Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sigerdrivas C-kull


Pingo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En liten oppdatering på "valpene"... Ckoj har debutert i Appell spor, og i kl3 LP. Gosse har debutert i kl1, med opprykk til kl2. og trenger gjevnt og trutt for konkurranse i rundering. Sumo

Da har to av Kalasvalpene vært ute og satt sine poter i den store konkurranse verdenen... Sigerdrivas Ckoj på Skrattkalas "Ckoj" har konkurrert i LP1, og fikk i dag 191p, opprykk og klassevinner/k

Ja, det er helt fantastisk! Og jeg er selvsagt så utrolig stolt ! Men det er virkelig eieren som skal ha æren her, hun har virkelig stått på og jobbet med hunden! Men selvsagt,Ckutta er ikke noe dårl

Nå er vi på dag 64. etter første parring.... Og oppdretteren holder på å krepere av all ventingen. Hunden tar det hele med stor ro, og er fullstendig slik hun pleier, vil gjerne ut på tur og glad i mat.

Jeg har målt tempen de siste dagene og den ligger veldig stabilt på 37,7-37,8.

Aaaaahhh, nå synes jeg at noe snart kan skje... :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :D Jeg kommer til å følge denne tråsen 100% :drool: Jeg holder på å skal skrive en mail til deg, jeg er sååå nysgjerrig på Mudi så den tikker inn iløpet av dagen :rolleyes2: Men i og med at du har fødtsel rundt hjørnet så forventer jeg ikke svar med en gang ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :D Jeg kommer til å følge denne tråsen 100% :drool: Jeg holder på å skal skrive en mail til deg, jeg er sååå nysgjerrig på Mudi så den tikker inn iløpet av dagen :rolleyes2: Men i og med at du har fødtsel rundt hjørnet så forventer jeg ikke svar med en gang ;):)

Har fått mailen :D , og skal svare så snart fødsel osv er over. Klarer ikke konsentrere meg om noe som helst annet akkurat nå :)

Oisann, det var litt av en mage gitt! :P

Lykke til med valping :)

Masse lykke til med fødselen!

Lykke til!

Takk for det alle sammen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kommet hjem etter et lite veterinærbesøk. Greit å få tatt en skikkelig sjekk når dama begynner å gå over termin.

Hun ble undersøk av vet., og det ble tatt både UL og rtg.

UL viste at valpene levde og hadde det bra. Rtg. viste 4 valper. Den ene så ut som en skikkelig alien ;)

Vet. mente at grunnen til at hun nå går over kan være at hun ikke har hatt eggløsning før etter noen dager etter parring, noe også kullstr. kan tyde på. Både Anya og Kaxe kommer fra kull med bra str.

Siden Anya er i så god form som hun er, og ikke har noen tegn til nedsatt allmenntilstand, vurderte han det dithen at det var trygt å vente både fredag og evt lørdag. Men at vi må være obs på tegn som høy temp., misfarget utflod osv.

Jeg synes dette her er fryktelig slitsom og nervepirrende. Jeg har Csipisz sitt 1. kull friskt i minne, det endte i keisersnitt. og ønsker selvsagt å unngå det i det lengste, men må man så må man.

Men får prøve å ha nerver til å vente litt til.

I kveld og i morgentidlig skal jeg på jobb, det er desverre helt krise der og vanskelig å få fri, men samboeren skal være hjemme for å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven er teit :thumbsdown:

Håper jeg får sett de når de kommer ut, også vil jeg at det skal komme 3 tisper og 1 hannhund og da er en tispe og en hannhund sånn farget som Ulven.

Også later jeg som jeg har peiling på genetikk og farger: ene tispen er fako også siste tispen svart.

*trylle litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla, tipper det blir noen ganske så ukonsentrerte arbeidsøkter for deg. Lykke til! :)

Takk! Håper virkelig jeg får en rolig vakt på jobb i kveld, som går fort fort fort...

Ulven er teit :thumbsdown:

Håper jeg får sett de når de kommer ut, også vil jeg at det skal komme 3 tisper og 1 hannhund og da er en tispe og en hannhund sånn farget som Ulven.

Også later jeg som jeg har peiling på genetikk og farger: ene tispen er fako også siste tispen svart.

*trylle litt*

Det må jeg si, ikke den værste til å trylle du ;) Likte resultatet ;)

Jeg synes også hun er litt dum nå, som holder oss så lenge på pinebenken. Jeg kommer jo til å ha pådratt med både magesår og og hjerteproblemer etter dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øsj, ventetiden er kjip, jeg husker det enda. Er det i dag? Er det i kveld? Skjer det noe nå? Tør jeg sove nå?

Men nå bør hun jo knipe igjen til du er ferdig på jobb, også får dere en kjapp og grei fødsel natt til lørdag. Det kommer tre hanner og en tispe, det er tispa som ser ut som en fako alien, men hun blomstrer opp som en ungarsk svane innen kort tid. Hannhundene ser ut som pappa'n sin alle mann alle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig skrive her igjen...

:hyper:

Vi har ventet og ventet og ventet.... så nervene er blirr frynsete, det er helt sikkert.

Vi var jo som nevnt over hos Vet. på torsdag for å sjekke at alt var ok. Dette var dag 66. Ventingen fortsatte...

Natt til lørdag fikk hun endelig et temp.fall, ned til 36,4. Hele lørdagen var det litt opp og ned med temperaturen.

På kvelden kom heldigvis L8 L en lettere stresset oppdretter til unsetning... Da var jeg fullstendig overbevist over at dette endte med keisersnitt, og jeg var naturlig nok livredd for å miste Anya. :icon_cry: Da var det utrolig godt å ha et annet menneske der som kunne fortelle meg at alt gikk fint ;):hug:

Ut over kvelden fortsatte Anya å være urolig...Vi målte temperaturen 23.30, da var den 37,2. Gikk en tur ut med henne for å tisse, da hadde hun tydelige tegn på at noe var på gang... Krummet ryggen og bøyd hale.

Vi kom inn og hun fikk de første små riene, som bare økte etterhvert.

Kl. 00.24 kom første valpen. Sort hannhund 330g

Kl. 00.56 kom nr2, Stor Fako hannhund, 390g

Kl.01.05 kom nr 3, Sort tispe, 370g, eneaste som kom baklengs.

Kl.01.24 kom nr 4. Fako tispe, 300g, kom i full fart.

Kl.01.51 kom nr 5, siste mann og en liten overraskelse. Fako hannhund, 330g

Født på dag 69 :o etter første parring...er det rart jeg var urolig?

Anay var super flink, hun brukte god tid på å få ut første valpen, og syntes det var litt rart. Men slikket og ordnet, så gøy å se at hun instinktivt visste hva hun skulle, og at hun utover fødselen ble flinkere og flinkere. Flinke flinke ulven min :wub:

Det har vært musestille fra dem i natt, og er fortsatt stille nå. Hører bare noen få pip innimellom. Anya har ikke så mye melk ennå, men det rekker tydeligvis til dem enn så lenge. Satser på at det kommer utover dagen...

Valpene er sterke og ivrige,finner vegen til puppen selv og som alltid blir jeg overrasket over hvor sterk en så liten kropp er, og hvor målbevisste de er.

Gamlemor Csipisz er rar, hun skjønner nok ganske mye. Hun ble mer og mer urolig utover kvelden i går, tilslutt måtte jeg sette henne i bilen. Hun visste nok veldig godt hva som var på gang. Nå som hun har oppdaget hva som haffe skjedd er hun like rolig igjen, selv om hun har super lyst til bort å snuse.... Men det er litt tidlig ennå, hun får vente!

Nå skal vi slappe av og hvile litt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...