Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå!


Tore
 Share

Recommended Posts

choir.gifcancan.gif19.gifcancan.gif19.gifcancan.gifchoir.gif

Gratulerer med dagen Mokken

balloons.gifHilsen meg og gamlingen! Håper du får masse kake, brus og is!balloons.gif

Wow! Den var tøff :D

Takk takk :ahappy:

Gratulerer med dagen, Mokken! :D Jeg vil egentlig hive meg på TeamTwo sin, men jeg har sovet litt for lite til å se alle de dansende greiene en gang til, sånn på mårrakvisten!

Sorry Soppen, jeg bare måtte :P

Tuuusen takk for gratulasjoner alle sammen!

Dere er toppen :D

...er det tid for film og popcorn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jepp, den er halvt plymouth rock den der. :P Leser du dette, TonjeM? :lol:

*fnis*

RAK: er du hjemme på fredag??? Da fyker Jeanette og jeg forbi Rena på vei til Selbu - og laster av en pulk og en støvsuger :).

Jeg er hjemme vettu! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg kjørt forbi Eidsvoll. Nærmer meg Elverum :D

Åh, men jeg visste ikke at jeg skulle ha vinket! :icon_cry:

Ehhhhhhh... det ble brått ikke tur likevel - for da jeg stakk nesa ut øste regnet ned :aww:. MEN - jeg har rydda i bua og bilen, så nå står det 5 poser med aviser, en støvsuger og en pulk med drag i bilen og venter på nye eiere :D.

Regn? Her skinner sola så det er rent ubehagelig. Jeg har dristet meg til å åpne vinduet her inne, for jeg innbiller meg at oksygen er sunt for både mor, valper og oppdretter. Det finnes ikke antydning til drag i lufta, så de får ikke trekk på seg, i hvert fall. 24.7 grader ute, sier dingsen på bokhylla.

Har hatt den store vaskehundeteppeuka - og du verden så mye hundetepper jeg egentlig har.... nå er de fleste rene og maskinen er rengjort etter å ha blitt behåret så nå er det min klesvask som står for tur....

Fnis, jeg kjenner til den - i det siste har jeg jo vasket alt av håndklær, tepper og laken jeg skal bruke i valpekassa, så det skulle være klart. Og det har gått på bekostning av egne klær. I dag tenkte jeg å få vasket litt undertøy, men så kom jeg til å se på den store haugen med laken og tepper fulle av bæsj og tiss. Så skal jeg begynne på nytt der, eller innvilge meg en vask med rene truser? :lol:

Nå skal jeg i hvert fall dusje, selv uten valpevakt, for nå stinker jeg så jeg ikke orker å være i samme rom som meg selv. Men valpene har fått amme i nesten en time, de er veid og funnet perfekte, jeg har skiftet på kassa til dem, X'en er luftet, og shit, hun har ikke fått frokost! OK, det først, så dusje, så kanskje jeg skal ha frokost. Eller lunsj er det kanskje nå?

Seriøst, jeg har det shitbra nå! Og jeg har sovet fem timer i strekk i natt, det var deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...MÅ jeg bare dele denne både her og der:

:lol::wub:

:lol: Haha! Viste ikke at sånne dyr hadde humor! Komisk. Hvordan ser de ut som voksne?`Ser du klapper de i filmen, er de tamme som voksne også?

Tror jeg hadde kosa meg ihjel hvis jeg hadde kommet på besøk til deg en gang :aww:

Æsj, jeg skulle egentlig ut å spise i dag. Også ble ikke det noe av, så nå har jeg ikke noe middag i huset :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellvettregel nr 2: Meld fra hvor du går :D.

og den tar jeg svært alvorlig, i hvert fall når jeg sykler med to hunder hvorav en drar på i ett heidundrenes trav og den andre er redd sykler. Da er det kjekt for folk å vite hvor i verden jeg har vært om man skulle savne meg :aww:

Lever du enda?

Jada! Hundene lever å, noen mer enn andre vist. Jeg skjønner ikke hvor Asti henter energien sin fra :icon_confused:

Gratulerer med dagen til vakthundene til Argyros!! :cheer:

Gratulerer med dagen til Mokken!

Nhu, vaske gulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Gi han litt mer til "middag" og mindre på kvelden. Pluss at du bør fore litt tidligere, så går det nok bedre :)

Ja det var jo en god idé :) I natt var det ingen nattbæsjing, så det har nok hjulpet å fôre han tidligere ja :)

Uff jeg må le hver gang jeg ser Angus jeg.. Han ser jo helt rar ut! Ørene ser ut som en trekant/pyramide, han har et kraftig, maskulint hode, kroppen er ganske slank og litt småskranglete, samtidig som han ser ganske maskulin ut. Han er ganske langbeint, og ganske kort. Han ser helt feil ut egentlig :lol: Men søt er han :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg i hvert fall dusje, selv uten valpevakt, for nå stinker jeg så jeg ikke orker å være i samme rom som meg selv. Men valpene har fått amme i nesten en time, de er veid og funnet perfekte, jeg har skiftet på kassa til dem, X'en er luftet, og shit, hun har ikke fått frokost! OK, det først, så dusje, så kanskje jeg skal ha frokost. Eller lunsj er det kanskje nå?

Seriøst, jeg har det shitbra nå! Og jeg har sovet fem timer i strekk i natt, det var deilig.

Så herlig at alt ser ut til å fungere bra! Med masse melk i magen kommer vel valpene til å sove en god stund så du kan få litt kvalitetstid med deg selv. Og med sånn klestørk kan det vel bli både rene håndklær og truser i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg pynte gulerotkake og Drømmerull kaken.. Sjokoladekaken, Youghurtkaken og ene bløtekaken er ferdig. Min søster fikser Korkankake og marmorkake (ellernoe sånt) pluss en "suprise kake".. montro om hva den er..

De belgiske vaflene steker vi ikke før gjestene er påplass. :) Jordbærene må renses og jeg må lage jordbærsyltetøy til de belgiske vaflene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Egentlig burde jeg klipt plen - jaja, etterpå kanskje.. :aww:

:D

Vi er og hjemme - uplassert i gruppa. Ikke greit å møte Nada og andre lekre gruppe 2-hunder alltid :aww:

Har bestemt oss for å kjøpe take-out, men klarer ikke å bestemme oss for hva.... Samboeren har lyst på thai, jeg har egentlig lyst på grillmat. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme vettu! :D

Da dukker vi brått opp :D. Mulig jeg må spørre om vegbeskrivelse igjen dersom jeg ikke finner igjen PM fra juletider :).

Regn? Her skinner sola så det er rent ubehagelig. Jeg har dristet meg til å åpne vinduet her inne, for jeg innbiller meg at oksygen er sunt for både mor, valper og oppdretter. Det finnes ikke antydning til drag i lufta, så de får ikke trekk på seg, i hvert fall. 24.7 grader ute, sier dingsen på bokhylla.

Jepp - masse regn en liten stund, men NÅ er det fint igjen :).

Seriøst, jeg har det shitbra nå! Og jeg har sovet fem timer i strekk i natt, det var deilig.

:icon_clapping:f050.gif

og den tar jeg svært alvorlig, i hvert fall når jeg sykler med to hunder hvorav en drar på i ett heidundrenes trav og den andre er redd sykler. Da er det kjekt for folk å vite hvor i verden jeg har vært om man skulle savne meg :aww:

Jamen det er vi glade for altså :). Viktig å ha kontroll på hvor unge Margrete befinner seg.

Hmmmmm... ennå ikke kommet meg ut på tur, men da jeg liksom var ferdig med diverse gjøremål, og regnet var over, så var jeg jo så sulten at jeg ikke kunne legge ut på tur på tom mage, så da har jeg besluttet at jeg må spise middag før vi går ut på tur faktisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber du egentlig 120% ? :blink:

Bare i sommer ... Men det var kanskje å ta seg en smule vann over hodet ... :P

Kan jeg spøørre hvorfor du jobber over 100 prosent? Det er jo ikke rart du blir sliten da! Blir bare bekymret, for jeg har selv hatt en jobb en gang hvor de forsøkte å slå sammen min stilling og en annen stilling, og det å ha mer arbeidsoppgaver enn 100 prosent var virkelig ikke tingen for meg (i hvert fall ikke på permanent basis uten tillegg i lønna...)

Og ja, kino synes jeg er en fin greie en kan gjøre alene - det er mørkt, ingen ønsker at du skal prate med andre, og alle sitter jo der. Det jeg synes er tristest med å gå alene, er at en ikke har noen å prate med på vei hjem om filmen, analysere og evaluere, gjenta kule replikker og tåpelige scener, osv.

Da jeg studerte og bodde alene i Trondheim, forsøkte jeg å gjøre ting alene - for alternativet var jo å ikke gjøre noe. Konserter med sitteplasser hvor en skal sitte hele tiden gikk utmerket, men konserter som kan ta av føltes veldig snålt alene, jeg tar i hvert fall lettere av med noen enn alene.

Jeg forsøkte meg også på teater alene, og det hadde nok fungert bedre om det ikke viste seg at jeg hadde dratt på barneteater :lol:

Gratulerer med dagen til Mokken, og en forsinket gratulasjon til Garm og Argyr!

...lytter jeg til valper som dier, det er fineste lyden, det :wub:

Koselig svar Emma! Takk:D Det er bare i sommer jeg jobber så mye, og det ble liksom bare sånn - jeg fikk nemlig tilbud om en hundre prosent stilling jeg ikke kunne eller ville si nei til, og så hadde jeg annenhver helg i tillegg ... Og den jobben fikk jeg ikke sommerferie fra. Jeg tror nok det hadde gått greit og (selv om jeg såklart hadde blitt dødelig sliten) hvis ikke alt det andre som har skjedd, også hadde skjedd. Men nå ble det altfor altfor mye, og helt pyton. I tillegg er jeg litt for sosial, og har litt for mye behov for å være sammen med folk innimellom, til at det blir greit og sunt å bare jobbe og være alene i tom leilighet. Jeg trenger nok å ha fri i helgene når jeg jobber fullt i ukedagene for å kunne ha det bra, for da får jeg både sovet ut, slappet av, tatt meg litt ekstra av hundene OG vært sammen med gode venner som gir positiv energi tilbake.

Kino alene synes jeg også går greit, men som du sier, det blir en litt annen opplevelse enn når man har noen å dele opplevelsen med. Jeg må si jeg trakk litt på smilebåndet av tanken på deg på barneteater, hehehe, av en eller annen grunn kan jeg se for meg at det kanskje ikke var helt suksess :lol: :lol:

Synes du er heldig som kan høre valpelyder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alt ser ut til å fungere bra! Med masse melk i magen kommer vel valpene til å sove en god stund så du kan få litt kvalitetstid med deg selv. Og med sånn klestørk kan det vel bli både rene håndklær og truser i løpet av dagen?

Ja, de sover så godt, og er så søte. Lille Burgdorf våknet, for han rullet ned av teppet (det er jo faktisk noen millimeters forskjell ned til lakenet som wetbed'en ligger på), og da ble han så sint. Han er skikkelig rotehode og kløne... Men han har nå fått status som førstepri i melkebaren etter dagens veiing, så han får smugdrikke litt når han likevel er våken.

Akkurat nå ligger både jeg og Spés ( :wub: ) og slapper av i sola.

Herlig vær ! :ahappy:

Åh, Spés jo, så godt å høre at hun har det bra!

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Gratulerer så mye, en knallkarriere dere må være stolte av og fornøyd med! Og nå starter alvoret :lol:

:icon_clapping:f050.gif

Tusen takk, søte du! :icon_redface:

Hmmmmm... ennå ikke kommet meg ut på tur, men da jeg liksom var ferdig med diverse gjøremål, og regnet var over, så var jeg jo så sulten at jeg ikke kunne legge ut på tur på tom mage, så da har jeg besluttet at jeg må spise middag før vi går ut på tur faktisk :aww:

Det er vel også en fjellvettregel - ikke legge ut på tur uten å være godt forberedt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er liksom ikke måte på sosialisering her for tida - og neste helg skal jeg i gullbryllup :o.

Kos deg på steinen :).

Nei - ut var det ja *om noen ser meg her inne om 5 min så gi meg et spark bak*

Dine dager som eremitt er definitivt over. :P

Og vi har kost oss, selv om det ikke var noe sten i skyggen. Kort tur, men Vida har fått gjort mye. Og hun slapper av og er fornøyd. :ahappy:

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Egentlig burde jeg klipt plen - jaja, etterpå kanskje.. :aww:

Grattis med bra resultat igjen. :D Vi gleder oss til å følge henne i voksenkarrieren sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt meg ned litt. Er ikke lett å få plass til alt, for vil ikke bare plassere ting her og der fordi det er plass :P

Men er hvertfall èn hylle som skal opp på veggen, så da får man litt muligheter der.

Nå gleder jeg meg til at lamper har kommet opp i taket, så det kan bli helt ferdig.

Forresten: Gratulerer med dagen, Monicato :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Grattis med finfin avslutning på valpeshowkarrieren :D.

Tusen takk, søte du! :icon_redface:

Vi liker å høre at du har det bra, vet du :)

Det er vel også en fjellvettregel - ikke legge ut på tur uten å være godt forberedt?

Nå er den fjellvettregelen endret til: Legg ikke ut på langtur med magan full av mat :aww:

Dine dager som eremitt er definitivt over. :P

Neineinei - dette er bare et sommerblaff og jeg gleder meg allerede til å få tilbake min eremittilværelse altså :whistle:

Og vi har kost oss, selv om det ikke var noe sten i skyggen. Kort tur, men Vida har fått gjort mye. Og hun slapper av og er fornøyd. :ahappy:

Tipper Vida er fornøyd bare hun får være sammen med pappa'n sin, jeg :).

Jeg er ufattelig dårlig på kjedelige burder... :getlost:

*Bare nikker oppgitt*

Nå skal magen få hvile litt før vi MÅ ut på tur :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Egentlig burde jeg klipt plen - jaja, etterpå kanskje.. :aww:

Gratulerer! :) Hvem ble nummer 1?

Gratulerer med dagen til Mokken!

..skal jeg komme meg ut av pysjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Vi er og hjemme - uplassert i gruppa. Ikke greit å møte Nada og andre lekre gruppe 2-hunder alltid :aww:

Hun som eier dobberen som vant i dag kommenterte at Uva var pen og i tillegg virket stødig - såddeså :aww:

Gratulerer så mye, en knallkarriere dere må være stolte av og fornøyd med! Og nå starter alvoret :lol:

Grattis med bra resultat igjen. :D Vi gleder oss til å følge henne i voksenkarrieren sin!

Tusen takk :ahappy: Jeg er kjempestolt av henne, og i dag løp og sto hun som en dronning to be. Supersmula, vakkersmula, kosesmula mi :ahappy: Nå blir neste utstilling i begynnelsen av november, juniordebuten. Gleder meg allerede :D

Lage litt middag kanskje?

Edit:

Grattis med finfin avslutning på valpeshowkarrieren :D.

Gratulerer! :) Hvem ble nummer 1?

Tusen takk :ahappy:

Dobermann Mona - Halloween- Hachilah v Alpha Nordic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei - dette er bare et sommerblaff og jeg gleder meg allerede til å få tilbake min eremittilværelse altså :whistle:

He he. Din definisjon av sommerflørt? :P

Tipper Vida er fornøyd bare hun får være sammen med pappa'n sin, jeg :).

Hun er det. Snillere hund skal man leite lenge etter egentlig, særlig i sin rase. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som eier dobberen som vant i dag kommenterte at Uva var pen og i tillegg virket stødig - såddeså :aww:

Tusen takk :ahappy: Jeg er kjempestolt av henne, og i dag løp og sto hun som en dronning to be. Supersmula, vakkersmula, kosesmula mi :ahappy: Nå blir neste utstilling i begynnelsen av november, juniordebuten. Gleder meg allerede :D

Lage litt middag kanskje?

Å, det var jo koselig å høre :ahappy:

Og du har all grunn til å være stolt, fine og flinke Smula :wub: Hva med Steinkjer i september da? Hun rekker kanskje ikke å bli junior til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig svar Emma! Takk:D Det er bare i sommer jeg jobber så mye, og det ble liksom bare sånn - jeg fikk nemlig tilbud om en hundre prosent stilling jeg ikke kunne eller ville si nei til, og så hadde jeg annenhver helg i tillegg ... Og den jobben fikk jeg ikke sommerferie fra. Jeg tror nok det hadde gått greit og (selv om jeg såklart hadde blitt dødelig sliten) hvis ikke alt det andre som har skjedd, også hadde skjedd. Men nå ble det altfor altfor mye, og helt pyton. I tillegg er jeg litt for sosial, og har litt for mye behov for å være sammen med folk innimellom, til at det blir greit og sunt å bare jobbe og være alene i tom leilighet. Jeg trenger nok å ha fri i helgene når jeg jobber fullt i ukedagene for å kunne ha det bra, for da får jeg både sovet ut, slappet av, tatt meg litt ekstra av hundene OG vært sammen med gode venner som gir positiv energi tilbake.

Kino alene synes jeg også går greit, men som du sier, det blir en litt annen opplevelse enn når man har noen å dele opplevelsen med. Jeg må si jeg trakk litt på smilebåndet av tanken på deg på barneteater, hehehe, av en eller annen grunn kan jeg se for meg at det kanskje ikke var helt suksess :lol: :lol:

Synes du er heldig som kan høre valpelyder!

Ah, to forskjellige jobber, da skjønner jeg. Syntes det hørtes ut som en usympatisk sjef...

Men ja - når en går gjennom sånt som dette får en egentlig nok med bare det. Jeg ble 100 prosent sykemeldt fra første dag - men så gikk jeg jo ikke i kjelleren heller, men fant meg en "dungeon" fem etasjer under kjelleren, eller noe sånt. Uansett, det er en biggie i livet, og påvirker ens døgn 24/7. Men det høres ut som om du har funnet en strategi for å mestre og komme deg gjennom, og det er jo kjempebra! :flowers: Du er sterk!

Fnis, ja, barneteateret var litt skivebom. Vel er jeg et julemenneske og elsker alt jul (og mye jul er jo barnerettet), men det ble litt too much for meg, det der :lol: Litt for ung til å være der med barn, og way too old til å være der som publikummer :lol: :lol: :lol:

Jeg hørte valpelyder, men mamma'ns snorking overdøver dem akkurat nå... :getlost::wub:

Da har jeg fått satt meg ned litt. Er ikke lett å få plass til alt, for vil ikke bare plassere ting her og der fordi det er plass :P

Men er hvertfall èn hylle som skal opp på veggen, så da får man litt muligheter der.

Nå gleder jeg meg til at lamper har kommet opp i taket, så det kan bli helt ferdig.

Gratulerer med flyttekaos, og velkommen etter! Pappkasser er stas, alt står i veien, ingenting er der det skal være, du finner ingenting, og du aner ikke hvor du skal begynne. Beeen theeeere, er der enda :icon_redface:

Nå er den fjellvettregelen endret til: Legg ikke ut på langtur med magan full av mat :aww:

:lol:

Tusen takk :ahappy: Jeg er kjempestolt av henne, og i dag løp og sto hun som en dronning to be. Supersmula, vakkersmula, kosesmula mi :ahappy: Nå blir neste utstilling i begynnelsen av november, juniordebuten. Gleder meg allerede :D

Hva, tenk om hun blir rusten??? :icon_confused:

...skal jeg vaske valperumper og massere i gang litt tiss og bæsj :wub: . Det er jaggu godt dette er et hundeforum :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...