Gå til innhold
Hundesonen.no

Aridgeocrat's Prikken over I'en - Sookie


GunhildM
 Share

Recommended Posts

Om du vil ha knappører på henne kan du og Marie ta henne med på besøk til meg så kan jeg vise hvordan du teiper? Regner med de bruker samme måte som vi gjør på mops? Tatijana?

Bare sånn, om du trenger hjelp da :P

Jeg har aldri giddet å bry meg om ørene, det har aldri vært nødvendig på mine. Begge mine jenter har et av hvert, altså ett henge og ett rosen, men jeg gjør det så enkelt at jeg bretter ned det som er rosen når vi er på utstilling, å selv om øret skulle gå over til å bli rosen igjen i ringen, så har jeg aldri noengang fått kommentar på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddet å bry meg om ørene, det har aldri vært nødvendig på mine. Begge mine jenter har et av hvert, altså ett henge og ett rosen, men jeg gjør det så enkelt at jeg bretter ned det som er rosen når vi er på utstilling, å selv om øret skulle gå over til å bli rosen igjen i ringen, så har jeg aldri noengang fått kommentar på det :)

jeg har faktisk fått det kommentert 2 ganger på Ophelia. Den ene gangen ba dommeren meg å gjøre de like, og den andre gangen fikk jeg på kritikken "bærer ørene forskjellig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddet å bry meg om ørene, det har aldri vært nødvendig på mine. Begge mine jenter har et av hvert, altså ett henge og ett rosen, men jeg gjør det så enkelt at jeg bretter ned det som er rosen når vi er på utstilling, å selv om øret skulle gå over til å bli rosen igjen i ringen, så har jeg aldri noengang fått kommentar på det :)

Men om ikke Gunhild kan brette ned øret til Sookie, er det best om hun teiper det da? Vi kan godt dra til Synnøve en dag om du vil Gunhild, og om det er samme måten man gjør det med mops og DSG :) Jeg ville ihvertfall valgt å teipe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om ikke Gunhild kan brette ned øret til Sookie, er det best om hun teiper det da? Vi kan godt dra til Synnøve en dag om du vil Gunhild, og om det er samme måten man gjør det med mops og DSG :) Jeg ville ihvertfall valgt å teipe det :)

Som jeg sa til Gunhild, så må hun bedømme selv hvorvidt hun syns det er viktig å teipe ørene eller ikke. Jeg har sendt henne en "oppskrift" på hvordan hun kan gjøre det dersom hun vil teipe, som jeg fikk av Line her inne :) Jeg har ikke erfaring med teiping selv, da det som sagt aldri har vært problem på mine hunder i den grad at jeg har tenkt på å teipe dem :)

Hvis Synnøve er villig til å hjelpe, så har hun jo også en mulighet der :)

I tillegg er de jo kun 3 mnd gamle enda, sånn at det ikke nødvendigvis ender opp med at hunden har to forskjellige ører resten av livet, slikt varierer veldig, spesielt i den alderen de er i nå. Men som sagt før, Gunhild, så er det bare å ta kontakt hvis du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo vanlig, som du sa, i tannfellingsalderen at ørene går litt hit og dit, men hun er jo ikke kommet riktig i den alderen enda. Vet du eller noen andre hvilken tid man bør begynne å teipe ørene om man er redd for at de ender opp feil? Dette er bare av ren nysgjerrighet at jeg lurer på. Det er vell en tid man bør begynne ellers vil ikke ørene formes slik likevel på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sookie var på valpedate hos oss her for noen dager siden (aka slite ut valper aktiviteter som tilfredstiller eiere av valpene :lol: ) . Her kommer noen bilder fra eventen :) Jeg vet Gunhild har prøvd å oppdatere her mens hun var på hytte og hadde skrevet kjempe langt, men så forsvant nettet hennes, og med det alt hun hadde skrevet.

Leker med Joya

5995483290_457c6f3b60_z.jpg

Plukker bringebær! Hun er en flink bærplukker altså

5994933351_298574ea0a_z.jpg

5995495054_78779693f7_z.jpg

5994940363_9100a348be_z.jpg

5994928791_28657be65b_z.jpg

Ørene går alle veier

5994944419_6755bfb604_z.jpg

Utstillingstrening :D

5994949733_0978fdc579_z.jpg

Selv oppfatter jeg Sookie som en enkel og problem fri valp :ahappy: Gir meg lyst på DSG selv jo :lol: Herlig! Hun tok jo rotta på Joya :lol: Det fortjente hun, så stygg som hun er med katten i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uff denne tråden har blitt forlatt så alt for fort! Jeg har bare ikke tatt meg tid til å skrive her, men det skal vi prøve å gjøre noe med.

Først og fremst så vil jeg si at jeg trives utrolig godt med henne og jeg føler jeg har fått en hund som passer meg perfekt. Hun er sosial, aktiv, morsom, lettlært, veldig miljøsterk og takler det meste på strak arm.

Det eneste som er "vanskelig" er å lære henne å gå fint i bånd for det skal gå så fort som mulig. Hun skjønte fort at hun skal slakke båndet når jeg stopper, men hun løper videre når vi begynner å gå igjen. Men jeg ser ikke på det som et stort problem, jeg fortsetter å trene på det og så kommer det etterhvert.

I dag har vi vært på hennes første utstilling og det gikk VELDIG bra! :D Vi stilte på valpeshow på BSBK utstillingen og hun var eneste gårdshund der, men syns vi var god representant for rasen jeg. Det syns dommeren (Kurt Nilsson) også, han sa at hun var akkurat sånn som en gårdshund skal være, men han sa det på en litt "rar" måte: "Gårdshunder skal vera litt sånn bonniga(?) og man skal ikke kunne si at de er vakre eller elegante". Jeg er enig at de ikke skal være elegante, men vakre er de! :P Hun fikk veldig fin kritikk!

Kritikken: For alder bra hovud, utm uttrykk, bra øron, utm hals, behøver bli stram i rygg, goda prop, utm vinkler, velstelde ben, for alder mycket goda rørelser.

Hun ble BIR valp og vi gikk videre til gruppebedømming, som var første gang for meg! Vi måtte vente i ca 5 timer før det var grupper og vi ble ikke plassert, men jeg er absolutt fornøyd uansett! Hun har oppført seg kjempefint både inni og utenfor ringen og jeg gleder meg til fremtidige utstillinger :ahappy:

313586_2331566401181_1010375245_2723963_569783258_n.jpg

Fine frøkna :wub:

Hvis dere vil lese litt om våre tidligere eventyr så kan dere lese litt i bloggen: http://caspia.wordpress.com :thumbs:

Ang ørene så føler jeg ikke noe behov for å gjøre noe med de for de går litt opp og ned så får vi bare se hvordan de blir til slutt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte dommeren veldig godt og det var veldig moro! Takk igjen for gratulasjoner:)

Vi var ganske rask med å kjøpe sele for å si det sånn :rolleyes2: *ler* Syns det er gøy å lese hvor jevnt kullet er!

Ja, jeg har tatt meg selv i å fasineres over likheter blandt valpene, det er skremmende å treffe Pammi sammen med Polkadott - for bortsett fra utseene, er de PRIKK like! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ja.. Jeg har ikke helt holdt løftet mitt om å ta bilder av Sookie hver måned, Tatijana. Men her kommer det da noen :innocent:

6865354604_01956c24e3_z.jpg

6865355518_d2f30bfb7b_z.jpg

7011470025_7885fe6178_z.jpg

6865356218_ba92205d8e_z.jpg

Angående ørene, så er det dette jeg har fått vite. Rett på meg om det er feil, Tatijana.

313586_2331566401181_1010375245_2723963_569783258_n.jpg

Ørene kan være slike lette rosenører sånn som det venstre øret er her, eller de kan være kip ører, slik som det høyre øret er på dette bildet og det bildet over der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la inn bildene Marie:) jeg har vært utrolig dårlig til å oppdatere her....

Skal legge inn bilder en dag jeg også, men kan jo fortelle litt hvordan hun er. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med henne. Hun har et herlig temperament, skikkelig happy-go-lucky og elsker både folk og hunder. Hun er helt i hundre ute og løper som en gal og det tar lang tid før hun blir sliten, men inne er hun veldig rolig og kosete.

Ang ørene så er de som oftest rosen, men det varierer hver dag om de er opp eller ned eller en av hver. De er ikke feil ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser bilder av Sookie, så lurer jeg på hvorfor jeg ALLTID velger feil valp eksteriørmessig... *sukk*, så nyyyydelig hun er! :wub:

Så godt å høre at hun er snill og god, den tilbakemeldingen har jeg fått fra de 3 andre kjøperene også, å Polkadott er helt fantastisk flott i lynne og gemytt. Jeg er drittfornøyd med kullet gemyttmessig. Så får vi krysse fingrene for HD & PL neste mnd :)

Kan jeg forresten få lov å rappe litt bilder av deg, Marie? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...