Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå!


Tore
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hjemme fra nattevakt, og Pøbel er glad og tripper lykkelig rundt enda, et kvarter seinere. Jeg sa jo på chatten i går at jeg skulle filme Pøbel når jeg kom hjem, men jeg hadde glemt husnøkkel, så sambo måtte ut og åpne. :lol:

I morgen får jeg huske, og da skal jeg ta med nøkkel også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Jeg er fæææl hundeeier er jeg! Har helt glemt bursdagen til begge gutta! :hmm:

Verdens fineste Argyr ble seks år 18. juni og verdens fineste Garm ble fem år 13. juni!

IMG_4125.jpg

Forsinket :flowers::cheer: :cheer: til nydelige gutter.

Og :flowers::cheer: :cheer: :cheer: til Mokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hmm: Jeg synes ikke du er latterlig - jeg har lenge slitt med en helt grusom fobi mot de ekle krypene, all sympati herfra! Skulle virkelig ønske jeg kunne være redd noe jeg sjelden så i stedet. Elefanter, ender, flaggermus - eller slanger.

Enig med du! Endte med å sove på sofaen jeg :(. Jeg får bare beskjed om å "ta meg sammen" :( blæh. Kjenner jeg får vondt inni meg av å tenke at det sikkert er folk som får samme type panikk når det kommer til hunder som med meg og innsekter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør du oppe så seint? Trudde du var sånt A menneske jeg... :aww:

Jeg lekte sosial og var i 60-årslag - og når det laget var ca 1,5 times kjøring hjemmefra, så ble det litt seint må vite :D.

Nhu skal man sykle bort på Skeidbanen. Lurer på om jeg finner veien og om jeg kommer hel hjem igjen, men nå vet dere i det minste hvor jeg skal :P

Fjellvettregel nr 2: Meld fra hvor du går :D.

Har jeg stått opp, spist frokost, samla sammen aviser som Emma kan få, rydda litt annet ymse, skal snart dra gjennom pelsen til pelsen - og så skal vi vel ta oss en aldri så liten spasertur tenker jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Jeg er fæææl hundeeier er jeg! Har helt glemt bursdagen til begge gutta! :hmm:

Verdens fineste Argyr ble seks år 18. juni og verdens fineste Garm ble fem år 13. juni!

IMG_4125.jpg

Oida, du er dårlig hundeeier du! :aww::lol: Grattis med dagen på etterskudd til fine gutta! :D

Nhu skal man sykle bort på Skeidbanen. Lurer på om jeg finner veien og om jeg kommer hel hjem igjen, men nå vet dere i det minste hvor jeg skal :P

Lever du enda?

Hundene er ute, jodlern er luftet i bånd, men han skulle ikke tisse han, for tenk, så da får vi prøve igjen senere. Hønsene har kommet ut, hestene har fått frokost og jeg har intenst behov for et bedre isolert hønsehus. Hønepøne må annonsere til HELE verden at hun skal legge egg. "Bak bak bak SQIIIIIIIIIIIIIK! bak bak bak SQIIIIIK!" Gjentas selvsagt når hun legger egg, og når hun har lagt egg. Hun begynner heldigvis ikke før i 8-9tiden - så helt krise er det jo ikke, bare bittelitt irriterende. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag, det er en lang lat morgen, det er sol ute og jeg skal ikke på jobb, for er sykemeldt 20% i minst en måned. Det betyr at jeg bare skal jobbe 100%, og ha helgene fri - så utrooolig deilig! I dag skal jeg trene lp med hundene tenkte jeg, og så trene meg selv, og så ta sol og så muligens på kino ... Hvis jeg får noen med meg iallefall. Eller kanskje jeg skal dra uansett? Kino er jo ikke noe man MÅ være flere om liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag, det er en lang lat morgen, det er sol ute og jeg skal ikke på jobb, for er sykemeldt 20% i minst en måned. Det betyr at jeg bare skal jobbe 100%, og ha helgene fri - så utrooolig deilig! I dag skal jeg trene lp med hundene tenkte jeg, og så trene meg selv, og så ta sol og så muligens på kino ... Hvis jeg får noen med meg iallefall. Eller kanskje jeg skal dra uansett? Kino er jo ikke noe man MÅ være flere om liksom.

jobber du egentlig 120% ? :blink:

.. har jeg stått opp etter jeg ble overfalt av to gærninger som var happy happy :P Huset ser LEVELIG ut og vi har et par timer til å smårydde og fjerne hundedritt i hagen ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg stått opp, spist frokost, samla sammen aviser som Emma kan få, rydda litt annet ymse, skal snart dra gjennom pelsen til pelsen - og så skal vi vel ta oss en aldri så liten spasertur tenker jeg :).

Wee! Jeg må jaggu være enkel å glede :lol:

Det er søndag, det er en lang lat morgen, det er sol ute og jeg skal ikke på jobb, for er sykemeldt 20% i minst en måned. Det betyr at jeg bare skal jobbe 100%, og ha helgene fri - så utrooolig deilig! I dag skal jeg trene lp med hundene tenkte jeg, og så trene meg selv, og så ta sol og så muligens på kino ... Hvis jeg får noen med meg iallefall. Eller kanskje jeg skal dra uansett? Kino er jo ikke noe man MÅ være flere om liksom.

Kan jeg spøørre hvorfor du jobber over 100 prosent? Det er jo ikke rart du blir sliten da! Blir bare bekymret, for jeg har selv hatt en jobb en gang hvor de forsøkte å slå sammen min stilling og en annen stilling, og det å ha mer arbeidsoppgaver enn 100 prosent var virkelig ikke tingen for meg (i hvert fall ikke på permanent basis uten tillegg i lønna...)

Og ja, kino synes jeg er en fin greie en kan gjøre alene - det er mørkt, ingen ønsker at du skal prate med andre, og alle sitter jo der. Det jeg synes er tristest med å gå alene, er at en ikke har noen å prate med på vei hjem om filmen, analysere og evaluere, gjenta kule replikker og tåpelige scener, osv.

Da jeg studerte og bodde alene i Trondheim, forsøkte jeg å gjøre ting alene - for alternativet var jo å ikke gjøre noe. Konserter med sitteplasser hvor en skal sitte hele tiden gikk utmerket, men konserter som kan ta av føltes veldig snålt alene, jeg tar i hvert fall lettere av med noen enn alene.

Jeg forsøkte meg også på teater alene, og det hadde nok fungert bedre om det ikke viste seg at jeg hadde dratt på barneteater :lol:

Gratulerer med dagen til Mokken, og en forsinket gratulasjon til Garm og Argyr!

...lytter jeg til valper som dier, det er fineste lyden, det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen mokken :cheer::cheer::cheer:

Og vel overstått til vaktmannskapet i dyrehagen til Argyros :cheer::cheer::cheer:

Bælmer kaffe og håper kroppen kan knekkes i brukelig stand etterhvert.

Har masse, masse (i alle fall mange) burder i dag som jeg må få unna, og da passer det dårlig med "slow motion kropp".

Bælme mer kaffe og lese dagens aviser før jeg tar til med ett par burder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! Jeg må jaggu være enkel å glede :lol:

Jeg liker folk som er lette å glede, jeg :D.

Og ja, kino synes jeg er en fin greie en kan gjøre alene - det er mørkt, ingen ønsker at du skal prate med andre, og alle sitter jo der. Det jeg synes er tristest med å gå alene, er at en ikke har noen å prate med på vei hjem om filmen, analysere og evaluere, gjenta kule replikker og tåpelige scener, osv.

Enig - det er liksom noe med å prate om filmen etterpå som setter en ekstra spiss på opplevelsen :)

Jeg forsøkte meg også på teater alene, og det hadde nok fungert bedre om det ikke viste seg at jeg hadde dratt på barneteater :lol:

:lol:

...lytter jeg til valper som dier, det er fineste lyden, det :wub:

:wub:

Nei, komme seg ut da kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte sosial og var i 60-årslag - og når det laget var ca 1,5 times kjøring hjemmefra, så ble det litt seint må vite :D.

Du er virkelig sosial for tiden... :P

I dag skal jeg se om jeg får vært litt ute. Det er jo pent vær. Kan jo se om jeg orker å rusle bort til skogen og sitte på en sten. :) Og så kan Vida søke etter godis og gjøre slike ting. Har er forøvrig verdens snilleste hund. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig sosial for tiden... :P

I dag skal jeg se om jeg får vært litt ute. Det er jo pent vær. Kan jo se om jeg orker å rusle bort til skogen og sitte på en sten. :) Og så kan Vida søke etter godis og gjøre slike ting. Har er forøvrig verdens snilleste hund. :ahappy:

Nei det er liksom ikke måte på sosialisering her for tida - og neste helg skal jeg i gullbryllup :o.

Kos deg på steinen :).

Nei - ut var det ja *om noen ser meg her inne om 5 min så gi meg et spark bak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta sier takk for gratulasjoner!

Hundene er ute, jodlern er luftet i bånd, men han skulle ikke tisse han, for tenk, så da får vi prøve igjen senere. Hønsene har kommet ut, hestene har fått frokost og jeg har intenst behov for et bedre isolert hønsehus. Hønepøne må annonsere til HELE verden at hun skal legge egg. "Bak bak bak SQIIIIIIIIIIIIIK! bak bak bak SQIIIIIK!" Gjentas selvsagt når hun legger egg, og når hun har lagt egg. Hun begynner heldigvis ikke før i 8-9tiden - så helt krise er det jo ikke, bare bittelitt irriterende. :lol:

Jepp, den er halvt plymouth rock den der. :P Leser du dette, TonjeM? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg kjørt forbi Eidsvoll. Nærmer meg Elverum :D

*Vinke litt forsinka fra Holter*

Ehhhhhhh... det ble brått ikke tur likevel - for da jeg stakk nesa ut øste regnet ned :aww:. MEN - jeg har rydda i bua og bilen, så nå står det 5 poser med aviser, en støvsuger og en pulk med drag i bilen og venter på nye eiere :D.

RAK: er du hjemme på fredag??? Da fyker Jeanette og jeg forbi Rena på vei til Selbu - og laster av en pulk og en støvsuger :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har hatt den store vaskehundeteppeuka - og du verden så mye hundetepper jeg egentlig har.... nå er de fleste rene og maskinen er rengjort etter å ha blitt behåret så nå er det min klesvask som står for tur.....

...og så lurer jeg på om jeg ikke burde gjøre noe med bikkjene i dag kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du! Endte med å sove på sofaen jeg :(. Jeg får bare beskjed om å "ta meg sammen" :( blæh. Kjenner jeg får vondt inni meg av å tenke at det sikkert er folk som får samme type panikk når det kommer til hunder som med meg og innsekter :(

Ikke enkelt å bli kvitt den angsten der. Men jeg har faktisk drevet med eksponeringsterapi på meg selv med stor suksess! Jeg begynte med å tvinge meg selv til å stå rolig og bare se på edderkopper, så begynte jeg å nærme meg og bare puste rolig. Jeg har kommet så langt at jeg kan ta på små edderkopper og drepe store uten å besvime. For meg har dette lettet hverdagen, vaskerommet mitt i kjelleren er et typisk edderkoppsted. For ikke å snakke om rosebuskene på husveggen.

*Klippe bort masse show så ingen får migrene!*

:lol::lol: Henger meg på showet til TeamTwo. Grattis Mokken!

Her er det fint vær! Vi har gått en tur og forøvrig bare sløvet på verandaen. Nå skal vi ut og bedrive hagearbeid. Det dumme er at det alltid er masse kattebæsj på det stedet det passer best å ha vofsene i langline. Alltid skal det være noe, som moren min sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...