Gå til innhold
Hundesonen.no

Jodlevalper født!


Yodel

Recommended Posts

Vi planlegger i år to sommerkull.

Begge kombonasjonene har vært planlagt og ønsket i lang tid- men det tok vel så lang tid å bestemme at vi faktisk ønsket/orket å ha to kull samtidig igjen.

Begge tispene er godt igang med løpetid. I skrivende stund er Mille på dag 14, og Luna på dag 13. Deleieren deres (som förøvrig er verdens beste deleier, og en god venn) er på vei til vetrinærhøyskolen med dem i skrivende stund for å ta blodprøver. Håper å finne ut litt mer da.

Mille skal avgårde til Sverige. Må jeg hive meg i bilen og dra i dag mon tro? -Håper det kan vente noen dager. Sist gang hun ble parret (inseminert) ble hun ikke inseminert før dag 21, men da stoppet hun litt opp- og det har hun ikke gjort nå.

Luna får besøk fra Finland. Egentlig er det jo normalt at det er tispe-eier som flytter på seg, men Luna fikk løpetid før ventet, og ting var ikke klart.

Rabiesvaksinen hennes er ikke ferdig, men den supersnille hannhundeieren har sagt seg villig til å fly til Norge (Vi dekker selvsagt alle ekstra utgifter).

Spørsmålet er bare når hun kommer. Flybilettene må bestilles med minst 48 timers varsel når man reiser med hund, så det er ikke bare å hive seg på flyet. Vi har derfor "Sikret" oss- og kjøpt bilett både til mandag kveld (altå i dag) OG onsdag morgen. Så får blodprøven i dag si oss hvilken dag som er den beste å komme på. Sist ble Luna parret på dag 15 (det er på Onsdag).

De planlagte kullene:

lunak.jpg

Fin S Ch Fin V-10 Bulldobas Catch The Wind & Bulldobas Be My Valentine

mitre.jpg

S DK AM Ch Meisterhaus Tail Of Intrigue & (SBOS) N U Ch Kingwanas Entertaining Story

Les mer om kullet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Ah, det første kullet: :drool: Lekre foreldre med lekre farger! Liker best rød og tricolor når det gjelder farger. :)

Er det forresten lettere å finne hjem til sommervalper enn vintervalper når det gjelder basenji?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer.. og ja.. basenjivalper ER farlig søte!

Er det forresten lettere å finne hjem til sommervalper enn vintervalper når det gjelder basenji?

Mnja, med rett kombinasjon er det egentlig det samme når den er født, men sånn generelt er det enklere å selge basenjivalper på sommeren ja. Først og fremst fordi rundt 90 % av alle basenjivalper fødes i desember, som fører til at markedet sprenges i den perioden, også er det stille resten av året. Greit å fordele litt, og tenk så koselig med valper løpende rundt i hagen på late sommerdager :wub:

Blodprøvene viste at Mille har hatt eggløsning for flere dager siden, og det var antageligvis for sent med parring. Men når det fantes en mikroskopisk mulighet heiv jeg meg i bilen og kjørte tur retur Malmø i går. Mille var ikke enig i at det var gått for lang tid, men det var Tre. Med litt (øhm... mye) hjelp fikk vi til en halvveis parring, men jeg tviler sterkt på at det blir valper. Om det blir det skulle de på vet. høgskolen male kryss i taket, og det hadde jo vært moro... :innocent:

Håper håper i det lengste, da jeg virkerlig har tro på denne (vel, begge) kombinasjonen (e), men vi får se.

Luna hadde eggløsning sånn rundt omkring i går, så da passer det perfekt med Finlandsbesøk i morgen. Nå er det på tide å få litt søvn før man drar på flyplassen. Har ikke blitt mye (les 2 x 30 min i bilen) søvn det siste døgnet. Sliten ja. Men det er (forhåpentligvis) verdt det :wub:

Edit: Kryss fingre, bein og poter for kjærlighet ved første blikk mellom Luna og Karma i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kjærlighet ved første sniff!

Etter 5 min. bekjentskap hadde de en vellykket parring med ca. 15 min. heng.

Et lite foto av de nygifte:

kl1.jpg

Etter "vielsen" feiret de med en bryllupsreise til Vigelandsparken, der de var ivrige turister:

lk2.jpg

Nå krysser vi fingre for valper midt i Juni en gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

kl1.jpg

Nå krysser vi fingre for valper midt i Juni en gang :wub:

*skalikkehaskalikkehaskalikkehaskalikkehaskalikkehaskalikkeha* :wub: Var jo ikke noe fine de to sammen da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, ja dette blir spennende :)

Har et helt lite album på FB, det kan sees her:

http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.10150152953797693.285368.543512692

Hjemmesiden oppdateres i løpet av kvelden tenker jeg. Finlandsbesøket er her fortsatt. Vi fikk til en parring til i dag- igjen med heng 15 min.

Nå skal vi ut på en liten tur igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hode på Bulldobas Be My Valentine!

Men veldig dumt at Tre x Mille ikke gikk så bra :( (selv om det for min del kanskje er like greit, ettersom det er den kombinasjonen som frister meg :P )

Masse lykke til!

Takk-og enig :wub:

Blir det ikke Mille x Tre valper nå kommer de nok til høsten altså... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kjærlighet ved første sniff!

Etter 5 min. bekjentskap hadde de en vellykket parring med ca. 15 min. heng.

Et lite foto av de nygifte:

kl1.jpg

OMG SÅ NYDELIGE :wub: Herreguuud! Vakker :drool: Åååææ!

Og.. Forresten :whistle: Gratulerer med vellykket parring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen. Er så moro å lese kommentarer, og jeg er jo så enig :wub:

Hjemmesiden er oppdatert :)

Så gjenstår en lang vente-periode igjen. Usikker på om vi kommer til å ta ultralyd om en 4-ukers tid, men kjenner jeg meg (og förvert) rett så er vi innmari nysjerrige :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...