Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sigerdrivas C-kull


Pingo
 Share

Recommended Posts

Endelig har løpetiden kommet. Har jo ventet på den i evigheter føles det som, men egentlig er Anya helt i rute hun... :rolleyes2:

I helgen satt vi på Hotell i Köping og snakket om alt det forferdelige som skjedde hjemme i Norge, mens vi satt alene på et hotellrom og følte vi var veldig langt hjemme fra.

Oppi alt dette hopper Anya ned fra hotell sengen( :whistle: )og etterlater seg en liten rosa flekk. Da var det godt å kunne juble og bli glad oppi all elendigheten.

Anya har en egen tråd her

DSC_0315.JPG

NUCH NORDV-10 Szinesgyöngy Angyalka "Anya"

Den utvalgte er denne herremannen:

mvs_kaxe01.jpg

mvs_kaxe02.jpg

SE BCH(rund) MVs Kaxe

Kaxe er Svensk brukschampion i Rundering. Han er en trivelig og sosial fyr, med det lille ekstra som trengs av en brukshund :)

Vet ikke når det blir parring ennå, men trolig i neste uke en gang

Gleder meg så sinnsykt til å få små valper i hus igjen og jeg er jo så spent på hva som kommer av kjønn og farger.

kaxe03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En liten oppdatering på "valpene"... Ckoj har debutert i Appell spor, og i kl3 LP. Gosse har debutert i kl1, med opprykk til kl2. og trenger gjevnt og trutt for konkurranse i rundering. Sumo

Da har to av Kalasvalpene vært ute og satt sine poter i den store konkurranse verdenen... Sigerdrivas Ckoj på Skrattkalas "Ckoj" har konkurrert i LP1, og fikk i dag 191p, opprykk og klassevinner/k

Ja, det er helt fantastisk! Og jeg er selvsagt så utrolig stolt ! Men det er virkelig eieren som skal ha æren her, hun har virkelig stått på og jobbet med hunden! Men selvsagt,Ckutta er ikke noe dårl

Takk alle sammen :D Nå er det så lenge siden sist jeg hadde kull, at det er så masse jeg prøver å sette meg inn i igjen...

Hva tenker dere om utstryk kontra blodprøve?

Vi reiser til Danmark på utstl. tirsdag og kommer hjem fredag kveld, så er det helg og 11. dag er på mandag. Nesten frsitende å sette nesa sørøver til skåne da, men bør vel ta en test før vi evt.reiser. Kan jo se hvor lang hun er kommet oppførselsmessig også selvfæøgelig. hun pleier å bli nokså villig i stådagene :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Takk alle sammen :D Nå er det så lenge siden sist jeg hadde kull, at det er så masse jeg prøver å sette meg inn i igjen...

Hva tenker dere om utstryk kontra blodprøve?

Vi reiser til Danmark på utstl. tirsdag og kommer hjem fredag kveld, så er det helg og 11. dag er på mandag. Nesten frsitende å sette nesa sørøver til skåne da, men bør vel ta en test før vi evt.reiser. Kan jo se hvor lang hun er kommet oppførselsmessig også selvfæøgelig. hun pleier å bli nokså villig i stådagene :whistle:

Så langt har en god hannhund (eller annen tispe) vært mer korrekt de to gangene jeg har tatt blodprøve. Den har begge gangene har nivået økt fortere enn NVH har beregnet utifra blodprøvene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har en god hannhund (eller annen tispe) vært mer korrekt de to gangene jeg har tatt blodprøve. Den har begge gangene har nivået økt fortere enn NVH har beregnet utifra blodprøvene før.

Skjønner ikke helt siste setningen din men...

En dreven hannhund ja... ikke mange av dem her om kring i allefall. Hm... :icon_confused: Får se om gamlemor i huset her gidder å bry seg da, eller om anya begynner å by seg frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skjønner ikke helt siste setningen din men...

En dreven hannhund ja... ikke mange av dem her om kring i allefall. Hm... :icon_confused: Får se om gamlemor i huset her gidder å bry seg da, eller om anya begynner å by seg frem :lol:

Det heter seg at progesteron nivået skal øke med visse verdier. Jeg har tatt 2 blodprøver på 2 parringer nå. Begge gangen har NVH sagt at jeg må forvente 3-4 dager med det nivået siste blodprøven har vist. Begge gangen har tispen latt seg parre 2 dager etter den blodprøven og den ene tispen nektet la seg parre på den som NVH annså som den rette dagen.

Begge gangen har jeg vært innom hannhunder som har bekreftet min mistanke om at nivået har steget fortere enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt siste setningen din men...

En dreven hannhund ja... ikke mange av dem her om kring i allefall. Hm... :icon_confused: Får se om gamlemor i huset her gidder å bry seg da, eller om anya begynner å by seg frem :lol:

Jeg tenker at Sok kanskje kan hjelpe til? Han er barometer han :lol:

Masse med lykke til, jeg krever å bli mer enn inkludert!

Sist tok vi utstryk på dag 9 og den viste at beste parringsdager var 11 og 12, noe som stemte helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til den multisitatknappen :hmm: Argh :(

Jeanette-ok, skjønte hva du mente nå...Vi får se hva vi gjør...

Hoppetussa- ulvebebiser blir så koselig :lol:;)

L8 L- Sok kan nok brukes men er redd han digger Anya nå uansett liksom, heftig og begeistret liksom :lol: Klart du blir inkludert, så mye du orker selv :whistle: , sammen med Tante Hoppetussa håper jeg dere sliter ned dørstokken her ;)

Og tusen takk til dere andre som ønsker lykke til eller som skriver pene ord om Ulven min, vi liker henne godt vi også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn med progesteronprøver at over en viss verdi (husker ikke helt i farta, men er det 8 tro?) så er tommelfingerregelen at tispa dobler verdien annen hver dag. Altså om hun er på 8 dag 10 vil verdien være 16 dag 12 og 32 dag 14. Dog er det mange tisper som stiger raskere enn dette, så lurt å være heller litt tidlig ute.

Da jeg dro til Belgia i fjor hadde jeg beregnet paring fra mandag, men hannhundeier, som har produsert et hundretall hunder, påstod bestemt at tispa var klar lørdag ut ifra hannhundens oppførsel. Tok derfor ny progesteronprøve der nede og fikk bekreftet at hun var klar fra mandag kveld tidligst. Vi fikk paring mandag kveld og tirsdag morgen.

Blir kjempespennende å følge med kullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tillatt å spørre om du kan fortelle litt om mudi som rase her i tråden? :) Fascinert av utseendet på dem, men vet ingenting om de. Er det en gjeterrase fra...Ungarn eller Polen?

Hadde vært spennende å få vite litt mer om dem! De er så sjeldne at det skrives aldri noe på forskjellige forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tillatt å spørre om du kan fortelle litt om mudi som rase her i tråden? :) Fascinert av utseendet på dem, men vet ingenting om de. Er det en gjeterrase fra...Ungarn eller Polen?

Hadde vært spennende å få vite litt mer om dem! De er så sjeldne at det skrives aldri noe på forskjellige forum.

Mudi er en gjeterhund i fra Ungarn, du kan lese mer på min hjemmeside

Kennel Sigerdriva

på Raseklubbene i Norge og Sverige sin side.

KUR

SvkFUR

:D

Edit:

Imellomtiden har Anya også blitt Champion i Danmark også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha mellomlandet hjemme etter Danmarksturen mistenkte jeg at det begynnte å nærme seg rett dag. Mandag tok vi utstryk hos vet. med beskjed om at det var bare å reise, paring på kvelden eller dagen etter.

Det var akkurat det jeg hadde tenkt uansett, så da satt vi nesa mot Sverige og skåneland for en date med Kaxe.

Vel fremme fikk vi slappet av i noen minutter og drukket en kaffe kopp, før vi gikk på tur med hundene. Etter å ha gått litt sammen i bånd fikk de springe løs sammen og lek eog flørte litt. 45 minutter etter at vi hadde ankommet var første paringen i boks. Da var jeg ganske så lettet ;)

De fikk til tre flotte paringer på den tiden vi var der, fikset alt selv, uten noen problemer.

Det var også herlig å få bo så tett på Kaxe og bli bedre kjent med han. Og han er fortsatt en herlig kruttpakke av en hund, men rolig og fin inne, uten problemer med å få løpetispe på besøk.

Så nå må dere krysse fingre og tær og og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...