Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

*plystre* Rengjøring uten vaskemidler.

Blitt skikkelig believer jeg...

Bakepulver og eddik fungerer jo bedre enn Jif jo, og så mye bedre for luftveiene til poden! :D

Billigere er det også..

Og bare for å understreke så nevnte søsteren min i går at jeg alltid har så rene gulv... Når jeg sa at jeg ikke brukte såpe på gulvet (bortsett fra hvis poden har uhell der seff, men da bruker jeg eddikvann eller Zalovann og tørker så det blir helt tørt etterpå)ble hun helt sjokkert. Hun var sikker på jeg vasket gulvet minst hver dag :lol: Hun bruker grønnsåpevann og føler at det aldri blir rent...

Hun har også et lite allergitroll, så nå skulle vaskebøtta ut og microfibermoppen inn :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

:yes:

Men hva er beste måten å gjøre rent moppene på? Det er bare å slenge de i vaskemaskinen sant? Kluter kjøper jeg alltid nye av, jeg kjøper de Unik microfiberklutene til 9 kr på kiwi og kaster de når de blir møkkete ( :whistle: ), jeg bruker stort sett kjøkkenrull først så de blir ikke sååå fort møkkete liksom. Men moppene må jeg jo vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de er ikke ødelagt, men hvorfor bruke vaskemiddel? De blir jo ikke renere?? Mopper har ikke flekker osv som skal av slik som på klær. Skyllemiddel skal man derimot ALDRI bruke, da fester ikke støvet seg i moppen, det bare skyves rundt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de er ikke ødelagt, men hvorfor bruke vaskemiddel? De blir jo ikke renere?? Mopper har ikke flekker osv som skal av slik som på klær. Skyllemiddel skal man derimot ALDRI bruke, da fester ikke støvet seg i moppen, det bare skyves rundt på gulvet.

Ok, har bare brukt vaskemiddel, ikke skyllemiddel :aww:

Da lærte jeg mer, yey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå føler jeg meg forvirret ja! :blink:

Er ikke lett å bare vært 19år gammel, flyttet inn i leilighet "alene"(har samboen men ingen mamma som fikser) for bare noen mnd siden. Jeg føler jeg vasker meg i hjel snart jeg! Det er alltid støv og hundehår over alt, men har nå begynt å greie bikkjedyrene daglig så det hjelper masse. Jeg er skikkelig dårlig til å vaske gulvene og det skjer bare en gang i mnd max 2, men jeg støvsuger ofte. Vaske klær er noen DRITT! Jeg må ta de ut av vaskemasinen med en gang de er ferdige for bare etter en liten stund der så lukter de rett og slett dritt. Maskinen hadde kanskje trengt en vask? Skal prøve trikset med eddik i dusjen og sette ut en skål i leiligheten. Skal den være full av edikk da, og kun edikk?

Så var det klesvasken, eller først hadde kanskje maskinen hatt godt av en omgang for å bli renset?

Jeg måååå ha det inn med tskje for jeg trørr ikke prøve på noe jeg er usikker på. Skal jeg bare hive inn klærne og ha edikk sammen med det flytende grapset? :icon_confused: Kan det da ligge en liten stund i maskinen uten å lukte ille? Jobbklærne til mannen føler jeg at lukter ille selv om de er vasket, men jeg vasker de ikke alene så kan jeg da bruke edikk i maskinen sammen med andre klær som ikke "trenger" det?

jeg er IKKE noe husmor nei! :o

edit: hvor mye edikk? Sånn passe hjelper ikke meg for jeg kan finne på å synes at sånn passe er en hel flaske :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med grønske?? "Noen" gikk på trynet i helgen, og brått hadde man fått grønske på kneet på fine drakten sin :aww:

Hvilket stoff er drakten? Prøvde du å gni av med vann?

Arielle Les tråden nøye en gang til, spes det innlegget som heter edikkens vidunderlige verden, da får du svar på det meste, med t-skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket stoff er drakten? Prøvde du å gni av med vann?

Den er av lin og sikkert noe kunststoff tenker jeg - men jeg forsøkte meg med nylonvask jeg - og det så ut til å gå bort med det - kanskje *ler*. Har kastet den på finvask etterpå nå, så får jeg håpe det gikk bra. Ingen krise forøvrig - det vises ikke så godt - drakten har kamuflasjefarge, så flekken vistes ikke veldig godt (men like fullt flaut å gå rundt med grønske på knærne når man har passert 40 liksom *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av mange som har blitt hektet på å prøve noe nytt og som også må ha ting inn med pitteliten skje :icon_redface: Disse moppene dere snakker om - kjøpt på Nille/Rema/lignende, bomull, med "tråder", minimum 15% mikrofiber... Husket jeg riktig nå tro?

Er det noe spesielt merke på disse? Hvordan skal de se ut? Jeg tok en kjapp runde i et par butikker i dag, men fant ikke noe jeg følte at heeeelt traff blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over Tulip altså :D Har erfart at den dama har kunnskaper, men wow altså! Du har jo svaret på alt :icon_clapping: Nå skal jeg kjøpe eddik :aww:

Men forsto jeg rett? Kan man ha klær som lukter rart, i eddikvann før man vasker de og så er lukta borte? Jeg finner stadig bukser eller gensere som lukter rart etter å ha ligget litt i skapet og det er skikkelig nedtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av mange som har blitt hektet på å prøve noe nytt og som også må ha ting inn med pitteliten skje :icon_redface: Disse moppene dere snakker om - kjøpt på Nille/Rema/lignende, bomull, med "tråder", minimum 15% mikrofiber... Husket jeg riktig nå tro?

Er det noe spesielt merke på disse? Hvordan skal de se ut? Jeg tok en kjapp runde i et par butikker i dag, men fant ikke noe jeg følte at heeeelt traff blinken.

Min heter "supermopp" rettogslett - kjøpt på europris av vaskeguruen her self. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forsto jeg rett? Kan man ha klær som lukter rart, i eddikvann før man vasker de og så er lukta borte? Jeg finner stadig bukser eller gensere som lukter rart etter å ha ligget litt i skapet og det er skikkelig nedtur...

Eddik som skyllemiddel i stedet for tøymykner. I kammeret for tøymykner på maskina. Om de er skikkelig ille, kjør en runde med natron i vaskepulverkammeret og eddik i kammeret for skyllemiddel. Works a charm.

Husk at klærne bør være helt tørre før de legges i skapet, ellers sette det seg fort lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...