Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaizer


antonia
 Share

Recommended Posts

Da har det blitt hund i hus!

Kaizer er en 3 år gammel omplasseringsboxer. Han er en lykkelig, hyperaktiv og nysgjerrig sjel, som helst skal hilse på ALLE (både mennesker å dyr) med myyye hopping og slikking i ansiktet! Han ble omplassert pga nettopp dette, da de forrige eierne ikke hadde tid nok til å gi han det han trengte. Men i mitt liv, passer han perfekt inn:)

Han trenger en del trening, da han drar i båndet på tur, hopper når han hilser, drar som en traktor når han oppdager noe spennede, stjeler mat som står fremme, jakter på mindre dyr, og SKAL hilse på alt og alle han møter på tur!

Nå har han vært her i en uke, og hilser ikke lenger på de som kommer på besøk med hopping og slikking! (han er nemlig ikke dum, det er bare ingen som har lært han at man ikke skal hilse slik). Han har også sluttet å dra så mye i båndet(ble visst kjedlig å måtte stoppe hver gang han ville dra). Vi har også trent mye på at han ikke kan hilse på alt å alle, å nå kan vi passere i det minste mennesker uten at han går helt av skaftet:)

Denne gutten selger nemlig sjela si for en illeluktende godbit!

Inne er han en drøm av en hund, han sover, sover og sover! eneste gangene man merker at han er der er når han reiser seg for å spise eller drikke, eller når han snorker eller promper :wub: (eventuelt også når han kommer krabbende opp i sofan for å ligge i fanget)

Kaizers store oppgave her i hus er å være min turkamerat, både på dagsturer og lengre fjellturer:) ellers vil han bli brukt som treningspartner, lekekompis, underholdning, kosebamse, hodepute, varmepute, tålmodighetsprøve!

(bilde får komme senere, jeg har nemlig ikke kamera!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klart å få fikset litt bilder! aner ikke hvilken funksjon kameraet stod på, men regner med det er noe side bildene ble litt rar i fargen:p

Kaizer passer fortsatt perfekt inn, og vi koser oss! Han har blitt dratt med på alt av aktiviteter, og han reagerer fortsatt med stor nysgjerrighet og kraftig logring på alt han blir utsatt for:) Han har blitt kjempe god kompis med min lillebror, og har fått seg to venninner(hunder altså) som har leker kjempe bra med! Ene venninna er en 4 mnd gammel valp, å hun er overlegent sjefen når de leker:)! Suuuper fornøyd med denne godgutten altså:):)

Men ja, bilder!

post-5424-0-76683200-1309644971_thumb.jp

post-5424-0-00071900-1309645104_thumb.jp

post-5424-0-93797600-1309645162_thumb.jp

post-5424-0-81726300-1309645353_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Liten oppdatering på Kaizersen!

Han har nå vært her i nesten 4 mnd, og vi har hatt våre opp og ned turer! Han har hatt litt problemer med raptus på tur, men dette er når under kontroll og har bare forekommet 1gang den siste mnd:D

Nå går han perfekt i bånd sammen med meg, og somregel også mens vi går sammen med andre hunder og mennesker:) Triks reportoaret han har også blitt kraftig utvidet, og i tillegg til sitt kan han nå; ligg, bli, tilbake, ikke rør, t-rex(bamse), danse, gi labb, andre labben, high 5, andre high 5, rull rundt, gå pent(ikke at han alltid hører etter da), øye(se på meg), slipp, søk, kom igjen, ned og plassen sin:D!

Hverdagen med mye turing, drakamping, jogging og kløving har resultert i at jeg har måttet kjøpe ny sele, og utvide reima på kløven fordi han har fått mer figur!:) Dette merkes også når om han drar i båndet, han er definitivt sterkere! Skulle gjerne visst hva han veide nå, for jeg klarer ikke løfte han lenger;)

Han var også veldig stresset da han kom hit, men etter mye trening og gode rutiner, har dette roet seg:) Eneste som får frem stresset hans nå er hundeparker, løpske tisper og når det ulmer opp til skikkelig uvær!

Tror vi har godt av hverandre begge to! Jeg har fått den aktive hverdagen jeg ønsker, han får nok aktivisering og den tryggheten et lettstresset hode trenger:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teserere: han er heeeelt fantastisk:D

Trulte70: fargen er kjempe fin! Har en venninne som gjerne vil låne han med seg når hun skal handle maling! for hun vil ha AKKURAT den fargen som han har på pelsen:D hahaha:D VI har funnet ut av hverandre på det meste, men jeg får opplever stadig situasjoner hvor jeg legger hodet på skakke, ser ut som et spørsmålstegn og sier høyt til meg selv "ka f*** du holder på me no?", men så er det jo alle finurlighetene hans som gjør han så underholdende å ha i hus:D boxer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teserere: han er heeeelt fantastisk:D

Trulte70: fargen er kjempe fin! Har en venninne som gjerne vil låne han med seg når hun skal handle maling! for hun vil ha AKKURAT den fargen som han har på pelsen:D hahaha:D VI har funnet ut av hverandre på det meste, men jeg får opplever stadig situasjoner hvor jeg legger hodet på skakke, ser ut som et spørsmålstegn og sier høyt til meg selv "ka f*** du holder på me no?", men så er det jo alle finurlighetene hans som gjør han så underholdende å ha i hus:D boxer <3

Jeg har to...dobbelt så underholdende...og dobbelt så mange frustrasjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...