Gå til innhold
Hundesonen.no

Enkel ag-bane


Kristiin

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg og sette opp baner/kombinasjoner?

Jeg har to slalomer (altså 2 4'ere), 2 hoppehinder og 2 tunneler (1=3meter, 1=1,5meter).

Jeg er skikkelig elendig på og komme fram til noen kombinasjoner selv som kan være litt vanskelige evt. med noen feller. Eneste jeg kommer på selv er sånn rett fram, eller en U. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mokken:*fnis* jo det kunne jeg ha gjordt, men hvorfor gjøre det enkelt om du kan gjøre det vanskelig? :lol: Neida, Jeg trenger trening på slalominnganger i kombinasjoner/baner, så da funker det fett og dele de opp, så jeg har slalom flere plasser i banen min. :)

Anette: De to første blir nok litt for enkle, tøtta har masse framdrift og tar nok banen der uten mye hjelp fra meg, men den siste der kan jeg prøve. :) Noe som er litt dumt er at den ene tunnelen er bare 1,5meter så går ikke ann og bøye den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mokken:*fnis* jo det kunne jeg ha gjordt, men hvorfor gjøre det enkelt om du kan gjøre det vanskelig? :lol: Neida, Jeg trenger trening på slalominnganger i kombinasjoner/baner, så da funker det fett og dele de opp, så jeg har slalom flere plasser i banen min. :)

Anette: De to første blir nok litt for enkle, tøtta har masse framdrift og tar nok banen der uten mye hjelp fra meg, men den siste der kan jeg prøve. :) Noe som er litt dumt er at den ene tunnelen er bare 1,5meter så går ikke ann og bøye den..

ta og ha den korte på starten f.ex

Jeg kjenner jeg er rusten etter det er 4 år siden vi drev aktivt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Her er noen forslag:

En enkel bane der du kan trene på at hunden hører på deg. Altså at du bytter på høyre- og venstretunnel/hinder.

937900-12-1311789973463.jpg

Dette er en kjekk løpebane, hvis du vil trene med gira hund ;)

937900-12-1311789975229.jpg

En litt vanskeligere, men fortsatt enkel bane.

937900-12-1311789976353.jpg

Håper disse kan være kjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Her er noen forslag:

En enkel bane der du kan trene på at hunden hører på deg. Altså at du bytter på høyre- og venstretunnel/hinder.

937900-12-1311789973463.jpg

Dette er en kjekk løpebane, hvis du vil trene med gira hund ;)

937900-12-1311789975229.jpg

En litt vanskeligere, men fortsatt enkel bane.

937900-12-1311789976353.jpg

Håper disse kan være kjekke :D

Altså, de avstandene du har plottet inn er jo helt på bærtur!

Det SKAL være 5-7 meter mellom hvert hinder i følge NKK`s regelverk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de avstandene du har plottet inn er jo helt på bærtur!

Det SKAL være 5-7 meter mellom hvert hinder i følge NKK`s regelverk ;)

De meterene skal IKKE følges! Det var bare for å vise en linje hvor hunden skal løpe.

Håpet på at tallene ble for små til å synes... :whistle: Derfor jeg ikke skrev det i innlegget.

Ja, det skal være 5-7 m mellom hvert hinder, det vet jeg veldig godt!

Men skal du lage "privat" bane, og har f.eks liten hund (nå vet jeg ikke hvilken str TS sin hund er), er du ikke nødt å ha 5-7m mellom hvert hinder, da dette er regler for konkurranse. I konkurranser lager de ikke forskjellig lengde mellom hindrene per størresle på hund, og derfor er lengde for store hunder gjeldene, slik at de bare bygger en bane per klasse. Har du en liten hund, løper den lengre på 7m, enn en stor hund gjør, hvis du sammenligner størrelse og steg. Men selvfølgelig skal det være nok til at hunden skal kunne løpe og ta sats uansett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De meterene skal IKKE følges! Det var bare for å vise en linje hvor hunden skal løpe.

Håpet på at tallene ble for små til å synes... :whistle: Derfor jeg ikke skrev det i innlegget. Men, ja, det skal være 5-7 m mellom hvert hinder, det vet jeg veldig godt!

Bare litt dumt hvis noen uerfarne finner banen og tror at "sånn skal det være" og trener sånn med sin hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skaffer deg to hopphinder til, så får du jo en boks. Da kan du jo få trent det meste innen handling. Threadles, serpentiner, selvstendighet i svinger osv osv.

Vanskelig og komme på noe med bare to hopphinder syns jeg.. Men jeg er veldig dårlig til og finne på ting selv :P Kan se om jeg kommer på noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere passer på folkens :ahappy: Har du banetegner program SHAKela? De banene du har lagt ut så veldig enkle og fine ut, men de var litt enkle og de krevde litt plass (har ikke veeerdens største plen). Vill gjerne ha noen feller, og kombinasjoner som krever masse handling. :) De banene du har gjordt et tappert forsøk i paint så veldig fine ut, mokken! Skal teste de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere passer på folkens :ahappy: Har du banetegner program SHAKela? De banene du har lagt ut så veldig enkle og fine ut, men de var litt enkle og de krevde litt plass (har ikke veeerdens største plen). Vill gjerne ha noen feller, og kombinasjoner som krever masse handling. :) De banene du har gjordt et tappert forsøk i paint så veldig fine ut, mokken! Skal teste de ut!

De tar ikke så stor plass som de ser ut som, går bare ikke ann å lage det "mindre" i programmet, da det er beregnet til hele agilitybaner :) Bruker et program som heter Agility Blues :)

For enkle? Okei, prøve igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...