Gå til innhold
Hundesonen.no

For første gang i Norge er Azawakh-valper på vei


Ahadi
 Share

Recommended Posts

Azawakh er en spesiell mynderase som stammer fra Sahelområdet i vest-afrika. Rasen har sine opprinnelige egenskaper meget inntakt og kan sies å være en av de mest opprinnelige rasene. Selv om Azawakh er en fantastisk følgesvenn, er dette definitivt en rase forbeholdt spesielt intresserte. Per dags dato bor det kun 6 Azawakh i Norge, men i

begynnelsen av Juli vil forhåpentligvis den lille bestanden i Norge bli fordoblet.

Vår Bani-Bangou venter valper med den flotte hannen Aulad Al Sahras O'Djerat. Hun har blitt bekreftet drektig, og veterinæren kunne kjenne at det var flere små "pinnedyr" i magen. Bani er nå 31 dager på vei og vi kan se små tegn drektighet, men magen har forløpig ikke begynt å vokse.

Nå venter vi i spenning og tenkte at vi skulle lage en liten valpetråd her siden dette tross alt blir et lite stykke norsk myndehistorie.

35134_451082521417_638956417_6415928_2176164_n.jpg248695_10150252222211418_638956417_9035324_2672875_n+%25282%2529.jpg

bani & Djerat

Bani_skog.jpg

Den vordene mamman - Bani-Bangou

El-A'dini Azawakh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

El-Adini Abadi 9 mnd og 73 cm høy

Nå er de første "norske" Azawakh valpene snart 6 månder, og jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering. Alle valpene reiste til sine nye familier før de var 9 uker, med untak av Adiza som sk

Nei, det er ikke noe stort marked for Azawakh, og dessuten er det ekstra viktig å finne passende hjem til az. Når det er sagt har dette kullet har vært planlagt lenge og jeg hadde ikke gjennomført pla

Posted Images

Åh, herregud. Den drektige det var bilde av var i alle fall noe av det rareste jeg har sett!

Rasen forøvrig er jo bare utrolig fascinerende og flott. Blir moro å følge med videre på denne unike tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å få solgt valpene? :icon_confused:

Når det er så få av rasen, så tenker jeg jo at den blir jo solgt til spesielt inntresserte, hehe, så markedet er kanskje ikke så voldsomt stort? :icon_confused:

Nei, det er ikke noe stort marked for Azawakh, og dessuten er det ekstra viktig å finne passende hjem til az. Når det er sagt har dette kullet har vært planlagt lenge og jeg hadde ikke gjennomført planene dersom jeg ikke hadde flere gode hjem som ønsket seg az på forhånd;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe stort marked for Azawakh, og dessuten er det ekstra viktig å finne passende hjem til az. Når det er sagt har dette kullet har vært planlagt lenge og jeg hadde ikke gjennomført planene dersom jeg ikke hadde flere gode hjem som ønsket seg az på forhånd;-)

Høres ut som en meget fornuftig og god avlsstrategi. :)

Den vordende moren er smellvakker. Jeg er forelska i salukier, med disse er ikke helt borte de heller. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en meget fornuftig og god avlsstrategi. :)

Den vordende moren er smellvakker. Jeg er forelska i salukier, med disse er ikke helt borte de heller. :wub:

Går ikke an å ikke være forelska i de der. Noe mer spesielt og grasiøst tror jeg ikke kan finnes i hundeverdenen. Og så er jo kroppsfasongen så spesiell da. De lange beina nesten uten vinkler kombinert med en superkort kropp. De får jo så særeget ganglag. Musklene som vises omtrent plastisk under huden gir jo et slags lysspill som bare setter meg helt ut.

Men mentaliteten gjør nok at jeg dessverre ikke ser for meg som eier av en slik. Salukien min er mer enn nok sky og sær. Slik jeg har skjønt det kan disse være enda skyere enn salukien. Det blir for utfordrende for meg. Men fantastisk at noen har både lyst og kompetanse til å ha disse så får vi andre bare nyte synet av de :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...