Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

1 time siden, Snoffe skrev:

Noen som har tips til å få bort fettbelegg på laminat gulv?  Tror det er såpe som sitter igjen. Vi har prøvd å vaske noen noen ganger med rent vann, men det går ikke bort.

Mikrofibermopp. Vaske gjentatte ganger med ren moppefille. Såpebelegget kan være gjenstridig, iallefall grønnsåpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2016, 19.41.13, Snoffe skrev:

Noen som har tips til å få bort fettbelegg på laminat gulv?  Tror det er såpe som sitter igjen. Vi har prøvd å vaske noen noen ganger med rent vann, men det går ikke bort.

Prøvd med eddik? Jeg vasker nå ofte med eddik og en god duftolje, og det ser faktisk litt rent ut etterpå. Hvis jeg bruker andre såper ser det like skittent ut etter som før vask. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har ikke lest gjennom tråden, så mulig dette har blitt besvart før.

Ditt beste vetbed-rengjøringstips?

Tips til rengjøring av dusjforheng i frostet plast og dusjmatte som ikke er av gummitypen? Kjøpt for cirka 6mnd siden, har bare sprayet, strøket over med Jif baderom og skylt tidligere. Kjenner at det begynner å bli litt belegg på innersiden av dusjforhenget og dusjmatten er ikke akkurat noe jeg ville spist lunsjen min på heller. Er ikke veldig flinke til å spyle av forheng og henge opp matta etter hver dusj :)

Skrubbing av dusj med slalåmbriller på og buff over ansiktet, varm og ser ikke så smart ut akkurat :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎02‎.‎2016 at 4:34 PM, maysofie skrev:

Har ikke lest gjennom tråden, så mulig dette har blitt besvart før.

Ditt beste vetbed-rengjøringstips?

Tips til rengjøring av dusjforheng i frostet plast og dusjmatte som ikke er av gummitypen? Kjøpt for cirka 6mnd siden, har bare sprayet, strøket over med Jif baderom og skylt tidligere. Kjenner at det begynner å bli litt belegg på innersiden av dusjforhenget og dusjmatten er ikke akkurat noe jeg ville spist lunsjen min på heller. Er ikke veldig flinke til å spyle av forheng og henge opp matta etter hver dusj :)

Skrubbing av dusj med slalåmbriller på og buff over ansiktet, varm og ser ikke så smart ut akkurat :lol: 

Se programmet Forbrukerinsiektørene om vaskesprayer. Invester i en god mikrofiberklut og eddik. Vask ivei og få det rent uten å risikere helsa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den ene hunden har bæsja på en Biltema "biabed" og jeg får ikke ut lukta! Jeg har vasket den tre ganger nå med grønnsåpe, tøymykner og eddik. Sist jeg vasket lot jeg den ligge en halvtime i ei bøtte eddikvann, luktet helt likt. Hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Er det noen som vet om man kan få bort mugg(?? Svarte flekker på tøy) ?? Har kommet svarte flekker på en skittentøyskurv i stoff, har nok ligget kluter/håndkler over kanten litt for lenge av gangen..

Det finnes noe greier en kan bruke for å ta jordslag. Sjekk med en båtutstyrsbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Yellow

Jeg pleier å spraye en del klær som blir lett krøllete søkkvåte etter vask når jeg henger det opp, istedenfor å stryke det i etterkant. Puttet dråper med lavendelolje i sprayflasken for tenkte det ville lukte så godt, men det var ikke det lureste jeg har gjort...

Har nå flere topper jeg har vasket flere ganger i maskin i etterkant, siste gang med MASSE eddik i vasken, men de har enda like tydelige fettflekker. Noen som har noen reddende råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Maries

Kjøpte en olajakke for noen uker siden og det lukter vondt av stoffet. Har vasket den og sprayet den, men det hjelper ikke. Har ikke lyst til å levere den tilbake da jeg likte jakken veldig. 

Har noen gode tips til å bli kvitt lukten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mushi skrev:

Hvordan får jeg vasket et dusjkabinett i glass som er full av kalk? Må ha det helt strøkent til bilder ifm salg...

Lykke til! Beregn bra tid, masse eddik og diverse vaskemidler fra rørleggeren. 

Men altså, sjekk i en rørleggerbutikk. De har som oftest saker som er mer effektive enn det en bruker til vanlig. Evt hvis du kjenner noen som jobber som renholdere, så har proffene bedre ting enn det matbutikken har.

Kalk på bad er noe herk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokospaniel skrev:

Lykke til! Beregn bra tid, masse eddik og diverse vaskemidler fra rørleggeren. 

Men altså, sjekk i en rørleggerbutikk. De har som oftest saker som er mer effektive enn det en bruker til vanlig. Evt hvis du kjenner noen som jobber som renholdere, så har proffene bedre ting enn det matbutikken har.

Kalk på bad er noe herk!

Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra...

http://www.granvvs.no/kjokkenvaskerom/rengjoring/rengjoring/porsgrund-showerclean-10133

Denne! Bruk bare svamp, gni veggene i det og skyll av etter noen minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev: Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra...

http://www.granvvs.no/kjokkenvaskerom/rengjoring/rengjoring/porsgrund-showerclean-10133

Denne! Bruk bare svamp, gni veggene i det og skyll av etter noen minutter. 

Nope, ikke hvis en har blitt skikkelig kalka. Da trengs det sterkere saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...