Gå til innhold
Hundesonen.no

Skulle drepe hund - drepte ektemann


Nirm

Recommended Posts

Hvis jeg noen gang får lyst til å drepe et menneske, skal jeg virke "helt knust" og fortelle at jeg prøvde jo å skyte hunden min :innocent:

Siden bikkja faktisk prøvde å angripe barna (jeg hadde lett kvelt en pitbull eller puddel om den angrep Ask) synes jeg egentlig historien bare er trist.

Edit: jeg avlivde en toller etter at den viste aggresjon mot barn, hadde jeg hatt våpen og evne til å bruke den så hadde jeg skutt han selv for å slippe stresset med å ta han med til dyrlegen (han var panisk redd for dyrleger, jeg ville ikke han skulle dø så redd, men hadde ikke noe valg) Nei, jeg skjønner ikke humoren her jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bikkja faktisk prøvde å angripe barna (jeg hadde lett kvelt en pitbull eller puddel om den angrep Ask) synes jeg egentlig historien bare er trist.

Jada, klart det er trist, hvis det var det som skjedde. Men så lenge det står ting som " den angivelig aggressive hunden", altså at ingen vet helt hva som skjedde, tar jeg det ikke helt til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, klart det er trist, hvis det var det som skjedde. Men så lenge det står ting som " den angivelig aggressive hunden", altså at ingen vet helt hva som skjedde, tar jeg det ikke helt til meg.

Dette var iflg vitner (altså var det vitner til at hunden var aggressiv) og barna ble holdt innendørs pga hunden, så jo: jeg tror nok den har vært aggressiv og at eier prøvde å gjøre det eneste rette. Ille nok å måtte avlive bikkja de om ikke du skal komme til å drepe gubben i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå traff hun nå bikkja og, så den er vel stor sannsynelighet død den også. Men hun angrer nok på at hun ikke tok den til veterinæren.

Edit: Men litt spesielt navn på hunden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen intensjoner i verken å diskutere eller virke som en ufølsom idiot, men denne saken er alt for uklar til å gå innpå meg. Vi får ikke høre noe om forhistorien. Det eneste vi får høre er at en dame ville skyte sin aggressive hund, og det gikk galt. Sin angivelig aggressive hund.

Klart, alt blir jo verre om man trekker paralleller til eget liv og egne erfaringer, men for meg personlig var dette alt for lite informasjon til at jeg vil gi noen min sympati.

Jeg liker å kjenne flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen intensjoner i verken å diskutere eller virke som en ufølsom idiot, men denne saken er alt for uklar til å gå innpå meg. Vi får ikke høre noe om forhistorien. Det eneste vi får høre er at en dame ville skyte sin aggressive hund, og det gikk galt. Sin angivelig aggressive hund.

Klart, alt blir jo verre om man trekker paralleller til eget liv og egne erfaringer, men for meg personlig var dette alt for lite informasjon til at jeg vil gi noen min sympati.

Jeg liker å kjenne flere sider av en sak.

Angivelig betyr rett og slett at det er basert på vitneobservasjoner. Det betyr ikke at vitneobservasjonene er upålitelige. Drar du til legen din med hodepine vil legen skrive at du har "angivelig hodepine" i journalen din. Dette er også et favorittord hos norske journalister. Og jeg synes vi har fått mye av forhistorien i forhold til det som er vanlig. Bikkja cocaine ble aggressiv mot barn,barna ble gjemt innendørs og eier valgte å avlive hunden. Valg av metode var kanskje ikke den beste sett i etterklokskapens lys, sant nok, men neppe ulovlig i mississippi og en metode som ofte kan være det beste for hundens del. Hvis man vet hva man gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang får lyst til å drepe et menneske, skal jeg virke "helt knust" og fortelle at jeg prøvde jo å skyte hunden min :innocent:

:lol:

Jeg synes man er bra dum om man holder en hund som skal skytes i armene! :blink:

Snakker om å gjøre seg selv til en målskive..

Men selvfølgelig er det tragisk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg synes man er bra dum om man holder en hund som skal skytes i armene! :blink:

Snakker om å gjøre seg selv til en målskive..

Men selvfølgelig er det tragisk :(

Kaller du bikkja cocaine er du kanskje ikke skarpeste kniven i skuffen. Så for meg skikkelig white trash folk med en gang jeg, ikke fordomsfull i det hele tatt :icon_redface:

Trist hele greia, og så dumt så dumt... begge parter burde jo tenkt seg om her. Jeg for min del ville ikke stått og hold noe som skulle skytes på, kanskje bare om Robin Hood var skytteren.

Tydeligvis ikke han :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...