Gå til innhold
Hundesonen.no

STUEREN!


Tini

Recommended Posts

Heisann!.

Jeg har et lite problem.

Jeg har ikke hatt problem med og få noen av de andre hundene jeg har hatt til og bli stuerene.

Men nå står jeg her og spør om noen tips.

Min Lille boston terrier går på do inne.

Jeg er ute med henne ofte, går ut med henne hver gang hun har sovet enda så går det 1 min etter at vi kom inn går hun på do inne. :-s

Har dere noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere skulle prøve og finne et eget sted utenfor hvor hun kan ha do. Et sted hun kan gå hen og tisse og bæsje hele tiden.. Da blir det jo eom et eget do :(

Du kan jo prøve dette, vet ikke om det vil virke men man kan jo altid prøve :D

Jeg vil ikke anbefale at du legger aviser ut til henne, For hun skal IKKE ha lov til og tisse inde uanset om det er på aviser eller gulvet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nogen hvalpe er utrygge ved at tisse udenfor så det er sikkert som Heidi siger en rigtig god ide at gå det samme sted hen hver gang, gerne et sted hvor der er trygt. Den mindste jeg har nu havde det sådan, hun ville kun tisse i vores have og kun når jeg var med da hun var lille. Så jeg måtte arbejde med at gå først gennem døren og så lisom følge hende hen til nogle buske hen ad vejen hvor hun lærte at tisse hvis jeg stod der længe nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tisser hver gang jeg er ute med henne. Og hun gjør fra seg det store ute noen ganger også. da roser jeg henne mye.

jeg tror ikke det er det at hun ikke går på do ute når det er kaldt, hun gjør

alltid fra seg på første turen.

jeg får prøve meg frem. Hun er jo forsatt liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :(

Hun TISSER ,tisser,tisser,tisser,tisser osv osv osv!

Hun Tisser mye allså..

Vi er blitt litt flinkere til og gjøre det store ute.. jippi!

Men det og tisse.. jeg kan gå på tur med henne... Og hun tisser og tisser.

Også har vi vært inne 5 min.. så tisser a igjen.. hehe :wink:

jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Hun er 4 mnd. Blir 5 mnd 5 mars!

Hun tisser 2-3 ganger på turen! Rundt der!

jeg synes hun tisser for mye. Det kan jo hende det er jeg som overdriver, men jeg har jo ikke mulighet til og gå ut med henne HELE tiden!

Vi har vært flinke med og bæsje ute de siste dagene.. har bare hatt et uhell! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 gange når hunden er ute syns jeg ikke er mye. Det er ikke en god ide og kjefte på hunden når den gjør fra seg inde. Da vil den opleve at i det den gjør fra seg så er det negativt fordi den får kjeft. Men og kjefte og si Nei til hunden hvor så du kan sætte den utenfor rett etter for og vide den skal tisse ute er en anden ting. Men det kommer vel an på hva du mener med og kjefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er vanlig å tisse 2-3 ganger ute!

Men hun tisser så Ofte. når vi har kommet inn etter tur så går det 5-10 min så tisser hun igjen. Noen ganger går det litt lengre tid!

Jeg viser henne og sier NEI med litt hevet stemme også roser jeg henne kjempe mye når hun tisser ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Huff, jeg har samme problemet. Jenta mi tisser ikke så mye hun da, men hun gjør fra seg inne. Hun er ganske flink til å tisse ute da, hvis jeg bare går ut ofte nok, men bæsje det liker hun best å gjøre inne :D Det er sånn at hun venter til hun kommer inn igjen før hun gjør det liksom.. Hehe.. Men så er hun jo bare 11 uker og da. Har du en valpegård til henne da? Det kan være greit å ha tror jeg, i alle fall hvis hun er nysgjerrig. Hvis du bare har et ganske lite inngjerdet område der det ikke er noe spesielt spennende å se på, så vil hun lettere komme på at hun kanskje skal tisse litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke valpe gård!

Hun liker å bæsje inn Tini også! Jeg har prøvd alt, da mener jeg ALT!

Hun bæsjet inne senest i sta! Så bra ut når hun går med truse da... ææææsjjjj!

Hun er flink noen ganger! I går gjordet hun ingen ting inne. Men jeg skal ikke skryte for fort har jeg lært! Det er vel bare og ha tålmodighet!

Oppdretter sa hun var stueren self er det lett når hunden kan gå inn og ut som den vil. Men da lærer den seg jo ikke å holde seg! Det er det som er problemet met Tini! Så jeg får bare fortsette og prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...