Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund Savnet i Re Vestfold


hvor.er. jippi

Recommended Posts

Hei, alle øyne og ører!

Den kjære hunden vår ble borte skjærtorsdag mellom 19.00-20.00. Vi har lett mye etter henne og hengt opp lapper rundt omkring, men dette har hittil ikke gitt noen resultater.

Derfor ber vi dere alle om hjelp. Alle tips er av interesse.

jippi er normalt en snill og kontaktsøkende hund som kommer når man roper på henne.

Hun er en blanding mellom Whippet og bordercollie.

Hun er brun med sorte striper.

Hun er hvit på magen, i ansiktet og har hvite "sokker" på tre ben og hvite tær på det fjerde. Hvit haletipp.

Hun har et sort lærhalsbånd med rosa navneplate med tlf.nr.

Hun er korthåret.

1 og 1/2 år gammel.

vi setter pris på alle tips og ber dere holde øyne åpne.

Hilsen familien til Jippi.

post-8683-0-11295800-1303667551_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, kjære nabo!

Jeg har ikke sett noe til Jippi. Har sett etter henne når jeg har vært ute å gått med hundene mine. Jeg håper og tror at hun vil komme til rette, det er bare det å lete på de rette stedene. Skal fortsette med å holde øyne og ører åpne for vakre Jippi.

Mange varme tanker sendes til dere, kjære nabo C",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Long shot dette her, men jeg vet ikke hva dere tenker om dette. Dere kan ta kontakt med Sissel Grana, Dyrekommunikasjon. Hun holder til i Horten på en gård og kan "snakke" med dyr/kommunisere med dyr...enten de har det vondt eller er bortkomne etc...

Bare et forslag. Kanskje hun kan lokalisere Jippi????

Sender igjen varme tanker til dere og vær snill å gi meg beskjed om det er noe jeg gjøre for dere. Blir gjerne med å leter.

klem fra nabo`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nabo`n!

Takk, for tipset vi skal tenke litt på det. Når det gjelder leting så er det bra om du fortsetter å lete når du går på tur det er til stor hjelp og fortell det gjerne til alle du møter. Vi har vært rundt i Hof,Hvittingfoss og Andebu siden vi snakket sammen sist og hengt opp flere lapper. Det er så vanskelig å lete når man ikke aner hvilken vei hun har dratt eller hvor langt unna hun er, eller om hun sitter på trappen og venter på oss når vi kommer hjem.

Håper i alle fall hun kommer hjem snart like hel,savner henne masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner ingenting om microchipping av hunden, om den er det eller ikke, og heller ikke om dere har forsøkt å ringe politiet eller f.eks. Falken? Løshunder blir ellers levert til veterinærer eller kenneler, så har dere forsøkt å ringe til slike steder? Politiet først ville jeg forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nabo`n!

Takk, for tipset vi skal tenke litt på det. Når det gjelder leting så er det bra om du fortsetter å lete når du går på tur det er til stor hjelp og fortell det gjerne til alle du møter. Vi har vært rundt i Hof,Hvittingfoss og Andebu siden vi snakket sammen sist og hengt opp flere lapper. Det er så vanskelig å lete når man ikke aner hvilken vei hun har dratt eller hvor langt unna hun er, eller om hun sitter på trappen og venter på oss når vi kommer hjem.

Håper i alle fall hun kommer hjem snart like hel,savner henne masse.

Ja, jeg skal se etter henne over alt. Har også informert alle jeg "kjenner" som er ute å går med hundene sine eller bare er ute. Har dere vært i Undrumsdalen, Skoppum???? Jeg hadde virkelig prøvd Sissel Grana. Hun har funnet bortkomne hunder, katter og andre dyr før. Vel verdt et forsøk. Også viktig å sette inn en annonse i avisene. Kanskje også kontakte nær-radio. Man vet aldri..kanskje man får napp og radio/avis er det jo MANGE som hører/leser. Er det noe, ikke nøl med å gi meg beskjed. Blir gjerne med ut å leter. Tenker så mye på dere, jeg kan ikke sette meg inn i deres situasjon. Syns bare dette er sååå trist. klem fra nabo`n C",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nabo`n!

Takk, for tipset vi skal tenke litt på det. Når det gjelder leting så er det bra om du fortsetter å lete når du går på tur det er til stor hjelp og fortell det gjerne til alle du møter. Vi har vært rundt i Hof,Hvittingfoss og Andebu siden vi snakket sammen sist og hengt opp flere lapper. Det er så vanskelig å lete når man ikke aner hvilken vei hun har dratt eller hvor langt unna hun er, eller om hun sitter på trappen og venter på oss når vi kommer hjem.

Håper i alle fall hun kommer hjem snart like hel,savner henne masse.

Hei, igjen!!

Har lagt ut siden på facebook også. Kanskje vi får napp der. Håper på snarlig gjenforening.

klem fra nabo`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først vil jeg bare si at dette er grusomt, jeg kan tenke meg hvor fælt det er å miste hunden sin! Jeg bor like utenfor Andebu, og vi har mange hunder selv, som er mye ute i hundegården... hvis Jippi er i området, kanskje hun synes det er spennende og kommer innom på besøk... jeg skal i hvertfall være på utkikk!

Noen elever ved Melsom videregående snakker om at de har sett en hund fly rundt i området... skal undersøke nærmere, men jeg tror det kan være deres hund!

Victoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først vil jeg bare si at dette er grusomt, jeg kan tenke meg hvor fælt det er å miste hunden sin! Jeg bor like utenfor Andebu, og vi har mange hunder selv, som er mye ute i hundegården... hvis Jippi er i området, kanskje hun synes det er spennende og kommer innom på besøk... jeg skal i hvertfall være på utkikk!

Noen elever ved Melsom videregående snakker om at de har sett en hund fly rundt i området... skal undersøke nærmere, men jeg tror det kan være deres hund!

Victoria

Det tenkte jeg ikke på! Leste på Canis i går at noen hadde sett en hund der, de trodde det var en husky, men skrekkelig skrekkelig tynn. Men den hadde visst vært veldig sky. Finner ikke igjen tråden, har ikke tid til å lete akkurat nå. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Har ikke sett snurten av Jippi. Tenker så mye på henne at det snart går utover nattesøvnen og hun er ikke min hund en gang. Dere må ha det helt forferdelig. Har sett og ropt etter henne, men ikke noe svar tilbake :icon_cry: Skal fortsatt se etter henne og håper fortsatt at noen der ute har sett henne og evt tatt vare på henne. NOEN MÅ JO HA SETT HENNE!!!

Ønsker dere en riktig god helg som dere bare kan og gi meg beskjed om det er noe jeg kan gjøre.

klem fra nabo`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, igjen til alle som følger med.

Her savner vi henne alle sammen til og med pus... Men vi tror og håper at hun snart kommer til rette. Det er så store områder rundt her med skog og jorder så det kan ta tid før hun møter på folk, særlig hvis hun er trøtt, sliten og redd. Vi kjører mye rundt og ser etter henne men det er ikke så lett når man ikke aner hvilken vei hun har gått eller om hun i det hele tatt er i live. :( Men hver gang vi kommer hjem igjen har jeg et håp om at hun sitter på trappen og venter.

Men foreløpig trøster jeg meg med at været er bra, det burde være tilgang på vann rundt omkring også har hun lært å fange mus av pus..

Fortsett å holde utkikk!

Hilsen familien til Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...