Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Flinke Ida :D

Guri så flinke dere er! :D

Tusen takk!! :D Ida var veldig lett å jobbe med. Du ser hvor bra kontakt hun har etter pølsen når vi er ferdig. Slik var hun hele helgen! :D

Vi gikk forresten kurs sammen med en Courtbone whippet. Desmo til Trine og Ole Martin :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig. Hun sjekket Ida igjen som sist, og fant noen små slags blemmer på øyet. Så hun tror det er bulløs keratitt, som det heter, som er problemet. Ikke skadelig for øyet eller synet, men veldig vondt når de sprekker.

Vi har fått med noen SentrX eye gel dråper som hun skal få hver morgen i begge øynene resten av livet, og ved problemer på øynene.

Håper øynene blir bedre nå! :) Ida var også idag veldig flink. Bare lå på bordet og fikk det ene og det andre inn på øyet uten problem. Hun er så utrolig grei :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen var vi på hytten vår på Voss, sammen med Maren og Koda. Lørdag gikk vi 6km og var ute i over 5 timer. DSC_0352_zpso7e4ubtq.jpg Pause med blåbærspising. DSC_0358_zpscurgumsd.jpg Hadde pause lørdagen ved dette vannet. DSC_0367_zpseg3nj2ty.jpg Nora elsker kos DSC_0368_zps1qjl9xh5.jpg DSC_0369_zpsjdv6snkt.jpg DSC_0370_zps5mznrtve.jpg DSC_0371_zpsjoyyjwnf.jpg Rasteplassen ved det lille vannet lørdagen. Hører var vi i over tre timer i strålende vær. Tyve grader og sol. Alle tre hundene løp løs hele tiden her. Hørte bjeller, men sauene var et stykke unna, og vi fulgte nøye med. DSC_0373_zpszonhrazq.jpg DSC_0379_zpsrrzo2bv4.jpg Søndag gikk vi 8km, og var ute på tur i 4t 45 min. DSC_0394_zpsstajpmju.jpg DSC_0398_zpsdafvvqhr.jpg Maren og Ida spiser blåbær DSC_000002_zpsw5drddlt.jpg Alle tre løs søndag og :) Bare hvor vi hadde oversikt og ikke så sau/ku. DSC_000002_zps9vwmdk5t.jpg Koda svømmer og jentene vasser DSC_0402_zps4gy2l6vb.jpg Ved rasteplassen søndagen DSC_0405_zpsjhelrlg1.jpg DSC_0412_zpsriqobfca.jpg DSC_0416_zpserb1opkr.jpg Rasteplass ved vannet søndagen DSC_0419_zps4bsb9a2z.jpg DSC_0422_zpsylweepci.jpg DSC_000001_zps7p5m62zv.jpg DSC_0431_zpsq9e6q8dg.jpg DSC_0432_zpsdz2e0b9k.jpg IMG_20140914_223909_zpsbwdwwhgr.jpg Kjempe flotte turer i kjempe varmt og godt vær :) Fine høstfarger som passer Idas pels kjempe godt synes jeg :D Hun går i ett med høsten! Alle tre hundene har gått sammen uten problemer hele helgen :) Både inne og ute.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig. Hun sjekket Ida igjen som sist, og fant noen små slags blemmer på øyet. Så hun tror det er bulløs keratitt, som det heter, som er problemet. Ikke skadelig for øyet eller synet, men veldig vondt når de sprekker.

Vi har fått med noen SentrX eye gel dråper som hun skal få hver morgen i begge øynene resten av livet, og ved problemer på øynene.

Håper øynene blir bedre nå! :) Ida var også idag veldig flink. Bare lå på bordet og fikk det ene og det andre inn på øyet uten problem. Hun er så utrolig grei :)

Så bra dere rakk frem, og godt å høre det ikke er skadelig for øynene. Håper dråpene hjelper :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere rakk frem, og godt å høre det ikke er skadelig for øynene. Håper dråpene hjelper  :flowers:

Ja, var utrolig flaks! Måtte skje på en mandag eller tirsdag mellom 12-20, så Ida var flink med timingen :D

Skal på ny kontroll om tre mnd. Så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på fin tur langt ute på Askøy med jentene. De fikk løpe løse hele turen og naturen var fantastisk! Har vært på tur her noen ganger, og det er et perfekt sted å la hundene løpe og ha oversikt :) Aldri møtt på folk her, selv om det er merket tursti. DSC_0505_zpsrwunxfly.jpg DSC_0509_zpszsrtchab.jpg DSC_0513_zpsl04pni35.jpg DSC_0517_zpsadnyg1rn.jpg DSC_000001_zpstwsjfyqm.jpg DSC_0527_zps7rlaexfy.jpg DSC_0535_zpszn14c1ep.jpg DSC_0540_zpshaua07of.jpg DSC_0544_zpsdvgxzyzu.jpg DSC_0551_zpsp5cii1lj.jpg Hahahaha, se Nora! DSC_0558_zpsnbckbszm.jpg Ida tuller og vil ikke være med på bilde DSC_0562_zpsqeopergw.jpg DSC_0583_zpstk2fildy.jpg DSC_0586_zpsght8hfqu.jpg DSC_0588_zps52elqgqy.jpg DSC_0592_zpsleio472u.jpg DSC_0598_zpsgybomlvo.jpg DSC_0603_zpstufy2ch1.jpg Ser ut som Nora har de krøpling beina her :PDSC_0612_zpskr1y3oio.jpg Fristilt bilde av Ida 11 mnd gammel :) Verdens beste jenter :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Ida er jo veldig pen og flink og perfekt og sånn, mens Nora er litt mer utfordrende, men herregud som den bikkja kan se derp ut på bilder! Ler meg skakk! :lol:

Ja, hun har sine øyeblikk! Lo meg i hel når jeg så det ene bildet der og fikk zooma det godt inn. Haha :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tur igjen samme sted i går. Jentene løp løse hele turen, og vi møtte for første gang et menneske der. En løper kom fort på oss, men ingen av jentene brydde seg om det. Flinke Nora! Vet at Ida gir ****, men Nora bjeffet og ville ha løpt bort til folk før. Jeg tror det har med at hun får løpe mye mer løs nå, enn tidligere, og at hun har hatt veldig veldig lite slike episoder i de siste månedene. Har løpt løs på tur med ukjente hunder, delt (sin) stue med ukjent hund, osv. Fine fine Nora!

Igår trente vi agility tunnel i hagen, og nora trente fint mens folk gikk forbi. Holdt henne akkurat når de gikk forbi, men når de var på slutten av hvor vi ser dem, så gikk hun løs og gjorde som jeg sa :D Før hadde hun løpt etter dem, bjeffa og vært dum. :D Begge jentene fikk trent, og jeg må si at ida er enklere å trene enn Nora. Nora blir så løsningsorientert og høy at hun tror jeg vil hun skal stå på tunnellen, hoppe over den, gå på den, stå på hinderet osv. Haha :P fikk en del fine innganger også da :) Ida elsker tunnel og løper den igjen og igjen når hun går løs :P

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Spiser mat av samme fat :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ida har vært på første agilitytrening med klubben etter helgekurset vi gikk for to uker siden. Ida var ikke redd Vippen i bevegelse lenger! Sist var det kjempe ekkelt når den bevegde seg, mens idag stod hun som en påle, mens vi tok den rolig ned, og etterhvert med god fart. Såååå happy :D Alléslalom var bedre idag, gikk to pinner, og hun var veldig glad i instruktør Hans. Hun ville helst bare sitte, ligge og kose med han for å få godisene han hadde i enden av slalomen :P haha. På slutten skulle vi trene eller gå en bane for de som klarte det. Banen så slik ut: IMG_419768838781869_zpsf7klkvpp.jpeg Første runde løp ida forbi fjerde hinder. Er det vegring eller feil? Løp tilbake og hoppet over igjen, og fullførte resten. Neste runde gikk hun som en gud! Hele banen perfekt :D Hun løper tunnel mens jeg kommer halsende bak, og er bare utrolig flink! Det er noen som trener hunden min mens jeg sover altså! Tredje runde så løp hun forbi en inngang på en tunnel, som vi gikk tilbake og tok, resten gikk bra :) Får ikke lagt ut filmen på YouTube før imorgen, men ligger film av løpet på Instagram. Anemoren heter jeg der. Kuttes dessverre før de to siste hindrene, men hun gikk hele perfekt :) Sååå glad i agilityhuskyen min :D Og veldig kjekt med kjempe masse skryt av de andre, spesielt de vi gikk på kurs med som så en sinsykt fremgang. Ikke vet jeg hva den kommer av, vi har jo ikke trent siden :P Nora gikk på tur på fjellet med samboer, og var med å så på litt på slutten. Oppførte seg fint, og klarte å sitte/dekke og ha litt fokus mens andre hunder løp rundt å trente like ved :) Kanskje vi får trent en gang også!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...