Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Her er to filmer fra igår :) Det andre og tredje løpet.

Det perfekte løpet :D

Dessverre klikker filmen før de ro siste hindrene, og klokken var åtte, så det var begynt å bli mørkt.

Filmene dine står som private, så man får ikke sett de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg og Ida med Marie, Blondie og Tidi å trente agility. Trente litt ulike kombinasjoner, kort sving rundt hindre og 3 hindre i 90 graders sving. Ble nesten mest trening for meg med hvor jeg skulle plassere meg, gjøre bytter osv. Fikk fin hjelp fra Marie, med tips til hvordan jeg skulle føre og gjøre byttene. Avsluttet med en enkel bane, men hvor jeg måtte tenke litt på et bytte, som satt litt langt inne. Fikk to fine runder til slutt, og ida var veldig flink når jeg fikk ført riktig! :) Kjempe kjekt med nye input :D Takk Marie!

Postet bilde

Postet bilde

Tar det cool på bussen

Postet bilde

Trøtt på bussen hjem

Postet bilde

Sååå trøtt

Postet bilde

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på trening med BAK. Vår andre trening etter kurshelgen. Vi har alltid tre stasjoner. En med slalom, en med felt og en enkel bane. Stor hund begynte på banen i går, som er den som ligger bilde av i forrige post. Her er vår første runde

Her er vår andre runde, direkte etter runde en. Tror jeg må trene litt kondisjon altså... Haha :P
Veldig flink Ida selv om jeg roter mye med noen vabskelige bytter. Dvs. De er ikke så vanskelige, jeg bare fikk de ikke helt til, som dere ser :P haha Etterpå trente vi alleslalom, og sist klarte vi bare to pinner. Ida skjønte ikke helt opplegget. Idag begynte vi med tre. Jeg sender henne inn mens instruktør Hans står i enden med sauedraleken hennes. Hun gikk fint igjennom tre og kampet godt med Hans. Da fikk vi beskjed om å prøve alle tolv og det gikk kjempe fint! Hans sa vi kunne prøve med hopp forran, og det tok hun også bra. Satt hebbe, gikk frem, gav "ja", hun hoppet og løp gjennom alleen og kampet med Hans. På andre forsøk gikk hun ut av alleeen. Avsluttet med tolv pinners alle. På slutten trente vi felt. Og vippen er hun helt kvitt ubehaget på :) Samboer vippet den ned mens jeg gav godbit på enden. Etterhvert tok jeg av båndet og hun løp opp på den i glede. Flink ida :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på bursdagstur. IMG_20141009_072723_zpsccossusx.jpg IMG_20141009_073308_zpsrozwv6q1.jpg Nora lager tryne som vanlig.. Må bare legge fort inn et bilde til. DSC_0049_zps00fb5396.jpg Bare for å hjelpe dere litt.. IMG_20141009_134431_zps55f28c13.jpg Hahahahah. Hun er akkurat som en ung som stikker inn hodet og lager det trynet i bakgrunnen! Hahah Kommer flere senere idag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer fra Facebook jeg.

Tiden går jaggu fort når man har det gøy! Idag er Ida blitt ett år :D

Det har vært ti fantastiske måneder med henne. For en ufattelig grei hund! Slike vokser ikke på trær. Ida har aldri oppført seg bryskt eller aggressivt mot noen hunder eller mennesker. Ikke selv da hun ble bitt etter på en trang utstilling gjorde hun noe. Hun går bare unna. Jeg stoler på Ida i alle situasjoner med andre hunder på at hun ikke vil starte bråk. Og hun elsker små hunder. Jo mindre jo finere er de synes hun. Å dra rundt med Ida på buss, utstilling, kafe, er en fryd. Står vi i ro i noen sekunder legger hun seg ned og venter. Ida er en veldig rolig og grei hund inne. Ute er hun med på det som skjer. Har vært med på lange og mange turer fra 13 ukers alder hvor hun var med på 5km skitur med vorstehhundene og hang på uten problemer. Har i sommer vært med over Besseggen, telttur i Finnskogen, lange dager i bil, hundeparkering i Bø i telemark, sommerland som også gikk strålende. Vi har også startet med trekk og agility. Vi gikk nybegynnerkurs i agility i august og trener nå fast i Bergen agilityklubb med mange kjekke mennesker :D Ida er veldig flink, og vi er blitt hekta! :D

Selv om Ida er mer enn hva jeg kunne ha ønsket meg, er det likevel ikke det jeg er gladest for. Det er forholdet mellom Ida og Nora. Nora kan jo være litt spesiell, så det var mye grubling før vi valgte å kjøpe Ida. Det har gått over all forventning og jentene storkoser seg ilag. De er som to gode søstre ❤ Deler alt, også sleiking av en tallerk om de får av oss. Ingen tegn til matforsvar, og bein og leker deles søsterlig. Nora er også blitt en gladere hund. Ida er veldig snill med storesøsteren sin, og gir Nora ofte en god vask i fjeset. Ser ut til at Nora liker det, for hun ligger helt i ro med øynene igjen. Fine jentene ❤

Målet videre med Ida er å kose oss med en så stabil og grei hund. Vi skal forsette å gå mye turer, trene trekk og agility, og starte lydighetstrening. I første omgang ta bronsemerket.

Gratulerer med dagen verdens beste Ida :D

Tidspunktet for kjøpet av Ida var absolutt ikke perfekt, men jeg hadde en skikkelig magefølelse for det, og råder alle til å følge den! Jeg har aldri angret et sekund på at jeg fulgte den i hvertfall :)

Postet bilde

Ida er blitt en sterk frøken

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Sover sammen hver natt, selv om de har to senger :)

Postet bilde

Fine Nora

Postet bilde

Fått nye treningsgodbiter

Postet bilde

Sååå godt å bli klødd

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Ca 10 mnd

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg og jentene på tur med @ingvildoline og Meesha på Askøy. Alle tre var gode venner og løp løse sammen hele turen. http://youtu.be/CvFZ6qbu9wU DSC_0308_zpsodlbmae3.jpg Fire fine :DDSC_0305_zps6o1uhrom.jpg Jentene og jeg har trent mye kontakt, så når Ingvild har godis prøver de sitt beste for å sjarmere. Meesha er forelsket, og prøvde seg på begge to. Så fine synes han! Diverse bilder siste dagene: IMG_20141014_161008_zpstkncxmjf.jpg Agilitytrening søndag.ida ser og lærer av Geir og lagotto Lisa :)DSC_0311_zpsvhdeqsfr.jpg Ida fikk nytt halsbånd igår DSC_0309_zpsduocto6w.jpg Så fornøyd med det :DSnapchat-20141014095035_zpsp4ss9h1k.jpg Bare til å legge oss til på snap. Nora sender mye sykt. Anemoren DSC_0119_zpsdt3p1qvk.jpg Sengekos ala Nora. Nora vil helst ligge inni oss. Men dette er nest best. @ingvildoline fikk merke koseborder som bare ville sitte tett tett tett oppi en og kooose :DDSC_0121_zpsrtahfeac.jpg Ida og vil kose DSC_0107_zpsrzi1bgzb.jpg Jentene har lært å holde snacks til jeg sier ifra DSC_0110_zpseuglvbll.jpg Easy peasy for Ida DSC_0109_zpsohpcvkxc.jpg Nora, vel, bildet sier sitt :DDSC_0180_zpsyqj7j4kg.jpg Busstur med Ida er så mye stress Screenshot_2014-10-14-17-15-17_zps8iwgjm Nylig fått kontakt med en til av søstrene til Ida. Hils på nedrøytet naken Blu :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...