Gå til innhold
Hundesonen.no

Får snart ny pc!!!


Guest Vicky

Recommended Posts

Jipppiiii!!! :P :P :P :P :P Jeg får snart ny pc! Skal spesialbestille så jeg får den akkurat som jeg vil. Skal få hjelp av en kamerat som kan de greiene der når jeg skal plukke ut :P

Men jeg lurer på en ting. Jeg vil kjøpe meg et godt hjemmesidelagingsprogram, og jeg lurer på hva jeg burde kjøpe, hvordan det programmet er, og hvorfor akkurat det :P Vil gjerne se websider som er laget med programmet.

Også lurer jeg på hvor mye Adobe Illustrator koster? Hvor får jeg tak i slike programmer.

Også lurer jeg på en ting til. Jeg har Adobe Photoshop 7,0, også lurer jeg på hvordan jeg kan få tak i cs 1 eller 2 versjonen til en ikke så alltfor rå pris.

Også enda en ting! Finnes det noen programmer til å lage animasjoner? Hvordan virker det, har du det selv, og kom gjerne med noe du har laget med det :P

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer en del penger hvis du bare brenner programmene fra noen, bruker ikke noe hjemmesideprogram selv, html holder lenge.. Du kan lage animasjoner i paint shop pros animation shop - den kan du laste ned gratis på www.jasc.com.

tusen tusen takk for informasjonen! Flott å få vite mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du villig til å få en kamerat til ¨å hjelpe deg med å laste ned, sparer du masse penger. Det har jeg gjort.

HTML-program, jeg sier fremdeles GoLive :lol: Enkelt.

Du kan lage bra animasjon i Flash MX, det bruker vi på skolen. Finnes sånn 30-dagers trial versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer en del penger hvis du bare brenner programmene fra noen, bruker ikke noe hjemmesideprogram selv, html holder lenge.. Du kan lage animasjoner i paint shop pros animation shop - den kan du laste ned gratis på www.jasc.com.

men du! hva skal jeg ta på/downloade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt ulovlig å laste ned programvare som egetlig koster penger...

Tror loven sier Bot etter inntekt, inndragelse av utstyr, evetuelt fengsels straff... :lol:

Men, det er jo en ting alle gjør, men er ikke så lurt å oppfordre til lovbrudd på et offentlig forum.... :roll:

Adobe har Photo Shop til bildebehandling ca9000kr & Dreamwaver til hjemmesider rundt samme pris tror jeg...

Men tenk på hardwaren først, programmene ser du hva du trenger etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil, vi har om det nå, lov og om å laste ned og slik, det er ikke ulovlig å laste ned, men å brenne det, og det er ulovlig å dele det med andre, men ikke det med å laste ned.

Jeg får også ny pc:D Har plukket den ut selv, med flatskjerm og greier, julegaven min da, sånn multimedia pc som jeg kan bare feks ta ut minnekortet og sette på dataen og masse sånne funksjoner! Og maaaasse lagrings plass:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil, vi har om det nå, lov og om å laste ned og slik, det er ikke ulovlig å laste ned, men å brenne det, og det er ulovlig å dele det med andre, men ikke det med å laste ned.

Jeg får også ny pc:D Har plukket den ut selv, med flatskjerm og greier, julegaven min da, sånn multimedia pc som jeg kan bare feks ta ut minnekortet og sette på dataen og masse sånne funksjoner! Og maaaasse lagrings plass:D

E såklart lov å laste ned trials å slikt som er ment å være gratis, men ikke å cracke et fullversonsprogram som PhotoShop som man egentlig skal betale 9000kroner for, det kan umulig ha blitt lovlig i løpet av 4år....??

(4år siden jeg hadde prosjekt om ulovlig nedlasting, snakket med politiet om stafferammer osv.. men kan jo hende...?? )

Edit : det som virkelig ble feil var at Dreamwaver ikke er Adobe men Macromedia.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E såklart lov å laste ned trials å slikt som er ment å være gratis, men ikke å cracke et fullversonsprogram som PhotoShop som man egentlig skal betale 9000kroner for, det kan umulig ha blitt lovlig i løpet av 4år....??

(4år siden jeg hadde prosjekt om ulovlig nedlasting, snakket med politiet om stafferammer osv.. men kan jo hende...?? )

Edit : det som virkelig ble feil var at Dreamwaver ikke er Adobe men Macromedia.... :oops:

Vet ikke jeg;) Bare forteller det læreren vår sa i timen idag:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paint shop pro og animation shop..

Jeg har en versjon av de hvor man kan stille tilbake klokka på pcn for å bruke det lengre... :)

Men de har fixet den blemma på de nyere utgavene.. ;)

Nei, jeg kan ikke tro at man bare kan laste ned & cracke et program på lovlig vis, blir for dumt etter mitt hode..... :wink:

Harde staffer pga det er dåde økonomiskkriminalitet & copyright brudd...

Menmen, det er jo ikke noe å stikke under en stol at det gjøres av nesten alle.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en versjon av de hvor man kan stille tilbake klokka på pcn for å bruke det lengre... :)

Men de har fixet den blemma på de nyere utgavene.. :D

Nei, jeg kan ikke tro at man bare kan laste ned & cracke et program på lovlig vis, blir for dumt etter mitt hode..... :wink:

Harde staffer pga det er dåde økonomiskkriminalitet & copyright brudd...

Menmen, det er jo ikke noe å stikke under en stol at det gjøres av nesten alle.... :)

til og med lærerene på media sier det er unødvendig å kjøpe. det koster jo sinnsykt mye.. :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva du skal bruke pcn til. Spiller du mye feks. trenger du en god pc som godt kan komme på en 10-12 000 og oppover. Hvis jeg skal ha pc ( siden jeg jobber mye med store tunge programmer med mye informasjone som photoshop In design osv.) må jeg ha godt minne/ ram, en maskin som jobber raskt og og har god grafikk. Mye av det samme som en spill Pc. Jeg får ikke god nok PC til under 10 000 kr. Tenk godt på hva du egentlig bruker PC til. Om du egentlig trenger så mye som du tror. Kan spare penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...