Gå til innhold
Hundesonen.no

World Winner Paris + French winner show


Yodel

Recommended Posts

Guest Dratini

Det var en amerikansk akita som vant. Mops BIS 2 og en narkoleptisk utseende terrier som ble BIS3.

:lol: Du fikk skrevet det jeg tenkte! Aldri sett en terrier som har vært så sløv (den var kanskje satt ut av alt oppstyret?), og den fikk vel knapt ha frampotene i bakken da den sprang :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

For meg er det helt uforståelig, at franskmenn i køen sa "Sånn er det jo alltid" gjør det jo ikke akkurat bedre...Vi kom frem kl 22:30 onsdagskvelden etter non-stop kjøring fra DK med 4-timers sovepause de siste 20 timene. Var det åpent og mulig å komme inn? NEI. Stod det noe sted i papirene våre at pakreringa stengte kl 22? NEI. Hadde vi fått papirer på parkeringa som var gyldige? NEI. Kunne vaktene engelsk? NEI. Var det mulig å få tak i noen ansvarlige fra utstillinga? NEI. Var vaktene høflige mot oss? NEI. Var det greit å gå til sekreteriatet på torsdagen for å få papirene vi aldri fikk? NEI. Fikk vi noe mer hjelp der de sendte oss etterpå? NEI. 18 timer etter vi ankom området fikk vi etter masse, masse mas, kjøring, spørring +++++ endelig papirene. Disse lå forøvrig på samme sted som jeg spurte 8 timer tidligere på dagen.... Og et tips fra meg - kanskje de burde brukt noe av overskuddet på ENGELSKKURS? For det er ****** frustrerende at de starter samtalen med "Fransk? Ikke? Da er det vanskelig".

Vi kom dit dagen før vi skulle stille for å orientere oss så det ikke skulle bli så mye stress på selve utstillingsdagen, men da kom vi ikke inn med hundene. Og de ved inngangen kunne ikke engelsk, så da var det litt vanskelig å forstå hvorfor. Men så var det ei der som kunne fortelle oss at veterinæren hadde gått for dagen, så vi ikke kunne komme inn. Det syntes ihvertfall jeg var litt sært, og hvordan skulle vi vite det på forhnånd, når vi kan komme med hund og ikke. Jaja

En annen ting er at vi hadde spm til den franske kennelklubben, men de kunne jo ikke engeslk. Kjente at det var litt irritenrende, men ellers klarte vi fint å finne fram vi ihvertfall

Jeg er SÅ glad jeg tok hintet når det var et problem å melde på, det sier seg jo nesten selv at det da er helt fryktelig ellers også :lol: Neste år er det i det minste i Østerrike, og tysk forstår jeg jo faktisk.

Vi har allerede bestilt hotell for neste år :icon_redface:

REBUS ER BIR IDAG! :frantics::icon_clapping:

Gratulerer, så utrolig moro!

Hm, min spion der borte sa Brustad var oppført i dag der borte tror jeg.. Eller hun sa det var flere norske igjen i dag, men i følge resultatlisten skal det jo ikke være det? Hm.Å, gøy! :D Da kan vi heie litt på dem også :ahappy: Marvin til Marianne ble 2BHK, og jeg regner med at han da fikk ex. (?) Kjempegøy, gratulerer!

Marvin ble 2. beste champion av hannene, med excellent. Dommeren tenkte seg nøye om før han valgte nr 1 og 2, så jeg lever lenge på den jeg. Er kjempefint resultat på en verdensutstilling. Og Marvin var kjempefin i ringen, så han viste seg bra. Litt småplukk som jeg tenkte på, men oppdretter sa at det isåfall ikke syntes utad.

Nååå vet jeg!Rio fikk excellent og ble BIM junior :D*Hoppe og danse litt*

Grattis!

Yey gratulerer så mye til Rebus :banana: :banana: :banana: :banana: Gratulerer til Marianne/Marvin og Sandra/knertemonstrert hurra :banana: :banana: Grattis til alle andre også :banana:

Marvin takker!

Jepp, stemmer. Fikk en melding om at de fikk exellent og at dommeren tenkte leeenge på hvem som skulle bli nr en og to. Desverre ble ikke de nr 1 i dag, men syns det er en fantastisk prestasjon allikevel jeg... Vi heier på brodern (til Linux;)

Takk for det, vi er kjempefornøyd. Og som vanlig er Marvin alltid dritfornøyd med innsatsen, og ferier med hopp og sprett og gledeshyl :wub:

Jippi! Moxy ble nr 2 i juniorklassen i dag (med excellent) - faktisk veldig moro med 9 i klassen. En helt OK tispe som vant, dommeren sa om Moxy - "much better head" og om den andre "better topline", så det så...Fortsatt hundemøkk, umulig å finne fram noe sted uten tolk, franske dommere som nærmest dropper å se på hundene, men mistenkelig finner de franske "proffene" i alle klasser... Men god øl! Så den får snart gjøre dagen fullkommen (når vi gidder å gå ut igjen).Susanne

Gratulerer! :)

Hundemøkk var det over alt ja, herregud :blink: Kom en eim av møkk innmellom, og noen ganger hadde folk tråkket i det så det lå klint utover. Senere hadde de tørket opp. Men ute i luftegården var det nesten ingen som plukket opp. Jeg så store som små sitte å gjøre fra seg mens eier ser på og går inn igjen. Innimellom så jeg en og annen som plukket opp og kastet posen sin. Sandra ble forøvrig filmet for sin innsats med å kaste hen hel haug av andres avfall. Så håper de sender det på tv der som kritikk.

Catatau Itapuca "Rio" Excellent 1, JWW-11, BIR JUNIOR! :D:D:D

Wow, gratulerer! :)

Lurer på hvordan de som skal inn i ringen vet at det er deres tur jeg...

Det var faktisk ikke vanskelig. Det så kanskje sånn ut, men det gikk veldig fint :)

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

:wub: Fine Rebusen sin! Gratulerer på etterskudd med dagen og WW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk ikke vanskelig. Det så kanskje sånn ut, men det gikk veldig fint :)

I finaleringen også? For det så helt kaos ut på livesteamen, og dama som kommenterte snakket jo bare fransk. Men kanskje noen bak gardina holdt kontrollen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min jesu! :lol::D:lol: Kjære, elskede og klin gærne med-soniser: TAKK for at dere har fått meg til å le så jeg griner i løpet av denne tråden! :lol: Jeg sitter her i bare trusa og spiser taxfree-godis, har et sovende knertmonster ved føttene mine, og kjenner at det å komme hjem og "oppleve" WDS gjennom deres betraktninger sånn i retrospekt var en fantastisk avslutning på en super tur.

Jeg har fyrt meg opp et par ganger over dårlig service (brenn, forbanna hundehatende taxisjåfører), men ellers hatt en super tur med masse god mat, fantastiske venner, flink valp (i alle fall tidvis :icon_redface: ) og deilig vær. Utstillingsområdet var lett å finne fram på, jeg kunne plutselig ganske mye fransk (som jeg jo egentlig ikke kan, men nøden og naken kvinne-spinne osv), men fytti katta så ekstremt dårlige folk er til å plukke opp etter bikkjene sine. Jeg synes direkte synd på Imouto ved et par tilfeller, som så helt fortvila ut da vi var ute for å tisse, for hun kan jo ikke bare tråkke seg gjennom bæsj for å finne en bar flekk med gress, kan dere skjønne. Jeg blei faktisk filma idet jeg tømte en sånn tissebakk for møkk (11 poser!) sånn at frøkna kunne tisse i et hjørne, så det var tydeligvis en kuriositet.

Resultatmessig er jeg ekstremt stolt av knertmonsteret mitt. Tenk, hun er 9 mnd gammel og har fått Very Good på sine to første offisielle utstillinger, og det ikke akkurat i liten konkurranse! Jeg hadde ingen andre forventninger enn at vi skulle vise oss fint sammen og ikke skille oss ut negativt, og det føler jeg ikke at vi gjorde heller. Imouto var superstjerne i Paris, og fikk også ekstremt mye skryt og flotte tilbakemeldinger fra internasjonal shibamennesker langsmed ringen, da spesielt på fargen og uttrykket hennes. Det er også ting å ta med seg! :) På Fransk Vinner hang vi med nesten helt til slutt og blei "utsatt" for den merkeligste tannvisninge jeg noensinne har sett og opplevd: Alle måtte heise hunden opp på armen, slik at bare hodet, fronten og magen var vendt mot dommer. Sånn skulle han sjekke tenner, og sånn tok han på ballene til hannhundene. Imouto er vant med at i armene mine kan hun gå for å være i fred, så jeg er ikke overraska over at det krevde litt overtalelse å vise tenna. Dagen etter stilte vi for en japaner, og det var veldig gøy å se hvordan han bedømte og berørte hundene. Da ville ikke frøken sprettgallopp noen verdens ting, og gikk helt bananas på bordet, med ormekveiling, pukkerygg og kniping av munnen. Gudskjelov blir hun jo aldri aggressiv, bare veldig uvillig, så jeg viste tenner og så løp vi. Hun hadde ligget og fulgt med under enkeltbedømmelsen, og var generelt ikke så interessert i lekre seg, og det var helt greit. Forøvrig skjønte jeg virkelig ikke en dritt av hvilke klasser som gikk når og hvem alle disse bikkjene som fløy ut og inn av ringen egentlig var og hvorfor de kom tilbake, så det var nok like greit at vi ikke fikk noe excellent. :P

Resten av tida åt vi godis, var i Paris, spiste på restaurant og drakk vin. Det å fly har gått utrolig bra, også hjem hvor Imouto delte plass med Simons Izzy (som har LITT mer å si om saker og ting enn min frøken...). Det satte ikke barskingen min ut i det hele tatt, og hun kom trillende inn i ankomsthallen liggende som en liten dronning i buret sitt. Logra når hun så meg, men var ellers helt kul.

Gratulerer til alle, vi gjentar "suksessen" til neste år, eller? ;)

Jeg trur nok at Paris og Frankrike er et elsk-hat sted å reise til. Men for oss er det helt trés bon! :wub:DSC_5182.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I finaleringen også? For det så helt kaos ut på livesteamen, og dama som kommenterte snakket jo bare fransk. Men kanskje noen bak gardina holdt kontrollen;)

Nei akkurat der skal jeg ikke si noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min jesu! :lol::D:lol: Kjære, elskede og klin gærne med-soniser: TAKK for at dere har fått meg til å le så jeg griner i løpet av denne tråden! :lol: Jeg sitter her i bare trusa og spiser taxfree-godis, har et sovende knertmonster ved føttene mine, og kjenner at det å komme hjem og "oppleve" WDS gjennom deres betraktninger sånn i retrospekt var en fantastisk avslutning på en super tur.

Takk for et herlig resume! Og for et nydelig bilde! Grattis med vel gjennomført voksendebut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei akkurat der skal jeg ikke si noe :P

For jeg tror jeg skulle greid de vanlige ringene altså, men den der finaleringen var helt utenom noe jeg har sett før, men så er ikke jeg så bevandret som dere har blitt da;) Men jeg fulgte med jeg, og fikk se mange fine hunder, jeg skjønte bare ikke et (froske)kvekk av systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...