Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Tøfflus

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

WOW!

Store grattis til handler, du er nå søren meg flink med den hunden da :), og seff til eier Toril som, jeg bare måååååå, iaf ikke skulle på utstilling nei :lol:

Gross han er så Tjukkågo

han tar hele BIS med ro

Han eier nemlig ringen sin

pen og snill og veldig FIN :D

Tusen takk! :)

Og for et herlig dikt!

Neimen. Har du vært ute her i dag? Kjente igjen hvor bildet er tatt.

Jeg og Rina skulle ha stått ute i hagen og vinket når dere kjørte forbi da :lol:

Åh, bor du ute i den ødemarka med den smale svingete veien? hehe. Veldig fint der da! Fikk lyst til å droppe hele utstillinga og gå en lang tur istedet.

Gratulerer til alle som er fornøyd så langt, særlig Gross!

Og for oss bernernerder eventuelt Marie med Ellie-venner: Bernertispa som ble BIM er søstra til Zinnia, berneren til Mariefamilien :ahappy: Hun ble BIM på Bø også, forresten. Nøklebyåsen's Zelina.

Zelina ble BIR i Bø hun :)

Digger det bildet! :D:wub:

Gratulerer!

:D

Jiiipppiii idag også.2bhk med cacib :banana: :banana: Verdens aller fineste Tjukkågo :wub:

Tusentusentusen takk til Mona enda en gang :lol:

Gratulerer til alle fornøyde :cheer: :cheer:

Han er VAKKER han tjukkobollen din!

Hjemme etter en kjempekoselig helg med masse hund, lange dager og lite søvn :P Akkurat slik det skal være ;)

Knallfornøyd med Nanti som blei 2BTK med res. cert i dag, blant 24 GD'er :D

Se om jeg får lagt inn bilder i morra :)

Jeg så henne så vidt inne i btk, gratulerer så mye :)

Oliver vant nok en gang juniorklassen med CK(hans 12 klasseseier og kun èn gang har han vært alene i klassen) og fikk også reservecertet. Heldigvis trenger vi ikke storcertet, da er det ikke like surt å stå på plassen bak.

Fredrik vant unghundklassen, men fikk ikke CK. Han er for løs framme og ustabil bak enda, så jeg er fornøyd med en excellent fra Marit Sunde, hun delte ut mye bått og gult. Den andre unghunden fikk gul, så jeg var forberedt på en very good pga. bevegelsene. Men han er veldig flott stående, det hjelper nok på. :)

Aslak fikk 0 pga et par tenner nede som er underbitt. Dommeren var helt ifra seg stakkar, hun visste ikke hva hun skulle gjøre og sa at hun skulle ønske hun ikke hadde sett det. Hun sto leeeenge med hodet hans i hendene sine og koste med han, før hun til slutt sa helt alvorlig at hun følte seg kvalm og dårlig og hadde lyst til å begynne å gråte, for han hadde ALT. Jeg måtte si til henne 3-4 ganger at det går helt fint før hun greide å gi han nullen.

Kritikken hans: "4 år. Fin representant. Vakkert hode og utrykk. Dog noe åpent venstre øye. Desverre har han et noe smalt og lett underbitt. Velvinklet. Velkroppet. Korrekte tegninger. Bra bevegelser. God pelsstruktur, kunne vært i kondisjon(litt nedrøytet), Herlig temperament. En utmerket representant for rasen."

Gross ble som sagt 2bhk. med cacib, finingen. :)

Oliver(ble ingen gode bilder fra utstillingen :aww: ):

207494_10150235470655225_723220224_8973732_6252875_n.jpg

Fredrik:

218083_10150234981395225_723220224_8968795_6920026_n.jpg

Aslak:

218137_10150234984270225_723220224_8968843_5017472_n.jpg

Gross:

207010_10150234984885225_723220224_8968859_4539665_n.jpg

206562_10150234985990225_723220224_8968879_7187748_n.jpg

Og til slutt et BIS-bilde fra lørdagen!

217698_10150234441320225_723220224_8962893_2255935_n.jpg

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...