Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

@SFX matfløte holder seg lenge i kjøleskapet, og du trenger ikke så stor skvett. Kan tilsettes både fisk og kjøtt som stekes i panne eller i form i ovnen. Med litt salt og pepper så er sausen klar!

JA, det kan jeg skrive under på... Jeg har brukt fløte som har vært nesten 3 mnd på overtid i åpnet pakke - og er like fin :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

JA, det kan jeg skrive under på... Jeg har brukt fløte som har vært nesten 3 mnd på overtid i åpnet pakke - og er like fin :D 

Samme her! :lol: 

Må jo forresten legge til at fløteskvetten passer veldig godt til stekte grønnsaker i form også, slettes ikke bare til kjøtt og fisk! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

hahaa, nei, jeg ser den... Melk egner seg vel strengt tatt ikke til noe som helst egentlig :aww: 

Joda, det er godt å drikke, trengs til pannekaker, og baking.

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

@SFX matfløte holder seg lenge i kjøleskapet, og du trenger ikke så stor skvett. Kan tilsettes både fisk og kjøtt som stekes i panne eller i form i ovnen. Med litt salt og pepper så er sausen klar!

Det hørtes ekkelt ut. Men jeg stekte kjøttet på bakepapir på plate. For nå ser jeg for meg varm fløte med krydder. Mulig du tenkte mer avansert kokkelering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Joda, det er godt å drikke, trengs til pannekaker, og baking.

Det hørtes ekkelt ut. Men jeg stekte kjøttet på bakepapir på plate. For nå ser jeg for meg varm fløte med krydder. Mulig du tenkte mer avansert kokkelering?

Hvis du har en ildfast form kan du sette den på rist i ovnen, og så legger du kjøtt, fisk eller grønnsaker i forma og hiver en skvett fløte over. Lett som en plett! :) (Og det lager seg selv mens du gjør noe annet).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Joda, det er godt å drikke, trengs til pannekaker, og baking.

Melk er kalvedrikke :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det hørtes ekkelt ut. Men jeg stekte kjøttet på bakepapir på plate. For nå ser jeg for meg varm fløte med krydder. Mulig du tenkte mer avansert kokkelering?

Så lenge det ikke lukter vondt, så er det good to go :P 
Jeg heller også bare over litt fløte i ei form - og krydrer... så ja, det blir jo bare varm fløte med krydder :). Trenger ikke være mer avansert enn som så. Men strengt tatt er det jo sunnere uten fløte da :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis du har en ildfast form kan du sette den på rist i ovnen, og så legger du kjøtt, fisk eller grønnsaker i forma og hiver en skvett fløte over. Lett som en plett! :) (Og det lager seg selv mens du gjør noe annet).

 

1 minutt siden, Siri skrev:

Melk er kalvedrikke :aww: 

Så lenge det ikke lukter vondt, så er det good to go :P 
Jeg heller også bare over litt fløte i ei form - og krydrer... så ja, det blir jo bare varm fløte med krydder :). Trenger ikke være mer avansert enn som så. Men strengt tatt er det jo sunnere uten fløte da :D 

Jeg fikser ikke å drikke fetere melk enn skummet, så det er sikkert derfor jeg steiler, tanken på å drikke fløte... Da spiser jeg heller kjøtt og grønnsaker som det er, eventuelt med en smørklatt om jeg har ris eller poteter til. En sjelden gang kjøper jeg tzatziki, det er snadder. Og har jeg i hus, hender det at jeg bruker et par skjeer tacosaus som saus. Men stort sett gidder jeg ikke :-P 

Jeg gjør det av og til, altså en ildfast form med kjøtt og grønnsaker. Da bruker jeg gjerne litt olje og cider som væske, så det har noe å absorbere. Men ikke nok til at det blir saus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det resten av lasagnen fra i går, og en enkel salat.

Lagde masse lasagne i går og fryste ned i posjoner, så nå har jeg 6 middager klar.
Deilig å ha noe som bare er å varme opp klar i fryseren.
Hvilke andre ting er er greit å fryse ned? Prøvde meg på purre og potetsuppe en gang men synes ikke konsistensen var så god. Eller ble grei om jeg varmet rett opp fra fryseren, men ble kjemperar om jeg tinte suppa først.

Kan jeg fks fryse ned woksaus? Laget av kokosmelk, peanøttsmør, soyasaus og curry paste?


  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

I dag blir det resten av lasagnen fra i går, og en enkel salat.

Lagde masse lasagne i går og fryste ned i posjoner, så nå har jeg 6 middager klar.
Deilig å ha noe som bare er å varme opp klar i fryseren.
Hvilke andre ting er er greit å fryse ned? Prøvde meg på purre og potetsuppe en gang men synes ikke konsistensen var så god. Eller ble grei om jeg varmet rett opp fra fryseren, men ble kjemperar om jeg tinte suppa først.

Kan jeg fks fryse ned woksaus? Laget av kokosmelk, peanøttsmør, soyasaus og curry paste?
 

 

Jeg pleier fryse pastasaus, og ertesuppr i alle fall. Evt tomat/linsesuppe. I tillegg til at jeg koker opp mye bønner/kikerter og fryser ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lola Pagola skrev:

I dag blir det resten av lasagnen fra i går, og en enkel salat.

Lagde masse lasagne i går og fryste ned i posjoner, så nå har jeg 6 middager klar.
Deilig å ha noe som bare er å varme opp klar i fryseren.
Hvilke andre ting er er greit å fryse ned? Prøvde meg på purre og potetsuppe en gang men synes ikke konsistensen var så god. Eller ble grei om jeg varmet rett opp fra fryseren, men ble kjemperar om jeg tinte suppa først.

Kan jeg fks fryse ned woksaus? Laget av kokosmelk, peanøttsmør, soyasaus og curry paste?

Jeg fryser ned det meste, jeg, og det har vel stort sett gått bra tror jeg :) 

I dag ble det rekesmørbrød til middag... jeg har 6 kg reker i fryseren... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier fryse pastasaus, og ertesuppr i alle fall. Evt tomat/linsesuppe. I tillegg til at jeg koker opp mye bønner/kikerter og fryser ned
Jeg spiser egentlig veldig lite pasta, iallefall med tomatsaus. Men tomatsuppe kan jeg jo lage, det var lurt. Samme med bønner og linser, jeg er megadårlig på å spise det, og når jeg gjør det er det fra de goGreen boksene. Og da blir halvparten satt i kjøleskapet for å mugne [emoji14] så da er det bedre å koke opp og posjonere ut så jeg ikke trenger kaste så mye. Kanskje blir jeg flinkere til å spise det og.
Jeg fryser ned det meste, jeg, og det har vel stort sett gått bra tror jeg [emoji4] 
I dag ble det rekesmørbrød til middag... jeg har 6 kg reker i fryseren... 
Men litt kjipt å lage masse god mat i hensikt å fryse ned, også mister det smak/blir rar konsistens/ holder seg dårlig:P

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg spiser egentlig veldig lite pasta, iallefall med tomatsaus. Men tomatsuppe kan jeg jo lage, det var lurt. Samme med bønner og linser, jeg er megadårlig på å spise det, og når jeg gjør det er det fra de goGreen boksene. Og da blir halvparten satt i kjøleskapet for å mugne emoji14.png så da er det bedre å koke opp og posjonere ut så jeg ikke trenger kaste så mye. Kanskje blir jeg flinkere til å spise det og. Men litt kjipt å lage masse god mat i hensikt å fryse ned, også mister det smak/blir rar konsistens/ holder seg dårlig:P

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Jeg er ikke alltid så flink da, bruker mye på boks også. Men jeg spiser mye rester for jeg er ikke så glad i brødmat.

Soyabønner/edamame kan også være et alternativ hvis du ikke vil kaste? Kommer ferdig frossen, så kan bare ta det du trenger :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt vi på crockpoten før vi dro på jobb. Svinesteik, løk, hvitløk, buljong og diverse urter. Når vi kom hjem dro vi kjøttet i biter og hadde det under grillen i stekeovnen. Saus av en pose fløtesaus, tilsatt 3 dl kraft fra crockpoten, 1 spiseskje eddik og 1 spiseskje sukker. Servert med poteter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Line skrev:

@SFX Du kan bruke yoghurt naturell også :) 

Takk for tips! 

I dag ble det middag på Obskafeen spandert av mamma, og jeg skeiet ut med bakt potet med kryddersmør, skinke, mais og ost. Da den ble servert, var poteten lunken, smøret hardt, skinka kald og osten tørr. Maisen leter jeg enda etter. Men fire minutter i mikroen de har for barnemat hjalp på. Er jeg sær, eller mener flere at bakt potet skal serveres så varm at smør og ost har en sjanse til å smelte?

Nå skal jeg lage middagsliste for resten av uka etter å ha blitt inspirert av dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Takk for tips! 

I dag ble det middag på Obskafeen spandert av mamma, og jeg skeiet ut med bakt potet med kryddersmør, skinke, mais og ost. Da den ble servert, var poteten lunken, smøret hardt, skinka kald og osten tørr. Maisen leter jeg enda etter. Men fire minutter i mikroen de har for barnemat hjalp på. Er jeg sær, eller mener flere at bakt potet skal serveres så varm at smør og ost har en sjanse til å smelte?

Nå skal jeg lage middagsliste for resten av uka etter å ha blitt inspirert av dere. 

Selvfølgelig skal det smelte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk for tips! 

I dag ble det middag på Obskafeen spandert av mamma, og jeg skeiet ut med bakt potet med kryddersmør, skinke, mais og ost. Da den ble servert, var poteten lunken, smøret hardt, skinka kald og osten tørr. Maisen leter jeg enda etter. Men fire minutter i mikroen de har for barnemat hjalp på. Er jeg sær, eller mener flere at bakt potet skal serveres så varm at smør og ost har en sjanse til å smelte?

Høres ut som et skikkelig gourmetmåltid :lol: 
Poteten skal serveres sånn at smør og ost HAR SMELTET lenge før du får satt skjeia i den :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå skal jeg lage middagsliste for resten av uka etter å ha blitt inspirert av dere. 

Flink pike :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Selvfølgelig skal det smelte!

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Høres ut som et skikkelig gourmetmåltid :lol: 
Poteten skal serveres sånn at smør og ost HAR SMELTET lenge før du får satt skjeia i den :D 

Må ha semijunkfood på en blæmandag ;-) Og da er det ikke bare meg, bakt potet skal være gooey. Jeg er ikke flink til å si fra om maten ikke er bra...

Akkurat nå, Siri skrev:

Flink pike :D 

Det er en start.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...