Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen


Tøfflus

Recommended Posts

Jaha, da får vel jeg starte da.

Stilte ikke egne hunder, men et av "barna" mine fikk jeg æren av å gå med i beste hannhund siden eier også har en junior, og VI VANT :D

Rett bak oss sto et av "barnebarna" mine som fikk cert, N UCH og R-CACIB :D Og siden "barnet" allerede er INT UCH vil "barnebarnet's" R-CACIB bli til et CACIB og lykken ble komplett :D

Fy søren så gøy, det ble litt dobbel-seier for meg dette, de gjeveste hannhundplasseringene innen familien :D

Og ikke nok med det, "Whisky" ble søren døtte meg BIR også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Jaha, da får vel jeg starte da.

Stilte ikke egne hunder, men et av "barna" mine fikk jeg æren av å gå med i beste hannhund siden eier også har en junior, og VI VANT :D

Rett bak oss sto et av "barnebarna" mine som fikk cert, N UCH og R-CACIB :D Og siden "barnet" allerede er INT UCH vil "barnebarnet's" R-CACIB bli til et CACIB og lykken ble komplett :D

Fy søren så gøy, det ble litt dobbel-seier for meg dette, de gjeveste hannhundplasseringene innen familien :D

Og ikke nok med det, "Whisky" ble søren døtte meg BIR også :D

Gratulerer! Det der må ha vært utrolig gøy :D Hadde jeg vært oppdretter hadde jeg sikkert sprukket av stolthet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :D Gratulerer så mye :D

I dag har jeg debutert offisiellt med Java i LP kl.2 og jeg er strålende fornøyd :banana:

Pga sykdom har jeg ikke fått trent så mye som jeg hadde håpet i det siste, så jeg så for meg mange 0-er og at vi skulle drite oss ut skikkelig :innocent: Men puddeldyret duger hun altså og jeg er superstolt av henne :wub:

Karakterene:

Fellesdekk 2 min med skjult fører: 5 - Java ligger å flytter på seg og sutrer en del. Kom et par bjeff også og hun reiste seg 2 sek før øvelsen var ferdig. Dette er en øvelse vi definitivt trenger å trene mer på.

Fri ved foten: 7,5 - Jeg la på en dobbeltkommando på slutten som var unødvendig desverre... Men men! Hun har god kontakt og se ut som hun koser seg :ahappy:

Dekk under marsj: 9

Innkalling med stå: 7,5 - Hun bruker litt tid på å stoppe!

Stå under marsj: 8 - Hun flyttet seg og fulgte etter meg da jeg skulle gå bak henne. Eller er det et fint stoppmoment :ahappy:

Fremmadsending med stå: 0 - Jeg brukte en kommando for mye for å få karakter...! Men men! Vi skal bli så gode at hun ikke trenger å tvile på hvor ruta er.

Apportering: 7 - Hun elsker apporten så det blir litt mye tullball, men hun er veldig søt da :lol:

Fritt hopp over hinder med sitt: 10 - Vel, alle fikk 10! De hadde ikke nok hinder, så kl. 2 måtte hoppe over øvelsen og alle fikk 10...

Kontroll over hunden på avstand: 9 - Jeg er superfornøyd! Hun løfter litt på rompa og flytter seg derfor bittelitt. Men hun har bedret seg enormt bare siden forrige helg :ahappy:

Helhet: 8,5 - Hun likte samarbeidet og Javas temperement :wub: Java er veldig søt i ringen og det ser ut som hun syns det er skikkelig moro å være der. Da jeg fikk helheten løp hun inn i teltet og hentet apoporten sin og løp en liten seiersrunde i ringen :wub:

Sum: 142, 5 poeng. Nr. 5 av 9 i klassen.

Jeg er kjempestolt over innsatsen hennes. Hadde ikke forventet halvparten av dette engang. Hun er helt fantastisk. Jeg var derimot ikke like stolt da hun plutselig spurtet ut i ringen for å stjele apporten til en av de andre deltakerne i kl. 2 :icon_redface: Jeg var ikke helt forberedt på den og holdt ikke båndet hardt nok :icon_redface:

Men heldigvis påvirket ikke det denne deltakeren i det hele tatt!

I morgen er det Günther sin debut i utstillingsringen! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :D Gratulerer så mye :D

I dag har jeg debutert offisiellt med Java i LP kl.2 og jeg er strålende fornøyd :banana:

Pga sykdom har jeg ikke fått trent så mye som jeg hadde håpet i det siste, så jeg så for meg mange 0-er og at vi skulle drite oss ut skikkelig :innocent: Men puddeldyret duger hun altså og jeg er superstolt av henne :wub:

Karakterene:

Fellesdekk 2 min med skjult fører: 5 - Java ligger å flytter på seg og sutrer en del. Kom et par bjeff også og hun reiste seg 2 sek før øvelsen var ferdig. Dette er en øvelse vi definitivt trenger å trene mer på.

Fri ved foten: 7,5 - Jeg la på en dobbeltkommando på slutten som var unødvendig desverre... Men men! Hun har god kontakt og se ut som hun koser seg :ahappy:

Dekk under marsj: 9

Innkalling med stå: 7,5 - Hun bruker litt tid på å stoppe!

Stå under marsj: 8 - Hun flyttet seg og fulgte etter meg da jeg skulle gå bak henne. Eller er det et fint stoppmoment :ahappy:

Fremmadsending med stå: 0 - Jeg brukte en kommando for mye for å få karakter...! Men men! Vi skal bli så gode at hun ikke trenger å tvile på hvor ruta er.

Apportering: 7 - Hun elsker apporten så det blir litt mye tullball, men hun er veldig søt da :lol:

Fritt hopp over hinder med sitt: 10 - Vel, alle fikk 10! De hadde ikke nok hinder, så kl. 2 måtte hoppe over øvelsen og alle fikk 10...Kontroll over hunden på avstand: 9 - Jeg er superfornøyd! Hun løfter litt på rompa og flytter seg derfor bittelitt. Men hun har bedret seg enormt bare siden forrige helg :ahappy:

Helhet: 8,5 - Hun likte samarbeidet og Javas temperement :wub: Java er veldig søt i ringen og det ser ut som hun syns det er skikkelig moro å være der. Da jeg fikk helheten løp hun inn i teltet og hentet apoporten sin og løp en liten seiersrunde i ringen :wub:

Sum: 142, 5 poeng. Nr. 5 av 9 i klassen.

Jeg er kjempestolt over innsatsen hennes. Hadde ikke forventet halvparten av dette engang. Hun er helt fantastisk. Jeg var derimot ikke like stolt da hun plutselig spurtet ut i ringen for å stjele apporten til en av de andre deltakerne i kl. 2 :icon_redface: Jeg var ikke helt forberedt på den og holdt ikke båndet hardt nok :icon_redface:

Men heldigvis påvirket ikke det denne deltakeren i det hele tatt!

I morgen er det Günther sin debut i utstillingsringen! Spennende :)

Herregud, det er faktisk for dårlig på en internasjonal happening!

Gratulerer så mye med fine poengsummer, viktigste er jo å være fornøyd selv - men bra med fine summer også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg så dem i gruppa, en av de få jeg fikk sett.

Jeg har jobbet som elev, og fikk ikke sett en ting annet enn pudler og noen få grupper. Fikk ikke engang sett Saeta i JH-finalen, for hun og hennes JH lå på delt 1. plass etter uttagningen :D De ble nr. 2 i finalen, og jeg er stolt hundemamma :ahappy: Fikk masse skryt av henne etterpå, og hun ville gjerne låne henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da får vel jeg starte da.

Stilte ikke egne hunder, men et av "barna" mine fikk jeg æren av å gå med i beste hannhund siden eier også har en junior, og VI VANT :D

Rett bak oss sto et av "barnebarna" mine som fikk cert, N UCH og R-CACIB :D Og siden "barnet" allerede er INT UCH vil "barnebarnet's" R-CACIB bli til et CACIB og lykken ble komplett :D

Fy søren så gøy, det ble litt dobbel-seier for meg dette, de gjeveste hannhundplasseringene innen familien :D

Og ikke nok med det, "Whisky" ble søren døtte meg BIR også :D

Så herlig med gutta,gratulerer så mye til eiere og fine oppdretteren :wub::cheer: :cheer:

Gratulerer så mye til Marianne og Java også,flott jobbet!! :cheer: :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er faktisk for dårlig på en internasjonal happening!

Gratulerer så mye med fine poengsummer, viktigste er jo å være fornøyd selv - men bra med fine summer også :D

Grattis så mye Tøfflus - sånt er kjempemoro :D. Det er lov å feire med et glass rødt altså :D.

Og grattis med kl 2-debuten, Marianne!

Gratulerer med flott gjennomført debut i klasse 2 Marianne&Java! :thumbs: Men jeg er enig med HHC, ikke nok hinder?!? :blink:

Så herlig med gutta,gratulerer så mye til eiere og fine oppdretteren :wub::cheer: :cheer:

Gratulerer så mye til Marianne og Java også,flott jobbet! :cheer: :cheer:

Tusen takk alle sammen :D Jeg er så stolt :D

Men ja, jeg er helt enig, det er skikkelig uproffesjonelt å ikke ha nok hinder... Er bare glad jeg ikke fikk opprykket jeg, for da veit jeg ikke om jeg hadde følt meg komfortabel med en "ufortjent" karakter... Heller en 5er vi har fortjent enn en 10er som ikke betyr no liksom :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min multiquote virker ikke, men tusen takk alle sammen :D

Nå er riktignok ikke "barnebarnet" mitt oppdrett, men like fullt et barnebarn; Indiana er farmor og Qui-bror er pappa'en, så stolt som en høne er jeg :ahappy:

Og Siri: jada, det blir nok feiret, men med måte da u.t. skal ringsekretære litt imorgen :blink:

Grattis til Marianne med flott debut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle, og spesielt med Whisky :D

Smula er jo for ung, men vi stilte på spesialutstilling vi! Dog var smulekroppen litt vel full av energi i dag, så vi nådde ikke helt opp denne gangen selv om smula hoppet så høyt hun kunne :lol:

Kritikken:

Gode prop. Utm uttrykk m/ mørke øyne. God stopp og bitt. Utm hals og overlinje. Kort kropp. Gode vinkler. Utm pels for alder. Bev seg med god skrittlengde. Godt temp. Ønsker mer paralelle bevegelser.

Solbrent og blid jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en super(varm)dag og endte med CACIB og BIM! Og det var jo nesten MÅLET! Kritikken: "3 years, good size and type, good coat, correct teeth, nice and u.(?) mask. good neck, strong bone, correct in the front, little long body, but solid, good topline, not u. (?) per. mover" Jeg tar gjerne imot tips på hva u. betyr, og den siste setningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga var ganske dorsk :lol:

Junior klassen fikk hun excellent, samme gjorde hennes søster, deretter ble Amiga plassert som nummer 1 og wilma som 2 og begge fikk CK. Deretter i unghund ble det kastet ut hund på hund og til slutt stod lucy igjen.Champion tispa ble også kastet ut. Beste tispe klasse var amiga,lucy og wilma. Amiga var på dette tidspunktet helt trøtt og sov nesten mellom hun var inne :P men hun løp sitt beste og kom som nummer 2, Lucy stor cert og cacib. Kjempegod kritikk, knall egentlig. Veldig fornøyd at hun klarte såpass enda så utslått hun var.

Også slo hun jo søsteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog fikk very good. Han var også litt slapp og løp ikke sitt beste. I tillegg fikk vi ikke tid til å stille opp og alt gikk veldig fort. Så jeg er litt skuffet for vi kan så mye bedre!

Mayla fikk excellent for en dommer jeg likte godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd med helga!

Jeg var ringsekretær på dachsespesial i går, og i dag var jeg publikum ved bernerringen, og har virkelig fått studert alle hundene på en helt annen måte enn en klarer når en har med egne hunder. Jeg fikk også tilfredsstilt noe av handlerabstinensene mine, da jeg havnet i ringen med Tita - en utrolig sjarmerende og herlig dvergschnauzerfrøken, så frimodig og tillitsfull, og sto som en modell. Så herlig å stille, og veldig artig å prøve noe helt annet! Jeg føler meg alltid så klønete når jeg stiller småhunder, og dette skjedde veldig brått og med fremmed hund, men Tita var en fryd å stille. Og jeg fikk "velvist" på kritikken :lol: Det står ikke, men både jeg og Mona hørte dommer diktere det :aww:

Edit: X'ens vakre pappa ble BIS3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...