Gå til innhold
Hundesonen.no

Angus Pængus vil leke!


Guest Michellus

Recommended Posts

Guest Michellus

Som tittelen sier så vil groenendaelgutten min Angus treffe og leke med andre jevngamle valper og/eller trygge voksne hunder i Oslo/Akershus-området. I perioden 30 mai-20 juni jobber jeg på hundepensjonat/gård på Flisa så da blir det veldig vanskelig.

Såeh. Ja. Hvem vil og når kan dere evt leke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rottis på 9 mnd som er veldig flink med valper. Hun vil veldig gjerne leke når hun er løs da, og da glemmer hun ofte at hun er så stor. Men i bånd pleier det å gå veldig fint altså :) Har også en collievalp som blir 9 uker i morgen. Bor i Oslo og kan egentlig leke når som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rottis på 9 mnd som er veldig flink med valper. Hun vil veldig gjerne leke når hun er løs da, og da glemmer hun ofte at hun er så stor. Men i bånd pleier det å gå veldig fint altså :) Har også en collievalp som blir 9 uker i morgen. Bor i Oslo og kan egentlig leke når som helst :)

Guri malla, så mye bikkjer du brått har da?!? :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Weee Angus har jo mange som vil leke med han :D Sånn som det ser ut denne uka, så passer det best i helgen (fredag-søndag).

Skal vi leke en hel gjeng kanskje? At alle som vil kan møtes på et bestemt sted så herjer og leker vi der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee Angus har jo mange som vil leke med han :D Sånn som det ser ut denne uka, så passer det best i helgen (fredag-søndag).

Skal vi leke en hel gjeng kanskje? At alle som vil kan møtes på et bestemt sted så herjer og leker vi der?

Jeg har som vanlig et tett program, hehe, men har tid på fredag. Lørdag er det langtur i skogen, og søndag lydighet.

Foreslår at vi unngår møljeleking, da det sjelden blir så positivt. Dersom vi kan være på helt nedre del av hundejordet på Ekeberg feks, kan valpene løpe rundt oss mens vi går langs skogen, og på den måten skaper litt dynamikk. Dessuten er det lengst unna der de andre hundene vanligvis er, men på fredag ettermiddag er det sjelden så mange der uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla, så mye bikkjer du brått har da?!? :blink::D

Doffen (gamlefar) måtte desverre avlives i starten av april :( Så pappa har kjøpt ny valp nå!

Vi kan desverre ikke på fredag ettermiddag, men da kan jo vi bare ta det en annen gang i så fall? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Du kan ikke evt komme på fellestreningen på Ekeberg i dag da? :) Jeg tar med rottisen i hvert fall, kanskje den lille valpen også :)

Får bare slenge inn mine 2 cents her - jeg vil anta at en 9 uker gammel collievalp er en langt bedre egnet lekekamerat for en 10 uker gammel groenendael valp enn det en 9 måneder gammel rottis er - uansett hvor grei rottisen er liksom. Mindre sjanser for skader om de får leke med jevnaldrende.

Skal man på playdate med valp så bør hundene de skal leke med være av samme størrelse, det er de alle mest tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imouto er ikke akkurat jevngammel, men sikkert like stor. Hun vil veldig gjerne leke. :)

Får bare slenge inn mine 2 cents her - jeg vil anta at en 9 uker gammel collievalp er en langt bedre egnet lekekamerat for en 10 uker gammel groenendael valp enn det en 9 måneder gammel rottis er - uansett hvor grei rottisen er liksom. Mindre sjanser for skader om de får leke med jevnaldrende. Skal man på playdate med valp så bør hundene de skal leke med være av samme størrelse, det er de alle mest tjent med.

Jeg støtter denne... Jeg tenker at poenget med å leke med andre hunder ikke nødvendigvis er leken i seg sjøl, men at hundemøtene er positive og vellykka. Så får valpen sjøl bestemme om det er lek eller bare ruslesnusing som er mest attraktivt. I møtet med veldig ivrige, store og busete hunder (uansett hvor godt ment det er) blir det ofte bare veldig mye for en liten tass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare slenge inn mine 2 cents her - jeg vil anta at en 9 uker gammel collievalp er en langt bedre egnet lekekamerat for en 10 uker gammel groenendael valp enn det en 9 måneder gammel rottis er - uansett hvor grei rottisen er liksom. Mindre sjanser for skader om de får leke med jevnaldrende.

Skal man på playdate med valp så bør hundene de skal leke med være av samme størrelse, det er de alle mest tjent med.

Jeg er fullt klar over det, men jeg det går jo an å hilse på større hunder (hun får ALDRI hilse på små hunder uten at hun ligger mens jeg holder henne, nettopp fordi hun er såpass stor. Valpen her hjemme får hun bare leke med når hun ligger stille, og så velger valpen om den vil leke eller ikke. Når de da "leker" så er det valpen som får herje med rottisen og ikke omvendt, og som sagt; rottisen ligger stille på gulvet mens jeg holder henne.). Var ikke meningen at jeg skulle la henne leke med Angus, hun kan gjøre stor skade selv om hun bare er grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare slenge inn mine 2 cents her - jeg vil anta at en 9 uker gammel collievalp er en langt bedre egnet lekekamerat for en 10 uker gammel groenendael valp enn det en 9 måneder gammel rottis er - uansett hvor grei rottisen er liksom. Mindre sjanser for skader om de får leke med jevnaldrende.

Skal man på playdate med valp så bør hundene de skal leke med være av samme størrelse, det er de alle mest tjent med.

Og jeg kommer til å ha Pøbel i bånd, for da har jeg mest kontroll over hvor kroppen hans er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...