Dagens Middag

2,890 innlegg i emnet

Igår fikk jeg 3 retters hos svigermor :D Blini med rogn, creme fraice/løk blanding og røkelaks så finnskav gryte med potetmos så brownies med isdet! :drool: Idag blir det pizza eller noe hos mamma og pappa :D Litt kontraster :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg virkelig ingen aning om hva jeg skal få til, siden jeg ikke har fungerende stekeplater og ikke råvarer til en ovnsmiddag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag blir det hjemmelaget tomatsuppe med løk og basilikum, litt fullkornmakaroni samt et kokt (øko) egg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Enchiladas i går, jegergryte med hjortekjøtt i dag. Og restene av begge blir middager utover neste uke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget pasta med kremet avokado i går for første gang, det kan definitivt anbefales! I dag blir det wokrester fra gårsdagens lunsj, enkelt men digg :ahappy: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi gjør det enkelt i dag og bestiller pizza fra Pizzabakeren, siden vi begge er pjusk og ikke helt i form... :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langtidsstekte bogskiver av lam, med ovnsbakte rotgrønnsaker og sopp. Himmelsk godt, om jeg skal si det selv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seifilet i ovnen, servert med kokte poteter, rømme med agurk og karri, og stekte gulrotterninger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medisterkaker med rotemos, rørte tyttebær... og en bitteliten skål med nachochips m smelta ost :aww: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Middag hos mamma :heart:

Hjemmelagde kjøttkaker, ovnsstekte rotgrønnsaker og smørsurrede traktkantareller mmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Middagslei så det holder... kebabpizza i går, og pannekaker i dag. Vi er ikke kjent for å være spesielt sunne:teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegetarsnitzel på Rasta :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kokt kveite m eggesmør og rå kålrot og gulrot - og som en liten siderett: stekt bacon og rotmos :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjort skutt for 4 år siden til middag i går. Pølse og hjemmelaget potetstappe i dag.

Det må sies at hjortekjøttet har vært dypfryst i de 4 årene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lammelår med couscous og agurk/tomat/fetasalat. Siste retten fra forrige ukes matkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ble det et par brødskiver med lammelårrester fra i går som pålegg + en kopp te.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegetartortilla :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en sommerkotelett fra 2015 i fryseren, stekte noen potetbåter, brokkoli og litt rester av en rotmos til - og som en liten høydare hadde jeg også tyttebærrømme til :D 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjemmelaget fiskeburger :D 

23244547_10155160493226985_4586025386823

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Line skrev:

Den så god ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Symra&Pippin said:

Den så god ut!

Ble ikke så gæernt gitt :D 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Line skrev:

Har du oppskrift på brødet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Snoffe said:

Har du oppskrift på brødet?

Det er lavkarbobrød da, laget av 1 dl sesamfrø, to små egg, 1 dl revet ost, litt fiberhusk, 1 ts bakepulver og litt salt. 20 min på 200 grader.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da kan du ikke ha prøvd å gå på tur i ei skikkelig nord-vest ramling på Andøya.  Enkelte ganger finnes det faktisk dårlig vær altså.   Jeg har ganske bra klær, og stjeler rett som det er aklima-ullundertøyet til TJ og med gode ullsokker og ullgenser, og med gode tova ullvotter på fingrene - vindtett lag utapå der igjen. Fryser gjerne litt i starten og slutten på tur uansett, og blir frossen etterpå. Men så fryser jeg også lett.  
    • Det har snødd -masse- nå det siste døgnet, og alle brøytere kjører for fullt- men så er det sånn at folk ikke kan være flere steder på en gang, og folk er fryktelig sure over at de ikke er prioritert øverst! Tenk at sykehjemmet feks blir brøytet først. Huffamei.
      Uansett, jeg og samboer har firmaabo på hans navn, da det er hans firma og jeg får nå alle sms'r med klaging og det hele. Prøver veldig hardt å ikke svare syrlig til alle sammen men begynner å bli vanskelig Hadde jeg kjørt snøen hadde jeg f*** meg lempet det foran døren til alle sammen.
      "Det er over 4 timer siden sist du brøytet her, det er nå ufremkommelig. Regner med at du kommer hit NÅ og brøyter så jeg rekker fotballtrening klokken 18"  Ja, selvsagt skal kjøre igjennom hele kommunen for å få brøytet hos deg igjen nå så DU rekker fotballtreningen din lille viktigper, for du er virkelig mye viktigere enn andre.
      "Vil at det brøytes hos oss før du begynner på sykehjemmet"  Selvsagt skal du prioriteres foran sykehjemmet, for sjansen er vel ikke stor for at noen av de eldre der trenger nødhjelp liksom. 
      Han har opplevd at folk bråstopper foran han, for å så kjefte han ned for at det har tatt så lang tid før det ble brøytet der...  Samboer har ikke vært hjemme siden klokken 5 og han og alle andre brøyter konstant, men nei man får ikke vært flere steder på en gang og de får ikke jobbet fortere enn det er forsvarlig. Fatter ikke at han gidder dette år etter år! Han har prøvd å gi seg flere ganger, men da er det mangel på mannskap og krise så han gir alltid etter. 
    • Jeg har ikke allverdens kjennskap til EB, men vi deltok sammen med en på VOM dogrun i fjor. Det ble sagt at det var en frisk og sprek utgave av rasen, og den kollapsa etter 500 meter  Det var ikke spesielt varmt den dagen heller, 11-12 grader og overskyet med litt regn i lufta...
    • ❤️❤️ Veldig deilig! Takk ❤️ Lang ventetid, men akkurat nå verdt det når man endelig sitter her. Bare de kommende ukene går knirkefritt og UL om 3 uker viser et bankende hjerte skal jeg slappe av litt mer  
    • Næh, det er ikke helt sant altså. Jeg er nå på min tredje jakke derfra og er godt fornøyd med dem. Jeg er dog enig i at ikke alt er av like god kvalitet, men noe bra finnes det da.   
  • Nylig opprettede emner