Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

En liten update: Om de er drektige er Luna 3 uker + 1 dag og Mille 3 + 3 i dag..

Mille KASTET OPP for 4 dager siden! Aner jeg et glimt av håp??? Det var morgen-oppkast type "gul gugge" for de som ønsker detaljer :innocent:

Jeg danser drektighestdansen sammen med Emma. Er det noen som har noen gode og funksjonelle mooves å dele?

Om Mille er drektig er jeg seriøst skrekkelig imponert- over både Mille og meg selv, og vetrinærhøgskolen har værsågod å tegne det røde krysset i taket som de lovet.

Ingen oppkast på Luna, men del-eier mener hun allerede har lagt seg litt ut.

Begge er som vanlig überkosete, så det er i og for seg ikke noe tegn når det gjelder disse små-pikene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at den finske hannen var jo bare skikkelig skikkelig fin.. Til og me jeg fikk jo lyst på jodler.. akk og ve..

Og så krysser vi poter og tær for at det blir to kull me valper.. Hvor artig hadde ikke det vært liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Luna ja, Mille er jeg usikker på, synes ikke hun ser like spent ut i buken. Har du før-bilde?

føler meg litt dum nå meeeen jeg tolket bilde som at det var 7 og 5 valper der jeg? :icon_redface::icon_confused:

tar jeg heeeelt feil?

hvis jeg tar feil så krysser vi fingrer, tær og poter for valper hos begge og hvis jeg har rett så gratulerer så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg litt dum nå meeeen jeg tolket bilde som at det var 7 og 5 valper der jeg? :icon_redface::icon_confused:

tar jeg heeeelt feil?

Hvis du ser på bildene så står det at de er tatt i 2009, da Mille og Luna hadde valper sist, og fikk 7 og 5 valper.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna ja, Mille er jeg usikker på, synes ikke hun ser like spent ut i buken. Har du før-bilde?

Har før-bilde fra 2009, men ikke i år dessverre :hmm:

Luna er nok definitivt drektig :ahappy: Förvert kan kjenne tydelige "klumper". Hun sier hun kan telle iallefall 3, men synes det er vanskelig (og det er det jo).

Hun kjenner ingen på Mille, men det må jo være lov til å ha et lite håp alikevel???

Hvis du ser på bildene så står det at de er tatt i 2009, da Mille og Luna hadde valper sist, og fikk 7 og 5 valper...

:)

Stemmer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende!

Du ligger jo cirka en uke foran meg, så du kan lære meg alt mens vi går veien :lol:

Jeg synes Luna nesten virker dypere i buken på 2011-bildet enn i 2009.

Skal du ta UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2009-2011.jpg

sammenligne.jpg

Så, hva synes dere? Teorier??

Jeg syns du skulle hatt 2011 bildene på samme side, for jeg skjønte ingenting :aww:

Ellers tror jeg begge er gravide og at du skal ta UL av Mille ihvertfall, så de må tegne rødt kryss i taket! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende!

Du ligger jo cirka en uke foran meg, så du kan lære meg alt mens vi går veien :lol:

Jeg synes Luna nesten virker dypere i buken på 2011-bildet enn i 2009.

Skal du ta UL?

Fnis, ja- jeg skulle gjerne ligget likt som deg- er livredd for at fødselen skal kræsje med basenjispesialen. Stor sjanse for det er det også. Luna har termin 15 juni (Mille event. 13 juni) og spesialen er 11-12. Jippi...

Ta UL! heiaheiaheia! :innocent:

Ultraaalyyd!

Fnis.. egentlig er jeg supernysjerrig, men siden jentene bor på Hamar, og dyrlegene der var svinedyre var ikke det noe alternativ (1400 for to UL'er.. Nope, det gidder jeg ikke bare for nysjerrighetens skyld).

Min dyrlege kunne gi meg et inmari godt tilbud (glad i dyrlegen min jeg) men så var det det med å kjøre 1,5 time hver vei for å hente jentene til UL da.

Konklusjonen ble at det gidder vi ikke denne gangen. Men nå vet vi nok resultatet uansett...

Jeg syns du skulle hatt 2011 bildene på samme side, for jeg skjønte ingenting :aww:

Ellers tror jeg begge er gravide og at du skal ta UL av Mille ihvertfall, så de må tegne rødt kryss i taket! :D

Humrer fornøyd over at jeg klarte å skape forvirring :lol:

Luna er DEFINITIVT drektig! YEY! Hun har lagt seg BETYDELIG ut bare disse siste dagene raporterer förvert- såpass mye at hun måtte gni seg i øynene og se en gang til bare over natten. He he...

Mille looks the same, så sjansene er små dessverre. Event. veldig få valper.

Bilder kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bekreftet. Deleier var på sin årlige vet. sjekk med jentene, og da tok de like gjerne en UL på Mille.

Der var det heelt tomt for valper :hmm:

Hadde jo ikke forventet noe, men trist læll. Vi prøver igjen med samme kombinasjon til høsten, og skal passe på å ikke ha SÅ mye is i magen til venting da.

Ingen UL av Luna, no point -for hun er definitivt drektig, og UL er et særdeles dårlig apparat til kullstørrelse-sjekking- det gir jo kun en indikasjon på drektighet eller ei egentlig.

Kaaanskje vi tar røntgen etterhvert, men tror nok vi venter til valpene fødes. Da får vi resultatet uansett :ahappy:

Nå gleder vi oss iallefall masse til små Lunababisser til sommeren, og krysser fingre på at de er like vakre og sjarmerende som Lunas forrige kull :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bekreftet. Deleier var på sin årlige vet. sjekk med jentene, og da tok de like gjerne en UL på Mille.

Der var det heelt tomt for valper :hmm:

Så synd :(

Lykke til med neste forsøk!

Ingen UL av Luna, no point -for hun er definitivt drektig

YAY :D

Da gleder jeg meg til å følge med på Luna sine små :banana:

(Har aldri sett nyfødte jodlere jeg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gleder oss stort over det ene kullet. Hadde vært koselig med to kull når vi i utgangspunktet har planlagt å være hjemme hele sommeren p.g.a. det samt har stor hage de kan boltre seg i. Det er trivelig for både valper og folk med sommervalper!

Men Mille sine blir nok like herlige til vinteren, selvom det er mer arbeid med tissing og bæsjing og slikt når man ikke kan ha de ute om vinteren. (Kun korte perioder på gode dager mot slutten).

Her er iallefall et bilde av den drektige mage! Ikke gigantisk foreløpig, men stor nok til at det definitivt er valper der.

Dere må gjerne gjette! For å høyne oddsene for godis-vinning og snipe ideen fra Emma kan jeg også love en liten premie til vinneren.

Sist fikk hun altså 5 valper. 4 tisper og en hannhund. Alle røde.

Vi ønsker oss definitivt flest tisper. Skal jeg ØNSKE ønsker jeg meg 5 tisper og 1 hannhund. Det hadde vært perfekt!- Med jevn fordeling av tri og røde.

Statistisk sett vil denne kombinasjonen gi 50 % tri og 50 % rød/hvite.

Bilde:

252410_10150187922597693_543512692_7390220_1649024_n.jpg

Luna dag 42

Edit, til sammenligning:

250068_10150187932247693_543512692_7390244_176223_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 valper - 4 hannhunder og 2 tisper :whistle:

:getlost:

Sannsynligheten er nok stor for det. Lunas forige kull er vel det eneste jeg har hatt de siste år med overvekt av tisper. Har tidligere fått kull med f.eks. 7 hanner og 1 tispe samt 6 hanner og 1 tispe.

Jeg liker hanner jeg, men nå har jeg KUN valpekjøpere som ønsker tispe på liste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...