Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sigerdrivas C-kull


Pingo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En liten oppdatering på "valpene"... Ckoj har debutert i Appell spor, og i kl3 LP. Gosse har debutert i kl1, med opprykk til kl2. og trenger gjevnt og trutt for konkurranse i rundering. Sumo

Da har to av Kalasvalpene vært ute og satt sine poter i den store konkurranse verdenen... Sigerdrivas Ckoj på Skrattkalas "Ckoj" har konkurrert i LP1, og fikk i dag 191p, opprykk og klassevinner/k

Ja, det er helt fantastisk! Og jeg er selvsagt så utrolig stolt ! Men det er virkelig eieren som skal ha æren her, hun har virkelig stått på og jobbet med hunden! Men selvsagt,Ckutta er ikke noe dårl

Så flott at det gikk så bra med mor og barn!

Gratulerer så mye! :flowers:

PS: Hvis du bestemmer deg for å ha bokstavkull (og forsåvidt andre temaer også), men sliter med å finne passende ungarske navn, så kan jeg godt høre med min nagypapa om han vil komme med noen forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk så bra med mor og barn!

Gratulerer så mye! :flowers:

PS: Hvis du bestemmer deg for å ha bokstavkull (og forsåvidt andre temaer også), men sliter med å finne passende ungarske navn, så kan jeg godt høre med min nagypapa om han vil komme med noen forslag. :)

Takk for det,foreløpig ser det ut til at jeg bryter mønsteret(om man kan kalle to ganger et mønster) med å ha ungarske navn, og kommer trolig ( :rolleyes2: ) til å ha svenske navn siden pappan er svensk.

Gratulerer med flotte valper :)

Den fargefordelingen hadde jeg aldri gjetta! Blir spennende å se om de fako/hvite også er merle.

Ja, det er jo en av "farene" og noe vi kanskje aldri får vite, ved minder de brukes i avl. Nå spiller jo forsåvidt ikke det noen rolle, eneste de kan avsløres på er blå øyne og det har jeg ikke sett i Anyas umiddelbare slekt. Blå øyne på annet enn bluemerle er diskvalifiserende. Uansett kommer valpekjøperne til å få beskjed om at om de skal brukes videre i avl skal de ikke brukes på merle eller hvit/fako etter merle forelder, for å utelukke merle x merle parringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vellykket fødsel og bonusvalp! De er jo så søte! Jeg titter på de to jeg har på snart fire måneder liggende nedenfor føttene mine, og er skremt over hvor mye som skjer på så kort tid. Nyt valpekassetiden!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Valpene er blitt 14 dager gamle, på søndag. De er nå skikkelige valper etter at øynene åpnt seg, og de begynner å få interesse for omgivelsene rundt.

Litt bildeoppdatering ;)

DSC_0019.JPG

Minstemann "Sneipen"

DSC_0028.JPG

Størstemann "Fatso"

DSC_0044.JPG

"Hufsa" er størst av jentene.

DSC_0057.JPG

"Knut" er en liten isbjørn.

DSC_0081.JPG

"Unik" er tja... unik :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, du er så dårlig på å oppdatere altså :lol:

Noe sier meg at jeg vet hvor Unik ender :ike:

Hadde håpet jeg skulle fått sett de før de leveres, men programmet her er jo fullstappet fram til etter D4A :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen ;)

Endelig, du er så dårlig på å oppdatere altså :lol:

Noe sier meg at jeg vet hvor Unik ender :ike:

Hadde håpet jeg skulle fått sett de før de leveres, men programmet her er jo fullstappet fram til etter D4A :(

Ah... jeg vet :mellow: har litt mye å holde på med for tiden :D

Skal prøve å få tatt litt video i helgen. Hadde vært kult om du tok en tur asså, for å se på barne, og gi en vurdering på dem :thumbsup:

Tja... beholde, ikke beholde er det store spørsmålet :whistle:

Det er så mange forhold som skal tas hensyn til. Jeg har veldig tro på kombinasjonen(naturlig nok), men på en måte passer det utrolig dårlig med valp.... Har flere "burde burde" på listen...

*jeg burde trene Anya mer og prøve å knekke koden hennes for lp-trening

*Jeg skal ha kull på deleier tispa Gaia i løpet av 2012( hun begynner å bli "gammel" og om hun skal ha kull må det bli nå), og tanken på tre egne hunder og en ekstratispe med valpekull som skal følges opp er ikke så fristende. Det hjelper mye om man bare har to egne liksom...

*Unik er jo min favorit som mange vet, men det er jo foreløpig kun basert på farge :P, mye skal jo klaffe før det evt blir henne uansett.

Div egenskaper skal jo være tilstede, og hun bør ha pigmentet på plass ... phu... (Skal ikke ha, skal ikke ha....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg skal ha kull på deleier tispa Gaia i løpet av 2012( hun begynner å bli "gammel" og om hun skal ha kull må det bli nå), og tanken på tre egne hunder og en ekstratispe med valpekull som skal følges opp er ikke så fristende. Det hjelper mye om man bare har to egne liksom...

Kanskje deleier (eller andre) kan ta en av dine tisper mens du har Gaia og valpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje deleier (eller andre) kan ta en av dine tisper mens du har Gaia og valpene?

Tanken har slått meg ja, men ikke turt å spørre ennå :o Hadde jo vært super sosialisering for en valp med barn,andre hunder osv

Men jeg er sånn at jeg alltid vil ordne mest mulig selv, og ikke bry andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg ja, men ikke turt å spørre ennå :o Hadde jo vært super sosialisering for en valp med barn,andre hunder osv

Men jeg er sånn at jeg alltid vil ordne mest mulig selv, og ikke bry andre...

Nå vet jeg jo ikke hvem deleier er, men om de ikke har andre hunder enn Gaia, vil de sikkert synes det er greit å ha en annen hund i bytte - to måneder uten hunden sin er lenge! Jeg vet mange gjør det slik når de har fôrvert. Men selvfølgelig, noen fôrverter benytter den anledningen til å legge nytt gulv og ta fjorten dager i Syden, og vil ikke ha annen hund.

Du kan jo lufte tanken, i hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hvem deleier er, men om de ikke har andre hunder enn Gaia, vil de sikkert synes det er greit å ha en annen hund i bytte - to måneder uten hunden sin er lenge! Jeg vet mange gjør det slik når de har fôrvert. Men selvfølgelig, noen fôrverter benytter den anledningen til å legge nytt gulv og ta fjorten dager i Syden, og vil ikke ha annen hund.

Du kan jo lufte tanken, i hvert fall?

De har to andre hunder i tillegg til Gaia. Men går jo alltids ann å lufte ideen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen ;)

Ah... jeg vet :mellow: har litt mye å holde på med for tiden :D

Skal prøve å få tatt litt video i helgen. Hadde vært kult om du tok en tur asså, for å se på barne, og gi en vurdering på dem :thumbsup:

Tja... beholde, ikke beholde er det store spørsmålet :whistle:

Det er så mange forhold som skal tas hensyn til. Jeg har veldig tro på kombinasjonen(naturlig nok), men på en måte passer det utrolig dårlig med valp.... Har flere "burde burde" på listen...

*jeg burde trene Anya mer og prøve å knekke koden hennes for lp-trening

*Jeg skal ha kull på deleier tispa Gaia i løpet av 2012( hun begynner å bli "gammel" og om hun skal ha kull må det bli nå), og tanken på tre egne hunder og en ekstratispe med valpekull som skal følges opp er ikke så fristende. Det hjelper mye om man bare har to egne liksom...

*Unik er jo min favorit som mange vet, men det er jo foreløpig kun basert på farge :P, mye skal jo klaffe før det evt blir henne uansett.

Div egenskaper skal jo være tilstede, og hun bør ha pigmentet på plass ... phu... (Skal ikke ha, skal ikke ha....)

Syns dere skal komme på sosialiserings tur til Casa DeepEyes jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...