?

Jeg liker jo godt Kela, fordi de virker solide og ikke har noe gale pris at all. Men før jeg får egen bil, så må vi nesten være enige :)

Et slik her var det han kompissen hadde. I aluminium.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46367374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok. For mannen forelska seg i et en kompis av han hadde som er i aluminium og derfor var veldig lett. Men aluminiums bur er gjerne ikke godt nok for bil?

Jeg liker jo godt Kela, fordi de virker solide og ikke har noe gale pris at all. Men før jeg får egen bil, så må vi nesten være enige :)

Et slik her var det han kompissen hadde. I aluminium.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46367374

det vi har er nå sterkere enn slike klapp opp bur ol, og det holder en del men kela buret er mer solid.

Forøvrig er det du linket noe helt annet enn det jeg brukte/har :P jeg har bare noe veldig tynt metall greier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...