Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

søker dobbermann,boxser el amfstaff til alv

Recommended Posts

eg har fått ei tispe på snart 6år ,eg har kun hatt hu i 1år,hu har ikke hatt valper bare innbilt kvar gang,så eg syns hu fortjene de. ville hatt ein dobbermann ,trur de kan bli fint siden hu er blanding av boxser og dobbermann!

Hun er uansett for gammel til å få sitt første kull. Kastrering er et mye bedre alternativ dersom hun sliter med innbilt.

Gå inn på finn.no -> torget -> dyr og utstyr -> hunder og søk på for eksempel "blanding", "blandingshunder" eller "boxer". Virker det som om vi egentlig trenger flere blandingshunder på det norske markedet?

Amstaff er forøvrig en ulovlig rase i Norge (gjelder hunder som er født og/eller solgt/omplassert etter 1. august (?) 2004), og det er dermed også en ulovlig rase å avle på. Hvis du avler fram en amstaffblanding og framtidige valpekjøpere blir stoppet av politiet, kan de risikere å få hunden sin avlivet. Ønsker du å sette andre mennesker i en slik situasjon?

At hunden får innbilt svangerskap betyr ikke at den trenger å avles på. Hvis det innbilte svangerskapet er til stor plage for tispa, ville jeg heller kastrert henne enn å sette valper på henne. Hvis du syns kastrering høres dyrt ut, kan jeg love deg at det å ha valpekull vil koste deg minst det samme.

(Jeg høres kanskje litt muggete ut, men planlagt blandingsavl syns jeg er helt unødvendig, rett og slett.)

Forumet fortsetter under annonsen

Denne dialekten minner da svært om han som ønsket seg den bikkja fra Tyrkia. Kanskje det hadde vært partneren for din tispe? Tyrkeren, altså :D

Visste ikke at Alver holdt hunder? Isåfall ser jeg for meg at en elegant mynde hadde sett bedre ut.

jeg har en pitboxer, kanskje det kan vere noe? Han e blanning av pitbull, bokxser, amstaff å dåbbermann. Kjempekul å pen hund som elsker tisper. Vor i stavanger bor du? så kanskje vi kan møtes?

jeg har en pitboxer, kanskje det kan vere noe? Han e blanning av pitbull, bokxser, amstaff å dåbbermann. Kjempekul å pen hund som elsker tisper. Vor i stavanger bor du? så kanskje vi kan møtes?

Har du snakka med han og spurt om han ønsker bli pappa da? Det er ganske viktig at han får være med på avgjørelsen. Ikke bare bare å bli pappa sånn uten å samtykke i det. Så han må vite at han ikke får bruke beskyttelse da. Og han burde vel få være med på samværsavtale og.

Har du snakka med han og spurt om han ønsker bli pappa da? Det er ganske viktig at han får være med på avgjørelsen. Ikke bare bare å bli pappa sånn uten å samtykke i det. Så han må vite at han ikke får bruke beskyttelse da. Og han burde vel få være med på samværsavtale og.

Jeg tror at d kan vere bra for han. Han e så agresiv mot andre guttehunder, så jeg håper at han kan roe seg ned å få brukt enersji på andre måter. Så slipper han og banke andre hunder for å konkurerre om damer.

Jeg tror at d kan vere bra for han. Han e så agresiv mot andre guttehunder, så jeg håper at han kan roe seg ned å få brukt enersji på andre måter. Så slipper han og banke andre hunder for å konkurerre om damer.

Det synes jeg var en god idé. Nå får han jo servert ei dame og da kan han jo skryte til gutta i gata om det. Blir kongen på haugen.

Hahhahaa! MEN, jeg tror ikke ts er et troll, hvor sært det enn høres ut. Eller, man kan jo aldri vite, får håpe hun er et sonentroll!

Visste ikke at Alver holdt hunder? Isåfall ser jeg for meg at en elegant mynde hadde sett bedre ut.

Haha,den var fin! :lol:

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• https://www.nrk.no/urix/tysk-laboratorium-anklages-for-omfattende-mishandling-av-aper-og-hunder-1.14742188?fbclid=IwAR24fQKcVrWflq5sRCA1ib5tdLMuKelVi4xUzJYULl3_loK-_LVr7fMDvu0
    • Når dere først er inne på løpetid: Hvor lenge holder dere tispe og hannhund adskilt? Har ny, voksen tispe og vil ikke ha valper før neste år på denne tiden sånn ca. Vi overtok henne sånn ca dag 2 eller 3, og nå er hun ca dag 17-18. Litt stusselig for henne å ikke få hilse på "stebrødrene" sine. Hun aktiviseres på andre måter, men ser at hun kunne hatt godt av lek med dem. Torsdag sist uke var ene hannen løs ved en feiltakelse, da var han helt koko etter å få komme inn der hun var. I går virket de fremdeles veldig interessert i hverandre, men vet ikke om det akkurat var paring de var gira på. Holder dere de adskilt i 3 uker? Et annet spørsmål: finnes det noe ála tørrsjampo til hunder, trenger å få bort lukt i pelsen uten å bade henne?
    • Synes det høres litt tvilsomt ut at det skulle være så enkelt  
    • Nei, vi har jo ikke det siden vi kjøpte omplasseringshund. Jeg skjønner at mange, og sikkert særlig dem som driver med rene raser selv, har problemer med blandingsraser, men vi fant ingen rene raser vi hadde lyst på, vi har hatt rene raser med store helseproblemer og ønsket å unngå det. Derimot fant vi han her på Finn, og falt pladask. Det skal også sies at vi hadde lyst på en hund med pit bull/amstaffutseende så da fikk vi jo det vi ønsket oss. Som oppdretter sa, så hadde en annen av hans kjøpere allerede opplevd å bli stoppet av politiet, men fått tilbake hunden etter at de tok kontakt med oppdretter. Det kommer tydelig fram i innlegget mitt. Selvfølgelig er det ikke sikkert det skjer neste gang, man kan være maks uheldig og treffe på noen som hater bikkjer, men vi har helseattest på ham hvor mor, far, og oppdretter står I tillegg til nr til oppdretter så han kan kontaktes, så jeg regner med at det vil ordne seg. Å kvitte seg med hunden nå i tilfelle det skulle skje noe i fremtiden, synes jeg høres absurd ut. Å ta hunden ut av landet har jeg i mine 20 år som hundeeier hverken hatt lyst til eller behov for, så akkurat det vil nok ikke bli et problem. 
        Takk for innspill på eventuelle sykdommer, men jeg var egentlig ute etter å komme i kontakt med folk med liknende hunder for å utveksle erfaringer, rottweiler, amerikansk bulldog og SDGs ulike helseproblemer kan jeg Google selv👍🏻
    • Jeg bruker også ullhansker uten fingertupper, og har med varme votter å ta utenpå ved behov. 
      Når det er veldig kaldt prøver jeg å finne ting å belønne med som funker med hansker (leke, tubeost, våtfôr på klemmeflaske o.l.), også kaster jeg mye godbiter så jeg slipper å få så våte vanter.  Også liker jeg disse: https://xxl.no/phoxx-handvarmer-hvit/p/1070389_1_style
      Varmer hendene i lommene, eller putter dem inni hansker/vanter. 
  • Nylig opprettede emner