Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Da er vi på vei hjem fra øyespesialisten. Ida har tatt uhorvelig(8+ forskjellige) mange prøver på øynene, alle uten anmerkninger. Bedøvelse på øynene, påsatt linse osv. Alt var normalt. Hun sier at når det står på så har nok Ida store smerter på øyet. Hun tror det er akutt høyt eller lavt trykk på øynene som er problemet. Vi har nå avtale med henne at når Idas øyne blir slik, skal vi bare dra rett opp og komme direkte inn for å sjekke trykket på øyet. Dette er eneste måte vi nå kan finne ut noe videre på. Hvis det er trykket det er problemer med, skal hun gå på akutt trykkdempende dråper når øynene er plaget. Jo flere ganger øynene blir plaget av høyt/lavt trykk jo større er sjansen for at synes svekkes betraktelig. Bakteriene skulle vi ikke bry oss om. Dråpene kunne vi bare kaste, og øyenvippene er helt fint, som jeg og mente. Heldigvis! Ida var kjempe flink gjennom alle prøvene. Lå helt i ro på bordet og rykket ikke med hodet i det heletatt enn så mye hun holdt på med øynene hennes :) Hun kunne ikke vært flinkere. DSC_0006_zpsafpv7agc.jpg Ida tar alt som vanlig, med stor ro :)DSC_0013_zpsohr6ouro.jpg DSC_0016_zpstyruhyob.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bra ut foreløpig? :) Flott at dere får komme direkte inn når/nestegang dere opplever problemer :D Og må bare slenge inn at hun er helt nydelig, utrolig flotte farger og tegninger på henne :)
Jeg er veldig glad vi er nærmere en løsning, men er det trykk så er det veldig smertefull, så tja.. Men med trykkdempende medisiner så skal det være greit :) Ja, veldig bra, men tror det blir veldig vanskelig. Det varer ikke alltid så veldig lenge, og vi har litt over tredve minutter til veterinær, så får bare håpe vi får kommet oss opp en gang det står på! Det må også skje på en mandag eller tirsdag :P haha. Ida sier takk DSC_0023_zpsix2dz6ni.jpg DSC_0026_zpsz8pigphd.jpg Ida glad i mamman sin :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er helt nydelig, Ane, og så flott at hun er så håndterbar at veterinæren kan undersøke skikkelig. :heart:

 

Efit: Endra ordlyd etter at jeg la merke til at Elisabeth hadde sagt akkurat det samme. :P

Du skal få lov å mene det samme :D Ja, hun er fin både utenpå og inni :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstur før Idol med jentene til badestedet. DSC_0096_zpsbcrf2oji.jpg DSC_0099_zpspywuy6jk.jpg DSC_0104_zpshggx3ua8.jpg DSC_0128_zpshxe9udry.jpg DSC_0135_zps6neqzadi.jpg DSC_0146_zpsj5arnniz.jpg Jentene liker smurfene DSC_000002_zpsdsdstagv.jpg Sleeeep Vi har alltid vært der borte mens det har vært fjære. Men idag har jentene lært at det er noe som heter flo også. De pleier å hoppe ned fra noen trapper hvor det er bare noen cm vann. Idag var ikke annerledes. Først løper Ida ned, hopper og jeg hører bare et plask. Noen sekunder etter kommer Nora ned trappen, hopper og plask. Idag var det over en meter med vann der. Lo så godt at jeg ikke fikk filmet dem. Jentene har kjempe fin svømmestil altså! De svømte fem meter inn på stranda og vassa og kosa seg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er nydelig altså, men Nora :wub: Jeg er svak for border collier, og hun er slettes inget unntak.. Og, siden jeg har tenkt det hundre ganger uten å si noe, så må jeg si at jeg er så glad for å se hvor fint de to går sammen. Synes å huske at du var veldig bekymret en periode, men jeg mener - se da, de drikker jo sammen fra vannskåla. Og står skulder mot skulder i badekaret. Og de ser ut som verdens beste søstre! Det ser så innmari koselig ut, og det viser at det absolutt er håp selv om man tror at hunden man har fra før ikke nødvendigvis er like gira på en hund nummer to..

Vel, nok babling fra meg. Bottom line - du har to flotte hunder! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er nydelig altså, men Nora  :wub: Jeg er svak for border collier, og hun er slettes inget unntak.. Og, siden jeg har tenkt det hundre ganger uten å si noe, så må jeg si at jeg er så glad for å se hvor fint de to går sammen. Synes å huske at du var veldig bekymret en periode, men jeg mener - se da, de drikker jo sammen fra vannskåla. Og står skulder mot skulder i badekaret. Og de ser ut som verdens beste søstre! Det ser så innmari koselig ut, og det viser at det absolutt er håp selv om man tror at hunden man har fra før ikke nødvendigvis er like gira på en hund nummer to..

Vel, nok babling fra meg. Bottom line - du har to flotte hunder!  :ahappy:  

Det er så kjekt med slike fine skriv om jentene! Ja, Nora er kjempe søt :D

Jentene går veldig fint ilag. Hvis de får rester fra middagen vår eller sleike ren tallerker, så spiser/sleiker de av samme fat uten problemer. De er kjempe fine slik :) Ikke noe forsvar mot hverandre.

Postet bilde

Ida ligger å spiser fårikålkjøtt mens mamsen børster.

Postet bilde

Fine på Lyderhorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste Ida har vært enda mer verdens beste idag på agilitykurs! Hun er elleve mnd, og jeg hadde forventa litt hurlum hei, stikke å hilse på hunder, løpe litt, ikke huske sitt og bli osv. Men Ida har vært helt fantastisk. Eneste hund som har kunnet gå løs uten bånd/langline på alle hindrene. Har hatt 110% fokus på meg i fem timer. Jeg tuller ikke. Har vært helt på! Tennisball, draleke med sau og godiser er gøy synes Ida. Tennisballen kan man gjøre alt for, og draleken er supergøy å kjempe om med mamsen.

Vippen var kjempe skummel når den bevegde seg, og slalomen var litt "hææ". Ellers har hun vært kjempe flink på alle de andre. Står to på to av på mønet mens jeg går ifra, og står til jeg sier ifra. Vi har bare trent på nedgangen idag, ikke over hele mønet.

Hoppene tok hun kjempe lett, og tar to hopp etter hverandre mens jeg løper ved siden av å fører henne inn på begge. Hun er super kjapp, så jeg merker det vil bli vanskelig å følge henne på banen :P Bare på de to hoppene så henger jeg langt etter. Med hjelp fra tennisball fikk jeg sendt henne over hopp to mens jeg løp bak henne. Veldig flink :)

Gleder oss mye til imorgen :)

Postet bilde

Nå sover hun på sofaen. Hun var flink og jobba kjempe bra til siste slutt, men nå er hun helt kubbet. Mange mistet motivasjonen på slutten fordi de var sliten, men merket ikke noe til det på Ida. Igjen, tennisballen er gull verdt! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde vi siste dag på agilitykurset med Bergen agilityklubb. Og jeg er kjempe fornøyd med Ida :D Hun var veldig flink med kontakt og samarbeid igår også, men tok seg en løpetur med en lagotto etter den kom løpende bort til oss. Fy for en fart de to fikk :P Og da var Ida ikke på nett i det hele tatt. Kjente litt på følelsen på hvordan det vil være å miste hund på sau. Hun enset meg ikke i det hele tatt. Men når jeg gikk vekk fra plassen så kom hun løpende etter meg :) Tullejente.. Vi trente mer på hopp, og ida tok et hopp så fint at vi trente på to og tre hopp på rad. Ida elsker hopp, så det gikk strålende. På slalom trente vi alléslalom, men det fikk vi ikke helt til. Mye å trene videre på her :) Mur, hjul og lengde tok hun kjempe fint, og trente også disse med hopp foran. Stigen tar hun fint. Mønet også. Trener mye på to på to av, og hun står hvis jeg sier bli på mønet. Mye felttrening fremover :) Vippen er fremdeles ille. Hun liker ikke bevegelsen, men var bedre enn lørdag. Da hoppet hun av når den beveget deg, mens igår så stod hun noen ganger, og vi fikk trent litt to på to av på bunnen. Tunnel og pølse liker hun veldig godt, og løper tunnel i krapp sving og pølse uten at noen holder enden. DSC_0234_zpseyt7aasf.jpg Trøtt etter første kursdag DSC_0240_zpsnhlk7zbz.jpg Bade og drikke litt under pausen sin DSC_0231_zpsaqgetxsg.jpg Flink Ida i pausen DSC_0229_zps4usfbv6f.jpg Vil ikke ha pause.. Her er noen få filmer fra igår. Andre dag med agility for oss. Har aldri trent agility med Ida eller annen hund før, men har fått skikkelig sansen :D Ida er elleve mnd på kurset. Ida trening vippe:

Ida trening felt to på to av mønet:
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...