Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sigerdrivas C-kull


Pingo
 Share

Recommended Posts

Så gøy å oppdage denne tråden! :) Var inne på hjemmesiden din for rundt en måned siden, da jeg ikke visste noen ting om mudi tidligere. Interessant rase med et bredt bruksområde! Håper å få se mer til dem i ulike bruksgrener.

Lykke til med kullet, skal bli spennende å se bilder! Håper på blue merle valper, nydelig farge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En liten oppdatering på "valpene"... Ckoj har debutert i Appell spor, og i kl3 LP. Gosse har debutert i kl1, med opprykk til kl2. og trenger gjevnt og trutt for konkurranse i rundering. Sumo

Da har to av Kalasvalpene vært ute og satt sine poter i den store konkurranse verdenen... Sigerdrivas Ckoj på Skrattkalas "Ckoj" har konkurrert i LP1, og fikk i dag 191p, opprykk og klassevinner/k

Ja, det er helt fantastisk! Og jeg er selvsagt så utrolig stolt ! Men det er virkelig eieren som skal ha æren her, hun har virkelig stått på og jobbet med hunden! Men selvsagt,Ckutta er ikke noe dårl

Ukene går, og i morgen er Anya 5 uker drektig. Målte henne rundt magen forrige mandag, da var hun 46cm på det smaleste. I dag var hun 49cm rundt magen. :D Jeg kan tydelig kjenne at hun har lagt seg ut nå. Ellers er jo ting ganske som det pleier, med turer og kos.Treningenen trapper vi litt ned på nå, men blir nok noen spor til fremover :D

Og fikk akkurat gode nyheter om "tjukke slekta", tanta til valpene(dvs søster til Kaxe) debutertei dag, i Elitklass Spor med certpoeng :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme og gleder meg, og tenker på navn til de kommende valpene...

Jeg har hatt to kull før, der kull A fikk A-navn i tillegg tilå få et "etternavn" fra keiser/keiserinner siden de ble tatt me keisersnitt. Kull B fikk ikke noe tema, men B-B navn.

Så nå er det meningen at det skal bli et C-kull, men jeg har lyst på tema også... :huh:

Har tenkt på noen selv, men vil gjerne høre om dere har noen gode ideer, eller tips til ting jeg burde sjekke ut :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme og gleder meg, og tenker på navn til de kommende valpene...

Jeg har hatt to kull før, der kull A fikk A-navn i tillegg tilå få et "etternavn" fra keiser/keiserinner siden de ble tatt me keisersnitt. Kull B fikk ikke noe tema, men B-B navn.

Så nå er det meningen at det skal bli et C-kull, men jeg har lyst på tema også... :huh:

Har tenkt på noen selv, men vil gjerne høre om dere har noen gode ideer, eller tips til ting jeg burde sjekke ut :thumbsup:

Jeg har tenkt og tenkt og kommet opp med "Cvenske kullet". Eller var det allerede bestemt kanskje ;)

Svenske navn fordi hannen er svensk. Typiske svenske ord og uttrykk på C! Skreiv du ikke liste?? Du må jo følge med når idemyldringen setter inn :whistle:

Fine Anya med vom :queen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og tenkt og kommet opp med "Cvenske kullet". Eller var det allerede bestemt kanskje ;)

Svenske navn fordi hannen er svensk. Typiske svenske ord og uttrykk på C! Skreiv du ikke liste?? Du må jo følge med når idemyldringen setter inn :whistle:

Fine Anya med vom :queen:

Joda, følger med innimellom ;)

Men er ikke sikker på temavalget likevel, og håpet noen med større kreativitet kom opp med noe kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, følger med innimellom ;)

Men er ikke sikker på temavalget likevel, og håpet noen med større kreativitet kom opp med noe kult ;)

Ingalill, nå er jeg skuffah!! Og "større kreativitet"?? Fra denne kanten kommer det ihvertfall ikke mere hjelp.. *sur*

:fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingalill, nå er jeg skuffah! Og "større kreativitet"?? Fra denne kanten kommer det ihvertfall ikke mere hjelp.. *sur*

:fish:

Ha ha, har du furteleppe nå eller? Ja ja, tenkte det var greit å høre om noen andre kom opp med noe vi ikke hadde tenkt på liksom... :whistle::P Men Cvenske-kullet er ikke så dumt :twitch: Har mange fine der :thumbsup:

Feite fine Ulven :wub:

Trodde vi hadde blitt enige om alle navna jeg, ha,ha.. L8 og jeg har jo kommet med idemyldring til i allefall 6 kull..

He he ja S-kullet er i hvertfall fullt :D Jeg er glad det er en stund til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, har du furteleppe nå eller? Ja ja, tenkte det var greit å høre om noen andre kom opp med noe vi ikke hadde tenkt på liksom... :whistle::P Men Cvenske-kullet er ikke så dumt :twitch: Har mange fine der :thumbsup:

Er det det beste dere kom på?

Jeg er ikke sinna altså, bare veldig-veldig skuffa :cry:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det beste dere kom på?

Jeg er ikke sinna altså, bare veldig-veldig skuffa :cry:

:P

:P Ha ha, ja nettop !(selv om jeg har mange kule Cvenske navn på lista asså ) "Problemet" mitt er at jeg har et norsk-klingende kennelnavn, og da er det mange kule navn som forsvinner, da jeg ikke har så innmari lyst til å mikse norsk og engelsk... Feks "Sigerdrivas Catch me if you can" er ikke så kult liksom :sleep:

Men kunne godt tenkt meg mer enn ett navn i tillegg til kennelnavnet...

Du har jo god fantasi, så just bring it on :thumbsup:

Skal se om jeg ikke får henne på bedre tanker når vi skal brainstorme navn i valpekassa. :aww: Cvenske kull du liksom, til fancye mudier!

ha ha, ja, bare kom med det, trenger alle innspill jeg kan få så kan jeg bare velge fritt :jump:

Min fantasi er desverre ganske dårlig for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er egentlig en vanskelig bokstav når du skal ha norsk/norrøne navn. Det er jo en bokstav man genrellt bruker lite egentlig i norden, sjekket russland også og finner ikke russisk navn oppført med C som forbokstav faktisk.Er du sånn fastbestemt på å ha alfabet navn? (kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke gjor det valget :P )

Hva med:

Jente:

Native American Mapuche flower name meaning

Native American Hopi name meaning

Native American Algonquin name meaning 

Native American Hopi name meaning

Native American Hopi name meaning

Native American Hopi name meaning "bluebird

Native American Shawnee name meaning black hoof.

Native American Sioux name meaning good road

Native American Winnebago name meaning

Endret av Jonna
Prøvde å fjerne masse skvip og kode, også endret alt seg til en annen kode. Også forsvant teksten. Også ehm.. Det innlegget er det noe mighty rart med, for når alt var fjernet og helt tomt så ble det til masse rare tegn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å bruke C, som i å se.

Sigerdrivas C på meg, Sigerdrivas C hva jeg kan, Sigerdrivas C min kjole, Sigerdrivas C Der Danser Bestemor?

Det kan absolut være et alternativ :D

Jeg har til nå kikket på ord som kan brukes som navn som enten staves med S eller K, som da kan gjøres om til C

<p></p>

<p> </p>

<p>C er egentlig en vanskelig bokstav når du skal ha norsk/norrøne navn. Det er jo en bokstav man genrellt bruker lite egentlig i norden, sjekket russland også og finner ikke russisk navn oppført med C som forbokstav faktisk.</p>

<p>Er du sånn fastbestemt på å ha alfabet navn? (kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke gjor det valget :P )</p>

Neeeei... jeg MÅ ikke bruke alfabetet. Men har jo begynnt med det, OG det er uhorvelig kjekt når man nerder i stamtavle program osv å få alle kullsøsken etterhverandre. Det er vel det eneste jeg er litt autistisk på :whistle: Men det er klart, det MÅ jo ikke være sånn :blink:

Jeg er åpen for forslag :geek: (skikkelig vill og gal som bare tenker på å gå vekk fra alfabetet)

Jeg synes det blir litt rart å bruke indianernavn på mudier, det er liksom så ur-amerikansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolut være et alternativ :D

Jeg har til nå kikket på ord som kan brukes som navn som enten staves med S eller K, som da kan gjøres om til C

Neeeei... jeg MÅ ikke bruke alfabetet. Men har jo begynnt med det, OG det er uhorvelig kjekt når man nerder i stamtavle program osv å få alle kullsøsken etterhverandre. Det er vel det eneste jeg er litt autistisk på :whistle: Men det er klart, det MÅ jo ikke være sånn :blink:

Jeg er åpen for forslag :geek: (skikkelig vill og gal som bare tenker på å gå vekk fra alfabetet)

Jeg synes det blir litt rart å bruke indianernavn på mudier, det er liksom så ur-amerikansk.

*håper jeg ikke taler i html-koding igjen*

Da får du gjøre som meg da, sette III bak :P

Det fins jo så mye norrøn og norrøn-lignene mytologi å gå etter. Eller guder feks det fins jo veldig mange krigsguder osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*håper jeg ikke taler i html-koding igjen*

Da får du gjøre som meg da, sette III bak :P

Det fins jo så mye norrøn og norrøn-lignene mytologi å gå etter. Eller guder feks det fins jo veldig mange krigsguder osv osv

Ja, det også er jo en løsning, men blir litt rart å plutselig hoppe på det nå...

Det må jo ikke være norrønt heller, det begrenser seg jo fort og C er liksom ikke så veldig norrønt :D . Selv om jeg normalt liker norønnt veldig godt.

C er i grunn en dum bokstav... :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe over C :sleep:

Eller kjøre tema C :P Pappaen til Talli er fra ett chocolate kull :P

Ja, det går jo også an... Har tenkt på legemidler :blink: , siden jeg ble ferdig sykepleier i år :P Finnes mange fine navn der ;) Og hva er vel mer gledesspredene enn en liten valp, så kanskje anti-depressiva :whistle:

Men det blir nokså sært :geek:

Sjokolade... ja, liker jo det, men er vel litt oppbrukt.

Andre tema?

Liker godt lange navn som gir en slags mening, feks er en bit av en setning.

Ja? Var ikke det bra nok kanskje?? *dyyyypt sjokkert*

Neida, kan berolige med at det bare er toppen av isfjellet! Vi myldret en hel mengde med gull-navn faktisk :thumbsup:

Ja, vi har mange og fine navn der, et par av dem som jeg virkelig har lyst på, men da må vi kunne finne på noe mere med dem enn det vi har til nå. :) Er ikke så fan av korte navn som du vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ukene går, og det er brått bare snaue 1,5 uke igjen til termin...

I forrige uke gikk vi blodspor for første gang, noe som gikk over all forventning egentlig.

en liten video...

"Selen passer nesten ikke lenger ha ha"

Og denne uken gikk vi det som blir det siste brukssporet på mange uker.

Anya er i forbausende god form, og virker ikke ennå merkbart preget av at hun nå har en svær mage å bære på.

Hun er derimot veldig sulten, og sitter klistret om det er mat i nærheten, og går tilbake for å slikke matskåla ren både tre og fire ganger ekstra etter foring.

Hun er også veldig til å kreve sin andel kos, og gjerne mer til. I går kveld kjente jeg også de første ørsmå sparkene i magen, akkurat som om en boble som streifer deg under vann. Så koselig, gleder meg til å treffe dem snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...