Gå til innhold
Hundesonen.no

Blaze og Felix


Tonje
 Share

Recommended Posts

Her er noen nye bilder av Blaze, snart 16 uker gammel. Han er en herlig krabat med masse lekelyst og maur i rumpa, skal helst være i aktivitet hele tiden. Han er ikke blitt husren enda, men vi jobber med saken og polletten faller vel ned en dag :P Ellers har vi så smått begynt å trene litt på utstilling og en "stå"-kommando. Innkalling trener vi også en del og han tar ting utrolig kjapt. Det er liksom meg det skorter på så jeg tror jeg trenger noen kurs og treningskompiser etterhvert for å få litt struktur og lure råd og tips.

Nuh vel, her er helgens bilder:

DSC_1243.jpg

DSC_1241.jpg

DSC_1225.jpg

DSC_1224.jpg

DSC_1154.jpg

DSC_1133.jpg

DSC_1129.jpg

CSC_1278.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blaze fyller 4 år i dag og har feiret dagen med å gå lp-konkurranse og en god tur i marka etterpå. Vi nulla dessverre på avstandskommanderinga, for Blaze snudde seg vekk og da jeg ropte på han fo

I går var vi på stevne igjen og denne gangen satt den! Jeg er så kvalmt stolt av Blaze, han var så flink 1.plass i klassen og opprykk med 177,5 poeng og masse skryt fra dommer. Hun sa bla at hvis

Noen nyere bilder fra oss   Felix blir litt vel gira og tar et jafs av armen min   Gamlefar leker! Dette bildet viser veldig godt hvordan Felix stort sett

Posted Images

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Hipp hurra for Blaze som fyller 1 år i dag :banana:

I løpet av hans første år har han kun blitt stilt på et par valpeshow, så nå gleder jeg meg til han skal debutere som junior om ikke så lenge :) Vi har startet med lydighetstrening og har kommet et lite stykke på vei, men har fremdeles langt igjen før vi er startklare. Gleder meg til mange fine år med denne herlige hunden, angrer ikke et sekund på rasevalget!

DSC_2738.jpg

DSC_2730.jpg

DSC_2645.jpg

DSC_2746.jpg

DSC_2652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

2013 er snart over og da er det på sin plass med en aldri så liten, men svært forsinket, oppdatering om Blaze.

Han fyller 3 år i April, men ennå har vi ikke oppnådd store greiene. Vi debuterte i lp-ringen i vår, men pga Blaze ble jaget ut av ringen av to hunder har det satt treningen litt tilbake og jeg mista litt motivasjon rett og slett. Han kan øvelsene greit, men uten fokus kommer man ikke så langt og det ble verre etter debuten. Målet vårt nå er allikevel å starte igjen til våren, for han er kjempelæn å trene med og han elsker å få brukt hodet sitt. Jeg må bare begynne å ha meg avgårde på fellestreninger igjen, ikke bare trene i skogen.

I fjor høst gikk vi appellmerket-kurs og tok bronsemerket med disse poengene:

Visning av tenner: 10

Lineføring: 9 (litt dårlig fokus og jeg glemte at jeg kunne kommandere på nytt ved temposkifte)

Dekk fra holdt: 10

Innkalling fra sitt: 10

Stå under marsj: 10

Enkeltdekk i 1 minutt: 8 (dobbelkommando)

Helhetsinntrykk: 10

Totalt: 170

Etter det ble det ikke flere kurs før i høst, da prøvde vi oss på agility. Jeg har gått 3 nybegynnerkurs før, med tidligere hunder, men denne gangen var det litt mer moro med en hund som faktisk likte det vi drev på med. Var på et par fellestreninger utover høsten, men har planer om å komme sterkere tilbake der også. Mest for Blaze sin del som synes det var moro, men litt for min også. Jeg liker det jo, men har litt tålmodighetsissues og i agility tar ting tid :P

Jeg har også gått MH med Blaze og de resultatene ligger i bloggen :)

I år har vi ikke vært på en eneste utstilling, men der også har jeg planer om å bedre meg i 2014 og få stilt han et par ganger til. han har sånn halvveis ett ståøre og noen andre feil såklart, så jeg tror ikke han vil gjøre det så veldig bra, men jeg er nysgjerrig på utviklingen hans siden sist vi var i ringen ( nkk Tr.heim 2012 om jeg ikke husker feil).

Sånn ellers så er vi best i skogen og på tur, det er hvertfall min sterkeste side tror jeg. Vi har begynt å gå på ski igjen og begge hundene trives med å få løpe og trekke. Nå venter vi bare på at snøen skal komme til Trondheim så vi kan komme oss ut i nypreppa løyper igjen. Enn så lenge tar jeg beina fatt hver dag sammen med de to fine hundene mine :)

DSC_6721_zps2e44d52a.jpg

DSC_6696_zps43db0ca9.jpg

CSC_6681_zps3c729148.jpg

CSC_5577_zps911033ff.jpg

CSC_6507_zpsb6f52a07.jpg

CSC_6264_zpsf5b1561e.jpg

CSC_5571_zps162ac692.jpg

DSC_5816_zpsdd21f29f.jpg

DSC_5429.jpg

DSC_4893.jpg

DSC_4004.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix må få en oppdatering han også, han fylte tross alt 6 år i sommer og er blitt en voksen herremann. Felix er turkompis og sofapotet, så det er egentlig ikke stort å melde fra de to årene som er gått siden sist oppdatering :P LC-karrieren ble lagt på hylla da, han har forkalkninger i tærne sine, så jeg vil ikke legge mer belastning på han enn jeg må. Han viser ingen tegn på smerte eller ubehag ennå, så jeg håper han holder seg frisk og rask i mange år. Han er med på lange turer og trekker som en villmann på ski, så formen er det ingenting å si på :)

Det får bli noen bilder av skanken:

DSC_6729_zps8ded3b46.jpg

DSC_6716_zps405006d6.jpg

DSC_6666_zps43f046ee.jpg

DSC_6649_zpsa13347c6.jpg

20130902_140005_zpscdd40e95.jpg

DSC_6242_zps3d5f8677.jpg

CSC_5569.jpg

DSC_3993.jpg

DSC_3612.jpg

DSC_3600.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eeeer så pen han der blaze! Og han høres ut som en herlig hund! Skikkelig synd med den fellesdekken! :(

Takk :) Han er uberherlig! Veldig synd at starten vår i lp-ringen ble sånn, men målet er å starte igjen til våren så får vi håpe det går bedre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Takk :) Han er uberherlig! Veldig synd at starten vår i lp-ringen ble sånn, men målet er å starte igjen til våren så får vi håpe det går bedre da :)

Å det gjorde vi! I går startet vi på klubbens uoffisielle lp-konkurranse. Vi har knapt trent i vinter, og vært på fellestrening et par ganger siden i fjor vår, så forhåpningene var ikke så høye. Jeg så for meg at han ville være ufokusert og litt berørt av miljøet rundt, men det gikk over all forventning :)

Blaze var fokusert og jeg synes vi hadde et fint samarbeid. Jeg var ikke særlig nervøs og syntes det var artig å være i ringen, tror det hjalp på Blaze også.

Slik gikk det:

-Visning av tenner: 9 (Teita glemte å kommandere "bli", så han reiste seg da dommer kom bort)

-Fellesdekk to minutter: 0 (Sto over denne da vi har trent for lite etter sist)

-Lineføring: 7,5 (Denne sliter vi med, så veldig fornøyd med den poengsummen)

-Dekk fra holdt: 9,5

-Innkalling fra sitt: 10

-Stå under marsj: 7 (Han tuller nesten aldri med denne på trening, men her måtte det dobbeltkommando til)

-Fritt hopp over hinder: 10

-Kontroll over hund på avstand: 6 (Denne øvelsen er en av våre beste synes jeg, men her måtte jeg trippelkommandere av en eller annen grunn, han ville ikke opp i sitt)

-Helhetsinntrykk: 9.5

145 poeng på oss denne gang :ahappy:

CSC_0226_zps5e705a9b.jpg

CSC_0221_zps10e0ea4b.jpg

CSC_0220_zps88aa5cf3.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du fikk jo 2x10, 2x9,5 og 1x9, det er jo mye bra å ta med seg videre :) Dessverre så kan jo en eller to uheldige øvelser gjøre et godt innhugg i totalen, selv om det meste er bra. Men 145 er jo ikke dårlig :D Flinkeste Blaze.

Ihvertfall ikke når man har stått over fellesdekken. Det fyker mange poeng der :) Hehe og dere slo ihvertfall oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo 2x10, 2x9,5 og 1x9, det er jo mye bra å ta med seg videre :) Dessverre så kan jo en eller to uheldige øvelser gjøre et godt innhugg i totalen, selv om det meste er bra. Men 145 er jo ikke dårlig :D Flinkeste Blaze.

Du, det er helt sant, og nå virker det som om jeg ikke synes det er en bra poengsum, men det er ikke tilfellet altså. Må moderere den tror jeg. Jeg er veldig fornøyd! :)

Ihvertfall ikke når man har stått over fellesdekken. Det fyker mange poeng der :) Hehe og dere slo ihvertfall oss :lol:

Er du sikker på det? Så jo på dere og synes det gikk kjempebra? Du sto jo over en 10 du også fordi du belønna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...