Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

4 timer siden, Siri skrev:

Jeg tenkte det var åpenbart at varmet fløte med krydder er noe helt annet enn å drikke bare fløte liksom :D Men jeg ville unngått matfløte - den skiller seg veldig lett når man bruker den. Den er egentlig bare egnet til å lagre lenge i kjøleskapet :aww: Bruk heller vanlig kremfløte - den fungerer mye bedre :)

Her ble det makaroni i buljong, flottet til med et porsjert egg og smeltet ost :aww: 

Men med unntak av julemat, så er jeg kørka på kjøkkenet - jeg må ha alt inn med kryddermål :-D 

I dag ble middag wiener i brød ganger to fra Circle K, fordi jeg skulle rett på lydighetstrening etter jobb. De dagene synes jeg er vanskeligst å få til i matveien. Jeg synes jo ikke pølser er godt en gang, det er kun brukt til godbiter ellers hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider



. Og spanderte på meg pinjekjerner (30 kr ca).


Tips: solsikkekjerner fungerer og skikkelig bra i salat, og er mye billigere. Bare stek kjapt i panne og bland inn litt salt evnt. :)


Nå fikk jeg lyst på "pølsegrateng" (har aldri kalt det det) [emoji3]
Pleiet å kutte opp diverse grønsaker, tar det jeg har. Noen ganger er det bare løk, brokkoli og gullerøtter fks, andre ganger tar jeg rødbete, purre, gulrot, paprika, løk, hvitløk, aspargesbønner etc etc. Blander i rømme eller crème fraiche, krydder. Og evnt noen vegetarpølser (sikkert derfor jeg ikke kaller det pølsegrateng, fordi pølser ikke er et must :P).
Kanskje jeg skal ha det...


I går hadde jeg wok (latmannswok med frossen blanding), nudler og hjemmelaget peanøttsaus. Wok blir så godt med det synes jeg, en nyoppdaget favoritt! ( peanøtrsmør, kokosmelk, soyasaus, sursøtsaus (egentlig rød curry paste men synes det var så dyrt for så lite), lime, hvitløk, salt, pepper).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


 

 


Tips: solsikkekjerner fungerer og skikkelig bra i salat, og er mye billigere. Bare stek kjapt i panne og bland inn litt salt evnt. :)

 

Har det også, og gresskarfrø. Men bytter litt på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en pose scampi langt nedi fryseren, og siden jeg også fant en pose wokgrønnsaker så var menyen klar. En rødløk, litt ingefær og en hvitløkkløft ble kuttet opp og tilsatt. Hadde en liten skvett kinesisk sursøt chillisaus også. Herre bli no godt ja.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det litt ymse på tallerkenen... Var ute i hagen og plukket inn noen gulrøtter og sukkererter. Det, pluss et par-tre cherrytomater, en boks med smøreost, noen kjeks - og et par skiver med spekeskinke (ok - de ble litt tjukke, de skivene :aww: - jeg har alltid en sånn stor bit med beinfri skinke i kjøleskapet) - og vips har man en typisk Siritallerken :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...