Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde variocagebur før, men byttet til Kelabur i juli. Jeg er utrolig fornøyd!

Mine har god plass, det hadde fint vært plass til fire maller i det dobbelburet mtp. hvor små bilbur folk har til hundene sine... For et stort dobbelbur som er bygget opp, har tett kant nede og nødluke bak så betalte jeg 3700 kr :) Jeg synes det er billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Jeg har betalt 2500 for et dobbeltbur og 3000 for et annet (det til 3000 er høyere og har skråvegg bak) synes ikke det er dyrt i det hele tatt jeg. Ikke har lakken blitt borte på noen av dem heller, enkeltburet mitt er 6 år gammelt og like fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bildene mine har falt ut av tråden, så legger de inn på nytt. Er utrolig fornøyd med burløsningen min!

73594_10150096788910225_5591910_n.jpg

Oppbygget bur, så jeg har plass til bagasje under

74023_10150096789325225_420366_n.jpg

To dører, da jeg har en skillevegg som er lett å ta ut/sette inn etter behov. Skyver den inn i midten mellom dørene og fester den med et par skruer i veggen mot førerhuset.

74105_10150096789575225_4718859_n.jpg

34407_10150096790015225_1938227_n.jpg

Plass til 3 bernere på kortere turer

Betalte 1500,- for hele greia :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt kelaburene (de blir bare så megastygge når lakken begynner å falle av), og synes ikke over 3000-4000 i billig i det hele tatt, men jeg har ikke funnet noen bedre alternativer... Jeg skal ha 2 dører på det ene buret og 3 på det andre, så det kommer nok til å koste litt!

Kjøp deg en boks med spraylakk, og lakk det selv når det starter å flasse. Så er det godt som nytt igjen. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint Mona!

Selv har jeg en MIM-safe lastegitter slik at hundene er midt i bilen. Trafikksikkert, god plass (130x90cm) og veldig fleksibelt (enkelt å ta ut grinden uten verktøy som er skrudd fast i lastekroker) + at jeg beholder god plass i bagasjerommet (110x110).

IMG_3510_zps2ce85a81.jpg

IMG_3504_zps413e3b3a.jpg

Jeg trodde at hundene mine alltid bare lå og sov i bilen, men jeg har oppdaget at på gjeterhundtrening, da kaster de seg i og biter på bilen i frustrasjons overslagshandling :P Så da er det like greit å skaffe bur. Jeg vil ikke ha tannmerker i døra! Hadde det ikke vært for gjetingen så hadde løsningen vært helt genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil og nytt bur. Borret hull i boksen på toppen og stripset den fast.

God lagringsplass for leker, kobbel, vannskål og annet pøh! :)

Det der har jeg også tenkt litt på, i min nye, foreløpig imaginære, bil. Men, hva gjør du for å sikre det som er i boksen? Slik det er nå har vi bygget opp buret til Odin og en boks under, med ting vi bruker nesten hver gang vi er ute og kjører (som oftest ifbm trening eller tur). Om jeg skal ha et lokk på den boksen på toppen som er godt nok festet så vil jeg jo aldri gidde å putte ting oppi der, og ender med å legge ting rundt om kring langs kanter og kriker og kroker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg også tenkt litt på, i min nye, foreløpig imaginære, bil. Men, hva gjør du for å sikre det som er i boksen? Slik det er nå har vi bygget opp buret til Odin og en boks under, med ting vi bruker nesten hver gang vi er ute og kjører (som oftest ifbm trening eller tur). Om jeg skal ha et lokk på den boksen på toppen som er godt nok festet så vil jeg jo aldri gidde å putte ting oppi der, og ender med å legge ting rundt om kring langs kanter og kriker og kroker...?

Lokket er festet med 2 klips på hver side, og om jeg bare skal ha opp noen småting så holder det at jeg løsner de på de ene siden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny her, vet ikke helt hvor jeg skal spørr om dette men prøver her!! Får en liten boston terrier i hus om 4 uker.. Og skal kjøpe hundebur, mer spesefik trixie hundebur.. Har målt i bilen(golf3) of det passer.. Eneste problemet er at bagasjerommet er så dypt at døren på buret vil ikke gå opp, høy terskel, eller høy kant da, i bagasjerommet. Så må bygge å bli litt kreativ. Noen som har gjort lignende eller har noen ideer!? Blir kjempe glad for innspill!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny her, vet ikke helt hvor jeg skal spørr om dette men prøver her!! Får en liten boston terrier i hus om 4 uker.. Og skal kjøpe hundebur, mer spesefik trixie hundebur.. Har målt i bilen(golf3) of det passer.. Eneste problemet er at bagasjerommet er så dypt at døren på buret vil ikke gå opp, høy terskel, eller høy kant da, i bagasjerommet. Så må bygge å bli litt kreativ. Noen som har gjort lignende eller har noen ideer!? Blir kjempe glad for innspill!!

Hva med å heller kjøpe et annet bur? F. Ex kela bur lager med døra lengre opp. Al consult, trønder buret osv. Evnt må du bygge opp.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil isåtilfele bli et alternativ hvis vi ikke får til noe med dette. Men det er dette vi liker best og helst vil ha. Vi skal også bytte bil på ubestemt tidspunkt, derfor vil jeg ikke ha typ disse spesial lagrede burene. Kan ikketenke meg at deg blir noe problem åfå gjort noe med, men hvis ikke så såklart må vi velge et annet.

Så langt ser jeg for meg at den beste løsningen er å lage en slags trekasse å skru den fast i gulvet, kle den me stoff og så feste buret..

:)

Hva med å heller kjøpe et annet bur? F. Ex kela bur lager med døra lengre opp. Al consult, trønder buret osv. Evnt må du bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten også på hvordan folk oppbevarer hundeutstyr i bilen? Jeg er veldig kontroll freak og må ha alt på stell! Har sett for meg å henge en liten slags lomme på burdøren.. Kanskje en sånn bil lomme .. Men er redd det ska bli litt forstort me tanke på at de sperrer luftvenilasjon for hunden eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vår løsning.

En Citroen Berlingo med 5 seter med et Variocage single large. Buret passer akkurat inn i bagasjerommet når det er på det innerste uten å trekke det ut. For hunden sin del kunne det nok vært noen cm lengre, men i hverdagen kjører vi ikke så lange turer at det er noe problem, hvis vi skal kjøre langt er det jo bare å legge ned et sete så han få litt plass til å strekke seg.

20131021_155732_zps4226c0ef.jpg

20131021_155754_zps0f624b27.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig skal jeg bestille bur! Enkeltbur for Nora. Tenker bredde 50-55, høyde 65, og lengde 65ish? Det er vel ok. Har egentlig ikke peiling, haha :P Nora er 50cm høy, 45cm lang i rygg og 14kg. Pleier å ligge seg sammen i en ball. Virker som om hun synes det er litt skummelt å kjøre bil, og spesielt i bur som er så store at hun sklir litt "frem og tilbake" der inni. Derfor vil jeg ikke ha noe danseplass. Tror hun stresser mindre om buret ikke er så stort at hun blir "slengt" hit og dit.

12096_10153238457820464_103899139_n.jpg

Hva er str. på Issi sin side? :)

Hvilke "ekstra" ting er det man kan få på Kela burene? Bein, tett kant nede, hva annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skal jeg bestille bur! Enkeltbur for Nora. Tenker bredde 50-55, høyde 65, og lengde 65ish? Det er vel ok. Har egentlig ikke peiling, haha :P Nora er 50cm høy, 45cm lang i rygg og 14kg. Pleier å ligge seg sammen i en ball. Virker som om hun synes det er litt skummelt å kjøre bil, og spesielt i bur som er så store at hun sklir litt "frem og tilbake" der inni. Derfor vil jeg ikke ha noe danseplass. Tror hun stresser mindre om buret ikke er så stort at hun blir "slengt" hit og dit.

Jeg har dbl bur til Harly og Lykke, målene på det er

D: 84 cm (maks av hva bagasjerommet tillater, ville gjerne hatt det nærmere 90 om plassen tillot det.)

H: 71 cm

B: 56 cm til Lykke, og 59 cm til Harly

Lykke er ca 15 kg og 47.8 cm høy, Harly er 18 kg og ca 49.5 cm høy.

Hundene brukes såpass mye at jeg vil at de skal ha god plass og kan ligge utstrakt og avslappet om de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dbl bur til Harly og Lykke, målene på det er

D: 84 cm (maks av hva bagasjerommet tillater, ville gjerne hatt det nærmere 90 om plassen tillot det.)

H: 71 cm

B: 56 cm til Lykke, og 59 cm til Harly

Lykke er ca 15 kg og 47.8 cm høy, Harly er 18 kg og ca 49.5 cm høy.

Hundene brukes såpass mye at jeg vil at de skal ha god plass og kan ligge utstrakt og avslappet om de ønsker det.

Men da har de rimelig store bur altså? N ligger ikke så mye i bilen, men blir jo litt her og der, men tror da at 55x70 feks. er stort nok for henne. Men jeg klarer ikke se det for meg.. Kanskje jeg skal måle henne når hun ligger her i sofaen nå :P Haha. Men som sagt, vil ikke ha noe stort bur i og med at hun stresser mindre om det ikke er så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har de rimelig store bur altså? N ligger ikke så mye i bilen, men blir jo litt her og der, men tror da at 55x70 feks. er stort nok for henne. Men jeg klarer ikke se det for meg.. Kanskje jeg skal måle henne når hun ligger her i sofaen nå :P Haha. Men som sagt, vil ikke ha noe stort bur i og med at hun stresser mindre om det ikke er så stort.

Nå ligger hun utstrekt med forbein og i "ok" liggestilling, og da er hun 65cm lang. 55 bred skal nok være nok. Da skal jeg se hvor dypt bur vi kan ha i bilen. Blir vel 70-80cm :) Lurt å måle, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har de rimelig store bur altså? N ligger ikke så mye i bilen, men blir jo litt her og der, men tror da at 55x70 feks. er stort nok for henne. Men jeg klarer ikke se det for meg.. Kanskje jeg skal måle henne når hun ligger her i sofaen nå :P Haha. Men som sagt, vil ikke ha noe stort bur i og med at hun stresser mindre om det ikke er så stort.

Jeg synes ikke de kunne vært så mye mindre, men folk har jo forskjellige preferanser.

Labbisen hadde bur på 80x55 en periode, det synes jeg var i knappeste laget. Hun var 49.5 cm høy og 22.5 kg.

Det er ikke noen du kjenner som har et bur du kan prøve da, både ift bilens mål og Noras str?

Jeg personlig ville heller hatt en hund som stresset litt i bilen enn en som fikk kramper, muskelstrekk, skader el lign pga for trangt bur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de kunne vært så mye mindre, men folk har jo forskjellige preferanser.

Labbisen hadde bur på 80x55 en periode, det synes jeg var i knappeste laget. Hun var 49.5 cm høy og 22.5 kg.

Det er ikke noen du kjenner som har et bur du kan prøve da, både ift bilens mål og Noras str?

Jeg personlig ville heller hatt en hund som stresset litt i bilen enn en som fikk kramper, muskelstrekk, skader el lign pga for trangt bur.

Nei, ingen jeg kjenner som har bur jeg kan prøve.

Tror vi velger 55x85, men skal måle litt i bilen etterpå. Har vurdert 60 i bredde, for at det kan passe vorsteh ol. også, men tror det blir veldig stort for henne. Litt stress kan jeg tåle, men det er ikke noe stas når hun stresser så hun sitter å rister hele hunden. Dette gjør hun ikke i mindre bur. Buret hun bruker nå er alt for stort for henne. Dine hunder ligger nok mye mer i bur i bilen enn det Nora gjør. Som på stevner/treninger ol. Nora ligger der bare på kjøreturer hit og dit på butikker, til mamma, til hytten(2t) osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen jeg kjenner som har bur jeg kan prøve.

Tror vi velger 55x85, men skal måle litt i bilen etterpå. Har vurdert 60 i bredde, for at det kan passe vorsteh ol. også, men tror det blir veldig stort for henne. Litt stress kan jeg tåle, men det er ikke noe stas når hun stresser så hun sitter å rister hele hunden. Dette gjør hun ikke i mindre bur. Buret hun bruker nå er alt for stort for henne. Dine hunder ligger nok mye mer i bur i bilen enn det Nora gjør. Som på stevner/treninger ol. Nora ligger der bare på kjøreturer hit og dit på butikker, til mamma, til hytten(2t) osv. :)

Buret hadde nok vært like stort om vi ikke hadde trent/konkurrert mtp hvor hardt de brukes fysisk i hverdagen med trekking, sykling, kløving, sykling, snørekjøring osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...