Gå til innhold
Hundesonen.no

Mørketida.


Yakine

Recommended Posts

Er det fler enn meg som blir deprimert av mørketida??

Jeg blir redusert til en blopp jeg, når mørketida er her... Greier ikke å stå opp om morgenen engang. Hadde jeg ikke hatt Atheo, så vet ikke jeg når jeg hadde stått opp... :roll:

Det er så vidt jeg ler når mørketida er her... Selv om jeg har det bra, så greier jeg ikke å glede meg over noe. :D

Men det blir vel bedre når det går mot lysere tider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles mørketiden er jo egentlig fra over polarsirkelen og oppover da, siden solen forsvinner helt :wink: Og ellers er det vel vintertid det kalles. (sorry den teoretiske meg) Og ja det er fælt! har det bare lyst omtrent 4 timer om dagen! Tenk. 4 timer orntlig dagslys. Og værre er det vel lengere nord. :D Sola er borte også. *snufs* Tungt at det er mørk. Får ikke gjort så mye heller. i helgene må man stå tidlig opp for å rekke dagslyset og gå seg en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles mørketiden er jo egentlig fra over polarsirkelen og oppover da' date=' siden solen forsvinner helt :wink: Og ellers er det vel vintertid det kalles. (sorry den teoretiske meg) Og ja det er fælt! har det bare lyst omtrent 4 timer om dagen! Tenk. 4 timer orntlig dagslys. Og værre er det vel lengere nord. :D Sola er borte også. *snufs* Tungt at det er mørk. Får ikke gjort så mye heller. i helgene må man stå tidlig opp for å rekke dagslyset og gå seg en liten tur.[/quote']

Jeg bor langt nord, men det er vel ikke stort mer enn 3-4 timer med dagslys her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles mørketiden er jo egentlig fra over polarsirkelen og oppover da' date=' siden solen forsvinner helt :wink: Og ellers er det vel vintertid det kalles. (sorry den teoretiske meg) Og ja det er fælt! har det bare lyst omtrent 4 timer om dagen! Tenk. 4 timer orntlig dagslys. Og værre er det vel lengere nord. :) Sola er borte også. *snufs* Tungt at det er mørk. Får ikke gjort så mye heller. i helgene må man stå tidlig opp for å rekke dagslyset og gå seg en liten tur.[/quote']

Joda, det er vel det som er "grensen" ja.. Men vi har vel knappe 4-5 timer med dagslys her jeg bor også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som blir deprimert av mørketida??

Jeg blir redusert til en blopp jeg, når mørketida er her... Greier ikke å stå opp om morgenen engang. Hadde jeg ikke hatt Atheo, så vet ikke jeg når jeg hadde stått opp... :roll:

Det er så vidt jeg ler når mørketida er her... Selv om jeg har det bra, så greier jeg ikke å glede meg over noe. :)

Men det blir vel bedre når det går mot lysere tider :)

Om det er noe som gjentar seg år etter år etter år kan du prøve lysterapi kanskje? Lampe med dagslys-lys. Aldri prøvd selv, men vet om andre med vinterdepresjoner som har fått god hjelp :)

http://www.solstrale.no/ Link til noen som selger, står litt om problemer, symptomer, funksjon osv, dette er ikke ment som reklame for eksakt den lampen fra min side altså ;)

http://www.alternativopplysningen.no/Nyheter/lys.html Om lysterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både liker og ikke liker mørten om hverandre jeg :) Noen ganger liker jeg det ikke, noen ganger syns jeg det er koslig. Men jeg sover stort sett hele tida, så jeg merker ikke så mye til den annet enn når jeg er på skolen (og da er det jo lyst). øøhh.

Og når jeg er ute med bikkja da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe som gjentar seg år etter år etter år kan du prøve lysterapi kanskje? Lampe med dagslys-lys. Aldri prøvd selv, men vet om andre med vinterdepresjoner som har fått god hjelp :)

http://www.solstrale.no/ Link til noen som selger, står litt om problemer, symptomer, funksjon osv, dette er ikke ment som reklame for eksakt den lampen fra min side altså :P

http://www.alternativopplysningen.no/Nyheter/lys.html Om lysterapi.

Takk for linker! :)

Joda, jeg har tenkt å prøve lysterapi. I fjor fikk jeg akupunktur mot det, og det hjalp så mye!! Men det som er dumt er jo at det er så dyrt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...