Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Jeg har nå til putring en kjele med lapskaus gjort på åtte poteter, en stor kålrot, åtte gulrøtter, en purreløk og 800 gram oksekjøtt. Fire buljongterninger og vann, og jeg håper det skal vare et par dager. Veldig billig, veldig godt, men innmari strul å skjære opp alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg og med pizzadeig på rull på tilbud ble det enkelt. Står i ovnen nå. :hyper:

Nam!

Fant ut at jeg har kjøttdeig og makaroni, så søkte på det og fikk opp denne http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/kjottdeig-og-makaroniform/ - skal prøves! Kjøttdeigen skal bare tine ferdig først. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har enkle og gode suppeoppskrifter slik som denne? Jeg er tydeligvis flinkere til å lage suppe enn andre ting. Hmpf.

Løksuppe, verdens enkleste: Løk skjæres i de bitene du vil ha den, blankes i litt smør i en gryte, hell på ønsket mengde vann, salt/pepper etter smak, evt buljongterning, putre litt og vips ferdig :D Skal egentlig serveres med loffbiter og ost oppå, gratinere det i ovn, men for min lettvinthets skyld blir det litt revet ost på toppen og inn i micro og evt brød ved siden av.

Det ble min senmiddag idag, den tidlige var like enkel, frese pølsebiter og litt pytt-i-panne med speilegg.

*det ER sunt med to middager, ikke sant?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: hjemmelaget tomatsuppe med linser, og pannekaker ved siden av.

Noen som har tips til fiskeretter for folk som egentlig ikke liker fisk? Har en samboer som ikke er så glad i fisk, uavhengig av farge. Han liker ikke fiskekaker spesielt godt heller. Jeg derimot er fra kysten og savner å ikke spise det like ofte som jeg gjorde hjemme, og så har jeg en hemmelig drøm om at han også skal begynne å like det...

Jeg kan jo ikke akkurat tvinge ham, men det hadde vært fint å kunne lage fiskemiddager som han også likte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har enkle og gode suppeoppskrifter slik som denne? Jeg er tydeligvis flinkere til å lage suppe enn andre ting. Hmpf.

Gulrotsuppe! Åh, det er det lenge siden jeg har laget, så tror jeg må gjøre det en dag snart. Det er faktisk så lenge siden jeg har gjort det at jeg ikke husker helt hvordan jeg gjorde det, så ta det med en klype salt og gjør det du syns høres logisk ut:

Surr løk og hvitløk i litt olje eller smør i bunnen av en gryte.

Skjær gulrot og poteter (beregn ca to gulrøtter og en potet per person kanskje? Tar det på slump jeg) i biter og legg i gryta. Ta oppi vann så det dekker grønnsakene og vel så det. Tilsett grønnsaksbuljong og la det koke opp. Når grønnsakene er møre, finner du fram stavmikseren og kjører den gjennom all guffa. Hvis det er veldig mye kraft i gryta, kan du godt helle av litt før du begynner med stavmikseren, men ta vare på kraften i tilfelle du blir nødt til å vanne ut suppa litt. Når grønnsakene er most og du har fått en slags tynn, flytende puré, lar du bare gryta stå på varmen mens du krydrer litt (salt, pepper og gjerne oregano eller basilikum, helst fersk). Serveres i skåler, gjerne med parmesan på toppen og ristet brød ved siden av.

Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen, i alle fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme denne uka, så har endelig et skikkelig kjøkken og kokkelere på ;)

I går var det baconsurret fylt svin indrefilet med båtpoteter og grønnsaksspyd.

I dag er det hjemmelaget tomatsuppe og pannekaker til dessert ;)

(Og lemon rolls til kaffen, siden jeg er i husmor humør ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...