Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det har seg sånn at jeg har en oppdretter jeg viiiirkelig håper jeg får valp fra, de blir født om ca to uker. Men så er det jo en risiko for at jeg ikke får valp som avhenger av ulike faktorer som kjønn, hvor er jeg på listen osv. Jeg har derfor tatt kontakt med en annen oppdretter som jeg også vurderte veldig sterkt, og det viser seg at hun skal visstnok ha kull på samme tid!  Bør jeg informere oppdretter 2 om at jeg eeegentlig har forhørt meg med oppdretter 1 først? Eller skal jeg bare vente det ut? Jeg får vel vite ganske kjapt når valpene er født om det blir valp på meg eller ei. 
    • Her dukket det opp løpetid i dag, så vi krysser fingrene for små Lynwyr-valpiser i desember  
    • En god del av de lange versjonene av Berlingo og Partner har gitter i stede for vi du i lasteveggen, såvidt jeg vet også på de nyere modellene   Hel gittervegg har noen av personbilutgavene, iallefall. Har nettopp kjøpt ny (brukt) bil selv, og slo raskt fra meg alt som ikke var hvitt eller lyst. Minst mulig vinduer, eventuelt vindu med god(!) solskjerming, bak er også et godt punkt i å unngå varme bak.
    • Som sagt så tenker jeg liten varebil og jeg tenker relativt ny og lite kjørt (max rundt 1 år og 20 000km). Det setter noen føringer for hva jeg har å velge i. Caddy er innafor størrelsesmessig, men maxi-utgaven (som vel ble kalt "life" som personbilversjon) blir nok for dyr. Transporter blir overkill uansett. Får titte litt rundt. Ser ut som nyere Caddy også kommer med tett vegg og ikke gitter. Men det skal vel være en grei sak å bytte ut den veggen med gitter uansett modell. Om jeg da isolerer lasterommet så vil evt støy være redusert og da vil nok bilens aircondition muligens være nok både på varme og kalde dager. Godt poeng med solskjerming, det er jo greit å etterinstallere heldigvis. Farge blir hvit eller sølvgrå tenker jeg også ja!   
    • Hvor stor bil skal du ha?  Liten varebil:  VW Touran: netting inn til førerdel, vinduer Hvis du leter, finner du feks WV caddy life i varebil utgave.  Da får du vinduer som kan åpnes og dører på begge sider. Noen har netting inn til førerdelen.  (finnes i 4wd) Så har du WV transporter da. Leiter du litt så finner du den med to sidedører og vinduer som kan åpnes.  (finnes i 4wd) Alle disse har jeg god erfaring med hundemesig. WV er gode biler, ,men det finnes nok enda mer driftssikre? Uansett: solskjerming av rutene hjelper VELDIG på temperaturen bak om sommeren. Det samme gjelder fargen på bilen. Velg lys bil. Når det gjelder oppvarming om vinteteren - sjekk hva slags muligheter som finnes. Noen må man installere varme i
  • Nylig opprettede emner