Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen


Tøfflus

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Halvsøstera til Thia, Passa På Something Special "Leah", debuterte i LP2 for første gang. Hun ble plassert som nr 3 med 164 poeng og opprykk til Klasse 3.... FOR EN DAG :wub:

Det var hennes apport Java prøvde å stjele :icon_redface: De er kjempeflinke :ahappy:

Da er vi hjemme fra nok en debut :ahappy: Jeg er like stolt i dag jeg, Günther var så utrolig flink! Han har aldri gjort det før (bortsett fra et matchshow da :P ), jeg har aldri gjort det før og enda så var han kjempeflink. Sto stille, løp bra og lot de andre være i fred. Hadde en nydelig entre ved å snuble i ringbåndet :lol:

Vi stilte i juniorklasse med 2 andre hunder som er kullsøsken. Følte meg litt som en outsider kan du si :innocent: Vi gikk ut med blått, men det gjør ikke noe. Jeg er bare utrolig stolt av innsatsen hans og det sto jo mye bra i kritikken. Vi gir oss ikke med det første, han trenger bare å bli litt eldre, breie seg litt ut. Han er vakker og flink han og vi skal vise dem :ahappy:

Nå ligger han helt utslitt her stakkar. Ble en lang dag for han, verdens beste kosegutt! :wub:

Gratulerer til alle dere flinke soniser med flotte hunder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver har virkelig kommet i siget, igår fikk han jo excellent med CK og 4BHK på rasespesialen, men idag tok han virkelig kaka. Han løp med drive frem til 2BHK med resCACIB!! Kjempestolt av guttebassen, som oppførte seg eksemplarisk i ringen!

Chico derimot var et dovendyr uten like, og jeg er litt redd for at han begynner å bli ganske stiv. For utseendemessig var det svært lite å klage på, men bevegelsene var derimot så dårlig at det knapt holdt til excellent. Vi ble da andre beste i klassen, bak en fantastisk flott svensk champion som virkelig slo til idag, og ble også INT UCH!

Alt i alt, en fantastisk dag! Med solbrente skuldre som resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte dagen med sheltie, og stilte Sirius i unghundklasse. Der fikk han "kun" excellent som eneste i klassen, pga. at han la ørene bakover i bevegelse (som det står i standarden at de skal gjøre) :blink: Nuvel, sånn kan det gå, og jeg løp ned igjen til aussieringen. Før aussiene gikk schäfer i samme ring, og der var jeg inne med en junior hannhund som ble 2BHK med cert, og champion tispe som ble 3BTK.

Det var hele 16 aussier påmeldt idag, det er flere enn på Bjerke i fjor! Dommer var Jesper Andersson fra Sverige. Avalon begynte med å vinne juniorklassen med CK, og endte som 2BHK bak veteranen, som var champion, og fikk sitt fjerde cert på sin fjerde utstilling i junior :) Det var MYE farger i åpen tispe, kun to sto igjen med excellent av åtte, og totalt var det fire CK (tror jeg) på tispene, en av dem var Tibra som hadde vært ensom i championklassen. Og hun endte opp med å bli beste tispe, foran min venninnes junior, som fikk sitt tredje cert :) Cacib ble det også, så da kan vi hvertfall søke om Int Uch uten å tenke på at noen protesterer på datoene.

I gruppa ble Tibra plukket ut blant 6, men det holdt ikke til plassering. Hun var super idag tross varmen, så jeg er fornøyd med at vi fikk vist oss fint fram ihvertfall. Avsluttet dagen med å løpe noen runder i BIS veteran med schäferen Vicky (Videlius av Quantos), og jammen ble vi ikke BIS veteran! Kjemepmoro :) Hun jobbet også veldig bra med meg idag, tross at jeg ikke har stilt henne siden i Tromsø. Alt i alt en kanonhelg, og jeg kan vel ikke annet enn å være fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog fikk very good. Han var også litt slapp og løp ikke sitt beste. I tillegg fikk vi ikke tid til å stille opp og alt gikk veldig fort. Så jeg er litt skuffet for vi kan så mye bedre!

Mayla fikk excellent for en dommer jeg likte godt. :)

Vi holdt neesten ut, men så ble vi SÅ sultne, så vi måtte bare dra og spise :P

Ophelia blir bare flinkere og flinkere i ringen, og idag ble hun nummer 2 av 7 juniortisper, men uten ck. Dommeren sa hun trenger mer tid (noe jeg absolutt er enig i). Hun er jo bare 9 mnd og 1 uke, og den som slo henne var jo nesten dobbelt så gammel :P Han sa også at lille tutta har ett utrolig vakkert hode og uttrykk, så da ble jeg glad lell :ahappy:

Bali røyk ut på blå pga. høyden. Men det var koselig av dommeren og si at hun hadde dagens vakreste hode :wub:

Gratulerer til de som har gjort det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har fått så flotte resultater :D Ingen nevnt, ingen glemt :P

Selv stilte jeg begge jentene i dag :) Nanti fikk excellent, men tulla og trakk seg for dommeren, så jeg forventet blå, så var veldig fornøyd likevel jeg :)

Kita vant åpenklasse og fikk CK, men plasserte seg ikke :)

Ei venninne fikk certet på sin hannhund og cacib :D Kosa oss masse ute i finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, alle sammen! :D

Peggypappa'n ble BIR i dag, halvbror ble 2BHK med CERT og res. CACIB, en fra et annet kull (men samme oppdretter) ble 3BHK, og en tispe fra samme oppdretter ble BIM! Dangerous-hundene gjorde reint bord i dag, de, og det var veldig morro å se på! :D Gleder meg til vi kan være med! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som er fornøyd med resultatene sine :).

I briardringen gikk det stort sett som forventet :). Willys pappa Boss stakk av med seieren og ble BIR, mens Willy ble 2 bhk m res. CACIB (dette blir vel da omgjort til CACIB siden Boss er INT CH). Ikke mindre morsomt var det at Willys sønn Billebakkens Chicko som i en alder av nå 1 år tok sitt tredje cert på like mange forsøk :). Han er fiiiiin, han!

Vi stilte også oppdrettergruppe, som selvsagt ble beste gruppe siden det ikke var noen andre som stilte i rasen. I BIS-ringen ble det bare kål, da både Boss og Willy fikk "los" på en eller annen berner i gruppa foran oss som definitivt må ha vært høyløpsk, for makan til gutter som var ville i nikkersen har jeg ikke opplevd faktisk (og Willy har et rimelig avbalansert forhold til løpetid). Jaja, vi stod vel for dagens underholdning i store ringen *ler*. Jeg hang på slep etter en Willy som hadde hodet ALLE veier i løpet av 5 meter :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebba fikk bått i dag og jeg er fornøyd med det siden jeg forventet gul :icon_redface:

Ebba er jo ingen perfekt utstillingshund så vi dro for og ha det gøy i ringen noe vi hadde :D

Gratulerer til alle andre med flotte resultater :D

Ehh kremt Det var jeg som skrev dette innlegget,men glemte at SiriE logget seg inn her i går på min maskin :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en av de fargerike tispene i åpenklasse haha! Hadde vel egentlig forventet gul, men fikk en blå. Det er greit nok det, synes vi viste oss ok, men jeg rota med handlinga (haha) samt at dommeren mente Jatzy hadde for stort ( :blink: !) hode, og var litt for lavstilt. Ellers en trivlig dag rundt aussieringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja fikk exellent og ble nr 4 i klassen sin idag :D Jeg er super fornøyd, for jeg hadde forventa og få blått.

Var så fornøyd at jeg bare russla avgårde og glemte alt som het kritikk :hmm:

fikk med meg noe av det dommeren sa (jeg kan virkelig ikke dansk), og det jeg skjønte var, korrekt, fulltannet bitt, søtt og veldig feminint ansikt og godt vinklet. Resten hørtes ut som gresk :P

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja fikk exellent og ble nr 4 i klassen sin idag :D Jeg er super fornøyd, for jeg hadde forventa og få blått.

Var så fornøyd at jeg bare russla avgårde og glemte alt som het kritikk :hmm:

fikk med meg noe av det dommeren sa (jeg kan virkelig ikke dansk), og det jeg skjønte var, korrekt, fulltannet bitt, søtt og veldig feminint ansikt og godt vinklet. Resten hørtes ut som gresk :P

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også :D

Var det du som stod på rampa og tok bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesper etter langlang dag* - Jeg reiste ned med et mål, om å prøve på championatet på Tjalfe. Hadde ingen forhåpninger med 23 påmeldte hunder, men jaggu var ikke turen verdt det i det store å det hele. Ikke bare fikk han CERT å ble CHAMPION men han stakk jaggu av som beste hannhund, å ente til slutt som BIR :) HURRA! Champingjongen min :wub:

At Bella Vita fikk blå pga knurring driter jeg en lang i, det handler ikke om henne idag (stakkar). Dessuten tar jeg hendelsen med et smil om munnen. Jeg satte henne klar på bordet, å når han hadde lest kritikken opp for skriver om hunden før oss, så stakk han plutselig hodet ut av teltet å så på BV. På hodet hadde han en sinnsyk solhatt, så jeg tror egentlig bare BV skvatt, ga fra seg et knurr, men lot seg lett håndtere etterpå, til og med målestokken ble akseptert, å nok engang ble hun målt til 35,5 :D Resten får vi ta igjen ved en senere anledning, jeg rakk ikke lande etter at Tjalfe fikk certet før jeg skulle inn i ringen med BV.... Ellers hadde jeg nok blitt ganske skuffa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara fikk excellent 3. Stilte også en oppdretterklasse som ble nr 2 med fin kritikk og HP.

Sindre (AKA sykkelmafian) syklet rundt og ble innhentet av diverse sonister som heldigvis hadde tlf. nr. til Yodelmannen (det er jaggu godt de fleste vet hvem guttungen tilhører :lol: )

Vi var også oppe og så på hestene, og mini var utrolig fascinert over at hestene spiste gress og måtte smake litt selv :lol:

Moro å lese om alle de flotte resultatene. Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle som er fornøyde!

Noen som har katalogen fra i går? Jeg vet kun hvem 3 av AKene som stilte er så jeg er litt nyfiken :P

Junior hannhund:

Deepeyes Meaning Of Haste

Åpen klasse hannhund

Redqliff`s First Companien

Champion Klasse:

Redqliff`s First Challenge

Junior klasse tispe:

Whylla`s Ida

Alone

Unghund klasse tispe:

Cefeus Qellie

Åpen klasse tispe:

Miss Magoo`s Biggan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...