Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Er Julenissen virkelig så snill som han utgir seg for?

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Hehe :P:P

Når jeg var mindre trodde jeg at han reiste alene, så at han hadde med seg hjelpere og nå, vel nå er han bare en tradisjon :P

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Nei, det var ikke gudoghvermann, men det er noe rart med rollene her. Jeg trodde først noe var fjernet fra artikkelen siden jeg leste den først, men ser av NRK-artikkelen at det nok var den jeg leste først. Det står det at de kom fra Sel Fjellstyre og hadde en lue med påskrift "Viltforvaltningen". Det er altså snakk om en dobbeltrolle. Båndtvangen her var ikke på noen måte relatert til viltforvaltning. Da synes det rart at det kan skrives ut bot basert på en rolle knyttet til det. Fjellstyrene, som sannsynligvis står for skiløypene, har noen rettigheter, men om å skrive ut bøter er en av dem det vet jeg ikke. Hvilken hatt hadde de på seg når boten ble utskrevet? Uansett, hovedpoengene er at deler av hundeloven er urimelig og at det er mulig å utvise skjønn. Det gjør politiet daglig i andre sammenhenger. Raver du rundt med en åpnet boks øl i sentrum på dagtid så er ikke veien til bot lang. Sitter du med et par venner på stranda med en boks øl og litt god mat så kan du bli bedt om å helle ut drikken eller de kan til og med late som de ikke ser deg. Når noen som kan skrive ut bøter kommer over en enslig kvinne, med god kontroll over hundene, ved en løype tom for folk og når båndtvang grunnet vilthensyn ikke er iverksatt, så utviser man skjønn. Man stopper, opplyser om båndtvangen og lar livet gå videre. Det hadde vært en annen historie om fjellet var fullt av påsketurister. Jeg hadde nektet å legitimere meg for disse personene. Jeg kan ikke tenke meg at de har mandat til å bruke maktmidler.  
    • Det var spennende å se utstillings video fra 1989 men noen raser har blitt bedre border collie har bedre trøkk i dag og har bedre fart på agility. Border collie er i dag like aktive som en malle men man slipper vakt instinktet og de er mykere slik at de er enklere å korrigere enn en malle.  
    • Gudoghvermann, nei. Viltoppsynet? Ja, og det var ifølge dem satt opp skilting på alle relevante parkeringsplasser i området. Det eneste som ble useriøst med dette var når han begynte å trekke inn dette med folk som er redd for hund, på slutten der. Etter 20 år med hytte på fjellet bør man også vite å sjekke de lokale forskriftene om båndtvang når man drar opp. Jeg har ikke mer enn halvparten så mange år, men det er en selvfølge å sjekke status på fjellhyttene vi bruker (og ellers når det kan tenkes å være ekstraordinær båndtvang av noen grunn).
    • Den boten hadde jeg aldri betalt. Så vidt jeg forsto, var det ingen av de to herrene som legitimerte seg, der fantes ingen skilt som informerte om denne høyst spesielle regelen, og er det lov for gudoghvermannnsen å dele ut bøter i hytt og pine ? Hos meg hadde de ikke fått fem øre!
    • Noen måneder! Skulle egentlig ha bichon frisé, men så satt jeg å bladde i hundebok og plutselig bladde jeg opp på siden om lundehund og falt pladask. Det var rett og slett det vakreste jeg hadde sett! Men de var ikke lette å finne informasjon om i 03-04. Men på magisk vis kom jeg over en oppdretter som hadde valper på rundt 4 uker der en var ledig. Det var ikke den i kullet jeg egentlig ville ha, men en måneds tid senere ramla Ulrik inn i livet mitt og endret alt

Med Banzai (krysningsprosjekthund, så bu/lunde) fulgte vi med på prosjektet noen uker før vi så at det var født et kull. Jeg og samboer så på hverandre og så sendte vi søknad. 8 uker senere ramlet Banzai inn i livet vårt
  • Nylig opprettede emner