Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sigerdrivas C-kull


Pingo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En liten oppdatering på "valpene"... Ckoj har debutert i Appell spor, og i kl3 LP. Gosse har debutert i kl1, med opprykk til kl2. og trenger gjevnt og trutt for konkurranse i rundering. Sumo

Da har to av Kalasvalpene vært ute og satt sine poter i den store konkurranse verdenen... Sigerdrivas Ckoj på Skrattkalas "Ckoj" har konkurrert i LP1, og fikk i dag 191p, opprykk og klassevinner/k

Ja, det er helt fantastisk! Og jeg er selvsagt så utrolig stolt ! Men det er virkelig eieren som skal ha æren her, hun har virkelig stått på og jobbet med hunden! Men selvsagt,Ckutta er ikke noe dårl

Takk for alle gratulasjonene, setter stor pris på det :hug:

Noen få bilder jeg har tatt i dag. De skal få lov tilå kose seg uten store forstyrrelser i dag. Anya trenger å komme seg litt, hun er trøtt og ikke minst så er hun førstegangsmor, så det er mye hun må bli kjent med :baby: Og ikke minst så er jeg litt trøtt og lat selv i dag :icon_redface: Så noen skikkelige bilder få bli en av de kommende dager.

CIMG0979.JPG

Anya med alle de små... :wub:

CIMG0974.JPG

Fakovalpene lå så fint i en klynge så da ble det et eget bilde på dem... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine da :wub:

Bommet litt på den bluemerlen min, men ble fako da :D

Er den ene fakoen mer rød enn de andre?

Ja, ingen gjettet rett, ikke jeg heller. Jeg bare håpet det skulle komme fako, menhadde aldri i livet gjettet på at det skulle komme så mange og ingen merle. Men naturen er uforutsigbar :D

Ja, fako tispen har en nydelig varm farge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi :D Gratulerer med 5 søøøte små valpiser :D Jeg får forsåvidt kjempe lyyyst på :drool: Nusselige! Å fin fordeling av farger, selv om jeg selv *kremt* er en stoor fan av merle :rolleyes2: Bare elsker merle-hunder skjønner du! Men er det sjeldent med fako? (det er slik brun/hvete-farge sant?)? ;)

Men lykke til med valpisene, de kom endelig :thumbsup: Så skal jeg fortsette å se på bilder og lese bloggen din. håper jeg ikke blir fooor forelska :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor ofte tror du at du kommer til å få ett slikt fargerikt kull?

Syns de burde få noen spesielle navn jeg :D

(sånn for å unngå de foreslåtte temaene :lol: )

He he, jeg er fortsatt åpen for forslag ... selv om jeg har noen kjempe rare/artige Cvenske navn :D

Hvordan ser fakofarget ut som voksen? :)

Grattis med valpiser!

Tispen som er litt mørkere kommer nok til å bli noe ala dette:

muru_rakenne_5.11.jpg

Hannhundene som er litt lysere kommer nok til bli noe ala dette:

konna_laukkaa_9kk.jpg

Bildene er lånt fra http://personal.inet.../mudi/index.htm

De blir ofte mørkere med årene. Men spennet er stort og når de er veldig lyse er det vanskelig å si om de er hvite eller fako, skillet sklir over i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi :D Gratulerer med 5 søøøte små valpiser :D Jeg får forsåvidt kjempe lyyyst på :drool: Nusselige! Å fin fordeling av farger, selv om jeg selv *kremt* er en stoor fan av merle :rolleyes2: Bare elsker merle-hunder skjønner du! Men er det sjeldent med fako? (det er slik brun/hvete-farge sant?)? ;)

Men lykke til med valpisene, de kom endelig :thumbsup: Så skal jeg fortsette å se på bilder og lese bloggen din. håper jeg ikke blir fooor forelska :whistle:

Njei, sjeldent og sjeldent, de aller fleste er jo sorte, så alt annet enn sort er jo noe mer uvanlig. Bruner vel kanjse ennå mer uvanlig.

Og som jeg skrev over så er det ikke alltid lett å kunne si om en hund er fako eller hvit, da de er veldig lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njei, sjeldent og sjeldent, de aller fleste er jo sorte, så alt annet enn sort er jo noe mer uvanlig. Bruner vel kanjse ennå mer uvanlig.

Og som jeg skrev over så er det ikke alltid lett å kunne si om en hund er fako eller hvit, da de er veldig lyse.

Jeg legger inn en bestillen på en merle hannhund :wub: hehe :) Selv om de var pene i fako også... Og brun ja, hmm! Og jeg kommer frem til at alle fargene er pene :yes: Åååh, Mudi er en så spennende rase :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor ofte tror du at du kommer til å få ett slikt fargerikt kull?

Syns de burde få noen spesielle navn jeg :D

(sånn for å unngå de foreslåtte temaene :lol: )

Jeg kan love at de får spesielle navn altså :whistle:

Ulven var kjempeflink igår, men skulle bare mangle- så lenge hun holdt alle på pinebenken..

Blir gøy å følge de små krøllevovvene, stakkar de skal få oppleve mye rart før de reiser til sine nye eiere! "Gleder" meg mest til gruppebilder og sånt.. Går det an å bare ta gruppebildene ferdig nå en av dagene tro??

:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ha ett kake-kull da??

Feks:

Sigedrivas Hvite Dame (som er marsipan kake på Bergensk)

Sigedrivas Verdens Beste

*liker ikke bokstavkull og gjør alt jeg kan for å bryte systemet* :poke::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øsj, ventetiden er kjip, jeg husker det enda. Er det i dag? Er det i kveld? Skjer det noe nå? Tør jeg sove nå?

Men nå bør hun jo knipe igjen til du er ferdig på jobb, også får dere en kjapp og grei fødsel natt til lørdag. Det kommer tre hanner og en tispe, det er tispa som ser ut som en fako alien, men hun blomstrer opp som en ungarsk svane innen kort tid. Hannhundene ser ut som pappa'n sin alle mann alle.

Lo godt av den alien-svanen. med du er ikke så langt unna med at hun ser ut som en alien, og hun ar også litt antudning til svanehals Bare ser Her, hun er den som ligger øverst på bilde: :w00t:

CIMG1002.JPG

Kan du ikke ha ett kake-kull da??

Feks:

Sigedrivas Hvite Dame (som er marsipan kake på Bergensk)

Sigedrivas Verdens Beste

*liker ikke bokstavkull og gjør alt jeg kan for å bryte systemet* :poke::lol:

Det har jeg skjønt :w00t:

CIMG1004.JPG

Holder litt rundt brodern

CIMG1005.JPG

Fako guttene

CIMG1010.JPG

Fako jenta

CIMG0998.JPG

All tre fakoene

CIMG0983.JPG

de har så søte ører

CIMG1001.JPG

Gjemmer seg i pelsen til mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...