Gå til innhold
Hundesonen.no

For første gang i Norge er Azawakh-valper på vei


Ahadi
 Share

Recommended Posts

DSC_0616.JPG

Tjukka! *ler* Nei yndig liten mave på en vakker jente det der! Gleder meg til å se de små :)

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en azawakh, når bare salukien (som ikke har kommet ennå, må bare vente til schäfer-banden er enten veldig voksne eller en av dem er borte) blir voksen nok til å hjelpe meg i oppdragelsen av en vakker skapning som det der! Møtte en for en stund siden, en hannhund, og jeg ble overrasket over str. jeg har innbildt meg at de var store jeg. Type saluki, men de er jo "små"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

El-Adini Abadi 9 mnd og 73 cm høy

Nå er de første "norske" Azawakh valpene snart 6 månder, og jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering. Alle valpene reiste til sine nye familier før de var 9 uker, med untak av Adiza som sk

Nei, det er ikke noe stort marked for Azawakh, og dessuten er det ekstra viktig å finne passende hjem til az. Når det er sagt har dette kullet har vært planlagt lenge og jeg hadde ikke gjennomført pla

Posted Images

Tjukka! *ler* Nei yndig liten mave på en vakker jente det der! Gleder meg til å se de små :)

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en azawakh, når bare salukien (som ikke har kommet ennå, må bare vente til schäfer-banden er enten veldig voksne eller en av dem er borte) blir voksen nok til å hjelpe meg i oppdragelsen av en vakker skapning som det der! Møtte en for en stund siden, en hannhund, og jeg ble overrasket over str. jeg har innbildt meg at de var store jeg. Type saluki, men de er jo "små"

Så morsomt at du ønsker deg Az en gang i fremtiden:-)

Jeg vet ikke om de er så små, min Bani er 66 cm på manken, og pappan til valpene er 73 :ahappy: De aller fleste Az vil være høyere enn en saluki;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig spennende, og jeg sjøl om jeg i praksis står på valpeliste til Tøfflus' kull på Mocca, er jeg overhodet ikke skremt av dine advarsler om reservertheten hos az, jeg som har shiba (som riktignok ikke har lest standarden, og som blir overlykkelig for litt oppmerksomhet). Jeg er så glad jeg bare er ei lita tulle på 31, tenk så mange hunder jeg skal få gleden av å bli kjent med i løpet av livet! :D Kanskje en az dukker opp på sikt også...

Venter i spenning på bilder av Bani-bebiser, og ønsker dere lykke til nå i innspurten. :flower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig spennende, og jeg sjøl om jeg i praksis står på valpeliste til Tøfflus' kull på Mocca, er jeg overhodet ikke skremt av dine advarsler om reservertheten hos az, jeg som har shiba (som riktignok ikke har lest standarden, og som blir overlykkelig for litt oppmerksomhet). Jeg er så glad jeg bare er ei lita tulle på 31, tenk så mange hunder jeg skal få gleden av å bli kjent med i løpet av livet! :D Kanskje en az dukker opp på sikt også...

Venter i spenning på bilder av Bani-bebiser, og ønsker dere lykke til nå i innspurten. :flower:

Tusen takk:-) Det er bra du ikke har blitt skremt, for selv om dette riktig nok er en rase for spesielt intresserte, kan jeg ikke tenke meg enklere og greiere hund å leve med :wub:

Så gøy at du kanskje skal ha valp fra Mocca med tiden, kanskje en liten sjoklade-valp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du ønsker deg Az en gang i fremtiden:-)

Jeg vet ikke om de er så små, min Bani er 66 cm på manken, og pappan til valpene er 73 :ahappy: De aller fleste Az vil være høyere enn en saluki;-)

Ah, da var den jeg møtte liten. Hun hadde med seg to andre hunder, mener det var italienere. Så da vet du helt sikkert hvem det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Kjempe spennende skal det bli :D

At ikke jeg har sett denne tråden før, da...må jo begynne å bli både blind og senil :icon_redface: Jeg kan forstå at stådstarter her har vanskelig å sette ord på hvordan det er å bo sammen med azawakh.. Det må oppleves !

Jeg har 2 , og denne rasen kan en bare ikke være uten, når en først har fått 1.. etc.etc ...

Skal virkelig se etter her inne , for å få med meg de første valpebildene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 7. 2 hanner og 5 tisper. Hadde egentlig tenkt å tippe 6, 3+3, men fikk brått et innfall/en følelse på 7, 2h+5t. Så da så? :aww: Satser vi på at det er riktig. :ahappy:

Og så utrolig pen hun er, med drektigmage og pupper og alltingen! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 7. 2 hanner og 5 tisper. Hadde egentlig tenkt å tippe 6, 3+3, men fikk brått et innfall/en følelse på 7, 2h+5t. Så da så? :aww: Satser vi på at det er riktig. :ahappy:

Og så utrolig pen hun er, med drektigmage og pupper og alltingen! :wub:

Det høres topp ut, 6-7 valper bør være perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Haha, ja så nå er det tippetid :D

Jeg tror nok 6 valper.. kanskje 7 ( en liten gardering her ! )

Men tipper 4 + 3 i kjønnsfordeling ....

Som du ser går jeg for 7... liksom siden det er så få wakher i Norge..

så må det jo bli et kull som det er litt størrelse på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Høres toppers ut :D Hun skal nok få en valpekasse av klasse :D

Valper er alltid spennende, men denne gangen er det jo litt ekstra.. når det er

wakher det er snakk om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er valpekassa på plass. Både jeg og Bani er veldig fornøyde. På gulvet i valpekassa har vi vinylbelegg, praktisk med tanke på rengjøring og morsomt mønster for valper :ahappy: Biabed'en plasserte vi kassa for at Bani skulle vite at dette var hennes nye plass, men den var visst overflødig og og er erstattet med dyne med vetbed. Det er fremdeles 2 uker igjen til termindato, men det kjennes bra å ha alt klart i god tid.

DSC_0993.JPG

Magen vokser fort nå, og jeg kan se endringer fra dag til dag.. Ventetiden er spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin valpekasse! Jeg har akkurat snekret ferdig min, og den ble ikke pen...

Kanskje en skal gjette antall valper? Jeg ser i min noe tåkete krystallkule 3 tisper og 2 hannhunder.

*løpe tilbake til eget valperom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin valpekasse! Jeg har akkurat snekret ferdig min, og den ble ikke pen...

Kanskje en skal gjette antall valper? Jeg ser i min noe tåkete krystallkule 3 tisper og 2 hannhunder.

*løpe tilbake til eget valperom*

Tusen takk:-)

Jeg må innrømme at valpekassa ikke er mitt verk alene... Her har man fått hjelp, uten den tror jeg reultatet ville vært et ganske annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...