Gå til innhold
Hundesonen.no

Blaze og Felix


Tonje
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Du, det er helt sant, og nå virker det som om jeg ikke synes det er en bra poengsum, men det er ikke tilfellet altså. Må moderere den tror jeg. Jeg er veldig fornøyd! :)

Er du sikker på det? Så jo på dere og synes det gikk kjempebra? Du sto jo over en 10 du også fordi du belønna :)

Du må jo huske at du mista 30 poeng på fellesdekken da (den er 3 verdig?). Pluss på det, og poengsummen ser mye bedre ut :P Det er selvfølgelig en del som kan bli bedre, men er litt dumt å se på total poengsum når du ikke tok en øvelse :)

Hehe jeg sto over fellesdekk, belønna to ganger i ringen og nulla på helhet fordi jeg leka i ringen, så hehe ja, det ble lite poeng :P Men jeg er knallfornøyd fordi alt gikk som planlagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blaze fyller 4 år i dag og har feiret dagen med å gå lp-konkurranse og en god tur i marka etterpå. Vi nulla dessverre på avstandskommanderinga, for Blaze snudde seg vekk og da jeg ropte på han fo

I går var vi på stevne igjen og denne gangen satt den! Jeg er så kvalmt stolt av Blaze, han var så flink 1.plass i klassen og opprykk med 177,5 poeng og masse skryt fra dommer. Hun sa bla at hvis

Noen nyere bilder fra oss   Felix blir litt vel gira og tar et jafs av armen min   Gamlefar leker! Dette bildet viser veldig godt hvordan Felix stort sett

Posted Images

Blaze og Felix har blitt flinke trekkhunder (i hvert fall så lenge vi går sammen med noen og får litt konkurranse :P ) så vi har det mye gøy på ski om dagen :)

Før snøen kom gikk vi på mange andre fine turer :

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Blaze fyller 4 år i dag og har feiret dagen med å gå lp-konkurranse og en god tur i marka etterpå.

Vi nulla dessverre på avstandskommanderinga, for Blaze snudde seg vekk og da jeg ropte på han for å få oppmerksomhet så kom han like greit tuslende :P En del småslurv på andre øvelser også, men fellesdekken gikk strålende og det er jeg glad for etter at vi hadde en teit opplevelse der forrige offisielle stevne.

Dagens poengsum:

Visning av tenner: 10

Fellesdekk: 9,5

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 7

Innkalling fra sitt: 9,5

Stå under marsj: 7

Fritt hopp over hinder: 9

Avstand: 0

Helhet: 8

Totalt 151,5

Så noen bilder av bursdagsbarnet:

DSC_1263_zpsbf4558ba.jpg

CSC_0778_zpse1b3f60d.jpg

CSC_0411_zps123c652c.jpg

CSC_1184_zps1cd6a408.jpg

CSC_1031_zpsf53f7e69.jpg

CSC_0252_zps4c0f35e0.jpg

DSC_5429.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år alt? Men du har jo akkurat fått han! Nydeligste sheltien! :wub:

Mye bra poenger da, gratulerer! :D

Ja, jeg skjønner det ikke helt selv. Han er jo like ung i hodet nå som da han var ett :P

Tusen takk for skryt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i ilden igjen, men ikke noe opprykk denne gangen heller. Blaze måtte dele fellesdekk med en schæfer og det syntes han ikke noe om :P Reiste seg og tuslet forsiktig vekk fra skumlingen. Han har en greie med schæfere etter at han ble jaga ut av fellesdekk av en, så jeg var forberedt på den.

Resten gikk så som så, fremdeles litt småtull her og der. Blant annet fant han ikke plassen sin etter innkalling fra sitt, han satte seg på min høyre side, feil vei :lol: Han pleier vanligvis aldri å gjøre feil på den, så hva det der var aner jeg ikke :teehe:

Jeg er uansett veldig fornøyd. Jeg slapp nerver i ringen (de forsvant da jeg skjønte det ikke ble opprykk uansett) og Blaze henta seg bra inn etter å ha vært såpass berørt av den "skumle" schæferen og vi fullførte bra synes jeg. Avstanden som vi nulla på sist gikk jo kjempebra i dag.

Visning av tenner: 10

Fellesdekk: 0

Lineføring: 7

Dekk fra holdt: 8

Innkalling fra sitt: 6,5

Stå under marsj: 8,5

Hopp over hinder: 9

Avstand: 8,5

Helhetsinntrykk: 8,5

137,5 poeng fikk vi rasket med oss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hehe han er ganske god på hunderaser da. Han ligger jo fint ved siden av tervene mine som likner på schäfere :lol: Men bra du hadde godfølelse i ringen da :) På lang sikt er det viktigere enn poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe han er ganske god på hunderaser da. Han ligger jo fint ved siden av tervene mine som likner på schäfere :lol: Men bra du hadde godfølelse i ringen da :) På lang sikt er det viktigere enn poeng :)

Det kan jo hende det ble litt mer trykka av at de bare lå to der også, men han har aldri reist seg fra fellesdekken på trening og lå som ei støtte sist konkurranse. Han reagerte på flere av schæferne der, men jeg tipper det har mer å gjøre med væremåten til mange av dem enn at han gjenkjenner rasen, men man kan jo aldri vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går var vi på stevne igjen og denne gangen satt den! Jeg er så kvalmt stolt av Blaze, han var så flink :D

1.plass i klassen og opprykk med 177,5 poeng og masse skryt fra dommer.

Hun sa bla at hvis hun kunne gitt oss 15 på fellesdekken hadde vi fått det, han fikk skryt for en knallgod stå under marsj og at han var dagens beste hund, rett og slett :D Jeg lever lenge på den her altså!

Poeng:

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 7 (han hadde en treg nedsitt, men resten var veldig bra)

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 9 (trekk for treg nedsitt her også, men vi hadde dagens beste stå ifølge dommer)

Hopp over hinder: 9,5

Avstandskontroll: 9,5

Helhet: 8,5 (Det eneste vi fikk trekk for var lyd. Blaze var gira så når jeg belønna etter øvelse kom det noen bjeff)

Han takla at jeg var nervøs så bra og det hjalp jo på nervene, så i går var det rett og slett gøy å samarbeide med han :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 years later...

Her var det lenge siden sist! 

Felix har blitt 11 år gammel og ikke verdens sprekeste lenger. Han er med på de fleste turene, men dersom samboer er hjemme velger han ofte å være inne med han istedet for å bli med oss på tur og det får han lov til å styre selv. Han har forandret seg en del det siste året og det verste er at han nå har begynt å slite litt med å være hjemme alene. Sutrer og uler titt og ofte da. Vi har løst det med at han har fått være med samboer på jobb de siste pr månedene, men iom at det ikke er sikkert vi får den muligheten utover høsten så er jeg spent på om det løser seg på annet vis. Krysser fingre!

Blaze ble 7 år gammel i vår, han trenes fremdeles i lp, men jeg har ikke trent spesielt målrettet og har ingen store ambisjoner om å konkurrere med han da han lett blir berørt av omgivelsene og mister fokus. Så vi trener for moro og hvis det føles rett så kanskje vi prøver oss på start i kl.2 neste år. 

Disse bildene er tatt av Ronja Brovold;

DSC_1682.thumb.JPG.a2adb1c4088c352881c736909602cb25.JPGDSC_1823.thumb.JPG.c11e6ecb9f4e271ca13e30a7e3e276a7.JPGDSC_1832.thumb.JPG.836ee71e38afc97675560975d4c551c4.JPGDSC_1924.thumb.JPG.abf7433f774c0b06172b72d529277ca6.JPGCSC_1979.thumb.JPG.68af726a121ef4cc036960a7c69ebff5.JPGCSC_1993.thumb.JPG.93869ff2858e71fb21ea59ec8abaca24.JPG5b6ca62ebd3e9_CSC_1994(2).thumb.JPG.3c555fe5f18d795d66d93822afb91d30.JPG

 

Bildene under er tatt av Malamuten her inne;

Felix.thumb.jpg.816e78aaaa1f50bf72ce6b64c0f263ac.jpg37883101_10160802312180074_7798052818593513472_n.thumb.jpg.e98189ec9c59d92e90dc1fd9ac78f51e.jpgIMG_2363.thumb.jpg.3eb9745b53a208f740221d15b6ecabfc.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...