Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp!!


-sheriff-

Recommended Posts

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil ha en kraftig velp med lite hvitt og lang hale...

Har vært å kikket på valpene igår og jeg falt for en valp med stump hale og som har endel hvitt i ansiktet...

Han har verdens vakreste ansikt med et utrykk som bare er helt nydelig...

Han jeg hadde bestemt meg for, ble jeg litt usikker på nå.

Skal legge ut noen bilder, så dere får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bestemme deg allarede nå?

er det mangen som skal ha fra kullet eller?

det er nemmelig 10 ganger enklere å bestemme seg når valpen er litt større, men personlig så ville jeg ha tatt den jeg selv liker best, men hadde også hørt på oppdretteren om de var veldig erfarne og har peiling på hvilken som kan passe best til ditt bruk.

det er ikke enkelt dette her altså.

har selv store kvaler når det gjelder å plukke ut valp til kjøpere som spør om jeg kan finne en som passer dem, men på forrige kullet tror jeg at jeg klarte det på best mulig måte.

det enkleste er faktisk å plukke ut en valp på 3-4mndr enn en på 8 uker for å være helt ærlig, for da er det lettere å se hvordan de kan bli som voksne(da mener jeg utsendet og slikt ikke gemytt) :wink:

Men for å være helt ærlig så tror jeg at jeg hadde fått de samme problemen som du har nå med de valpene for de ser jo like fine ut. :wink:

kan ikke si annet en lykke til med valget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, venter så lenge jeg kan...jeg var heller ikke noe fan av stump haler, men jeg tror det er mest på grunn av at jeg ikke er vant til det.

Nå vurderer jeg det faktisk...

Den første jeg valgte har forandret seg veldig i utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes begge to var herlige jeg da...

de er spesielle på hver sin måte..

men syntes uttrykket t den nederste... det var ett elller annet.. men halen da..

ikke lang? ... syntes lang hale er litt av sjarmen jeg da,... men er sikkert vanesak :twisted: ta den du føler deg vel med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det der nei, nydelige begge to..

Jeg var også veldig usikker på hunder med stump, hvordan de ville se ut som voksne..osv

Men var vist ikke noe å begymre seg over, er så søtt så..

I steden for å logre med halen, logrer de med kroppen og halen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nederste :wink:

Enig, den hadde mest utrykk syns jeg. Men begge er utrolig flotte! Så jeg skjønner det er utrolig vanskelig å bestemme seg. men du må se hvem du liker personligheten på først :) For meg telte aldri utsendet. Der var det mentalitet og gjeteregenskaper for alle penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å se alt ut fra bilder, men pr. dagens dato og med disse bildene som grunnlag ville jeg valgt den øverste. Grunnen er hodet og uttrykk. Ut fra uttrykket på bildet "bor" det mye bra i den valpen. Men ville ha ventet en uke eller to til før jeg bestemte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å se alt ut fra bilder' date= men pr. dagens dato og med disse bildene som grunnlag ville jeg valgt den øverste. Grunnen er hodet og uttrykk. Ut fra uttrykket på bildet "bor" det mye bra i den valpen. Men ville ha ventet en uke eller to til før jeg bestemte meg :)

Je må si meg enig med gunn :D

Syns og den øverste hadde bedre tan tegninger... :)

Men det skal ikke være lett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med dtump, jeg synes det var veldig uvant og litt rart når jeg traff Tella første gang (Aussien til Taran), men når jeg ble litt bedre kjent med henne og mere vant til det synes jeg det nesten er finere enn enkelte av aussiene med lang hale! Noen av de er også utrolig fine men noen synes jeg ser ut som de ikke er en ordentlig hale (mange med fin lang hale også, i hvertfall alle de jeg har sett på hundesonen). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...