Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelstell på Puddel


Mud

Recommended Posts

Takk :ahappy: Nå har jo ikke jeg noen annen puddelpels å sammenligne med, men oppdretteren hennes sier at hun har veldig bra pelskvalitet.

Men du vil ikke ha en stor en da? Mathilde skal ha valper til våren, da får vi forhåpentligvis stua full av søte små sorte lakristroll :whistle: Hun er meget brukandes og hann hunden vi skal bruke på henne er også det :aww:

Nei. Less is more *ler*

Jo mindre hund, jo lettere å håndtere og få hundepass til :P

Ellers takk hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Fy jeg er sånn hemmelig skapforelska i storpudler :wub: Og etter jeg så http://www.youtube.com/watch?v=MjhM0su9TaM, ble jeg endamer forelska i dem. Også elsker jeg klippen hennes :DEdit: Noen som har peil på hva slags klipp hun har? :)

til og med JEG ble litt forelsket av den videoen!

Med puddel kan du jo ha masse kule sveiser! :D:aww:

poodle_camel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Osj, kamel ja.... :lol:

Her er Stella nå, nesten 2mnd etter skamklippen:

Stellaaug-114.jpg

Her er hun ubørstet og ufrisert, unntatt snutebarberingen. Har ikke rørt børsten siden skamklippen, har ikke vært behov. Nå begynner jeg snart å forme pelsen hennes igjen, og før man vet ordet av det har hun en T60 igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osj, kamel ja.... :lol:

Her er Stella nå, nesten 2mnd etter skamklippen:

Stellaaug-114.jpg

Her er hun ubørstet og ufrisert, unntatt snutebarberingen. Har ikke rørt børsten siden skamklippen, har ikke vært behov. Nå begynner jeg snart å forme pelsen hennes igjen, og før man vet ordet av det har hun en T60 igjen :D

Synes hun var fin jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig farge på puddel, den fargen Stella har :-) ♥

Takk :) Skulle selv ønske hun beholdt sin sjokoladebrune farge, men hun har heldigvis ikke bleket helt til beige (som noen gjør) og hun bleker heldigvis jevnt, så hun ser ganske ensfarget ut. Hun driver og blir mørkere igjen nå da, bytter pels (fra valpepelsen som var veldig bløt til voksenpelsen som er striere, med mer dekkhår) og dekkhårene hun får er brune :) Så det er litt spennende hvordan fargen utvikler seg. Og uansett farge er hun verdens beste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hvor mye du må børste...det kommer også fryktelig ann på hva slags pelskvalitet og struktur du får på pelsen til puddelen din. Noen er helt håpløse med pels som floker seg med en gang, mens andre har en særdeles lett pels.

Dette er veldig sant!

Min storpuddel har forfedelig pelskvalitet. Hun har alltid rimelig kort pels, men den floker seg bare man ser på henne... Blir bikkja våt (uten shampoo) så blir hun en stor floke når hun tørker. Hun har kort pels da, så det er ikke så vanskelig å løsne på det men pga at hun får så lett floker så er ikke børsting no kosestund her i hus desverre. Det er veldig synd syns jeg siden jeg bare måå børste henne. Prøver å gjøre det så hyggelig som mulig, hun ligger bl.a. alltid på fanget når jeg børster henne, men det er enkelt og greit ubehagelig for henne. Hun godtar barbering og bading da, ikke det beste hun veit men hun sitter bare der og aksepterer det! Og så får hun et skikkelig raptusanfall av glede når hun er ferdig :wub:

Jeg kunne aldri hatt henne i utstillingskondisjon. Hadde aldri fått pelsen så lang og i tillegg holdt den pen og flokefri.

Ang. valpe- og unghundstida så var Java et aldri så lite mareritt :whistle: Jeg holdt på å bli sprø til tider, men nå som hun er voksen er hun selvfølgelig helt annerledes. All jobbingen var virkelig verdt det. Nå er hun lydig, morsom men har også beholdt mye av de rampete faktene sine. Bare at nå har jeg kontroll på det ;)

Når det gjelder kamplyst og arbeidsvillighet er Java helt perfekt. Hun kan trene i evigheter og syns det er utrolig morsomt. Hun har flott kamplyst så drakamp er en suveren belønning for henne. Har man en ball kan man i grunn få henne til å gjøre det meste. Eneste problemet er at det blir en for sterk belønning til tider, så hun koker litt over. :lol: Hun er ihvertfall en helt rå treningskompis, men jeg veit jo at ikke alle pudler er så "på" som hun er.

Tja. Jeg veit ikke helt om jeg sier noe fornuftig nå jeg, men er ihvertfall en bitteliten beskrivelse av hvordan krølledyret mitt fungerer. Det eneste problemet jeg har med henne er at hun er bitchy mot hunder vi møter på tur. Ellers er hun helt fantastisk.

Loke, hvis du blir med på et Drammen-sonentreff så kan du få hilse på Java og se hvor kul hun er :whistle::wub: Jeg er egentlig ganske stolt fordi jeg veit at det er flere som har hatt et sånne typiske puddelfordommer som har forandret syn etter å ha hilst på Java. Hun er ikke no kongepuddel, hun er mer en "hoffnarr-puddel" :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hilser gjerne på Java :D

Ask har bestemt seg for at Flatcoat er rasen for oss (tror kanskje han innerst inne "husker" Loke, han blir spinnvill når han ser store sorte vimsete hunder), så han må lære seg at pulder er kulest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...