Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Stangekyllingbryst med urtesmør, surret med et par lykkelige baconskiver. Ris og en grønn salat. Jeg har visst helt sluttet å kjøpe paprika og tomater, bruker bare salat, agurk, vårløk og kanskje avocado, pluss en hjemmelaget fransk dressing med hvitløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Thaisuppe fra Rema1000 med rundstykke til, og til dessert: tiramisu! På en vanlig hverdag! :shocked: Jeg fant en pakke med to porsjoner til nedsatt pris i går. En til dessert i går og en i dag. :ahappy:

Jeg var vill og gæern og hadde varme brownies med is og rørte tyttebær til dessert i går... på en tirsdag :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter vårt litt forsiktige korstog for å redusere kjøttforbruk.. rødt kjøtt i første omgang, maks 2 ganger i uka. Gubben fikk Jamie Olivers bok med middager på 30 min, gubben elsker Jamie Oliver til tross for at stortsett synes vi ikke at det er godt.. Men nå har vi kjøpt Trines matblogg-bok og den er i flittig bruk.  Det er blitt lettere og lettere å finne på middager. Siden vi handler mat kun en gang i uka, må innkjøp planlegges nøye uansett, så inngår middagsplanlegging der (for har man 3 mil til nærmeste butikk, så er det ikke slik at man bare stikker innom butikken skulle man ha glemt noe. Eller kunne kanskje det i prinsippet siden gubben drar til og fra Oslo hver dag, men han er dødssliten når han går av toget, så enhver handling blir ekstra slitsomt for han).  Så neste ukes middager er som følger (planlegging på onsdag, handling på torsdag, så starter uka på fredag):

Fredag: Pizza (alltid pizza på fredager.. ingen høydare men sånn er det, regnes som en av kjøttdagene som oftest)

Lørdag: Oksestek ("Sunday roast med Yorkshire oudding, Jamie Oliver oppskrift)

Søndag: Ovnsbakt laks med sitronsaus (fra Trines Matblogg)

Så i vilkårlig rekkefølge:

Ovnsbakt falalafler (vegetarbloggen)

Rester av ovnsbakt Stangekylling (fine kyllingene, gir 3 middager alt i alt for oss 2)

Ovnsbakt torskepakke med bønner eller noe slikt (Trines matblogg)

Kyllingpølsegryte med rotfrukter (Trines matblogg)

Og vips så var det en hel uke med middager!

edit: ryddet opp en formulering

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...