Gå til innhold
Hundesonen.no

playdate åsane?


AndreTverangerBirkeland
 Share

Recommended Posts

Heisann

Lurer på om det er noen steder i åsane / Eidsvåg der folk treffes med hundene, ikke nøvendigvis treff.. men at det går mye hunder der og de slippes løs for litt lek og sosialisering. Jeg tenker mest på hverdager, ellers går vi mye på fantoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Enits, snakket me deg før :) Vet at det går en del på hjortland, og noen som snakket om treff med bontelabo hver dag kl 1900. Men vet ikke mer. Skulle gjerne hatt en eller flere leke kompiser til hunden min på hverdager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Enits, snakket me deg før :) Vet at det går en del på hjortland, og noen som snakket om treff med bontelabo hver dag kl 1900. Men vet ikke mer. Skulle gjerne hatt en eller flere leke kompiser til hunden min på hverdager :P

Kan alltids leke med nala, men som sagt så har jeg ikke bil og vanskelig for å komme meg rundt :P hehe..

Ligger et hundepensjonat innover mot hjortland, men vet ikke noe mer ang treff og slikt innover der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe steder de vi kan slippe hundene i område ditt da? Ja e dumt at bergen kommune ikke lager "hundeparker"

Nei, dårlig med det.. Er store marker der, men eieren vil ikke ha løse hunder der.. så da er vi like langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang vei til nermeste plass man kan slippe de? Kan hende eg får plass til alle i bilen men ikke godt og si. stor hund eller? :P min e 31kg 10mnd

Som sagt, så vet jeg lite om områder i åsane hvor man faktisk kan sleppe hunden... Hun er foreløpig på størrelse med en rottweilertispe/labrador og veier 18kg.

Kommer din på innkalling? For jeg kunne sjekket litt lengre innover der jeg bor, om det er noen områder som funker for å sleppe de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har bra kontroll på hunden min.

Da skulle det kunne gå an å slippe de et sted i nærheten hvertfall.. min kommer ikke på innkalling om det er hunder i nærheten, hun følger hunden :P så så lenge du får inn din så kommer hun også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh, hun e vel litt i "tåke" aldern da kanskje :) Når kunne du tenke deg og latt de leke litt? jeg har vel tid i dag og så alle dager neste uke untatt torsdag. (grunnkurs da)

Jeg er ikke hjemme før ikveld, så idag passer ikke. Ellers er jeg sikkert hjemme i 4 tiden hver dag neste uke :) Hun er lite sosialisert og trent med rundt andre hunder, så hun lukket ørene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e veldig flink med å bruke signalene sine, jeg leser henne godt! Hun er godt sosialisert og finnes ikke eg vondt bein i henne, elsker alle mennesker og dyr :) Men vist din ikke e godt sosialisert kan du nok vente deg at min "tara" setter den på plass. Hun pleier og gjøre det med litt for ivrige hunder. Da får hun de i bakken og står over de og knurrer, til de gir et signal om at hun skal gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e veldig flink med å bruke signalene sine, jeg leser henne godt! Hun er godt sosialisert og finnes ikke eg vondt bein i henne, elsker alle mennesker og dyr :) Men vist din ikke e godt sosialisert kan du nok vente deg at min "tara" setter den på plass. Hun pleier og gjøre det med litt for ivrige hunder. Da får hun de i bakken og står over de og knurrer, til de gir et signal om at hun skal gi seg.

Det hadde jo bare vært helt konge! Nala trenger å bli jekket ned, og skjønne at man faktisk kan være litt for voldsom.. Så det er bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vist din er 6mnd så har vel "valpepasset" akkuratt gått ut og hun blir behandlet som voksen hund fremover :P

Hun er voksen hund ja.. Eller, unghund, men voksen :P valpefakta er det slutt på :P eller, burde være slutt på.. Jeg var på agilitytrening med henne på tirsdag, og hun regelrett hang seg i båndet og var helt kengruru gått av skaftet.. bare fordi det var hunder og mennesker der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg ser at denne tråden ikke har blitt brukt på en stund, men jeg kan tipse om et sted i Åsane hvor det er veldig greit å slippe hundene. Jeg har møtt flere hunder ved dammen på Rolland, hvor de og Echo har kunne leke og løpe og kose seg uten problemer. Det er båndtvang, men så lenge man har kontroll på hundene sine, eller bruker langline, er det ikke noe problem. Jeg går på tur der hver dag og tar ofte med langlinen slik at Echo kan få løpt litt :twitch: Et veldig fint område, hvor mange går på tur med hundene sine. Ligger ca. en ti minutters gåtur fra Åsane Storsenter.

Hvis noen har lyst til å treffe en unghund på ti måneder som trenger å bli litt tøffere i lek er det bare å gi en lyd. Echo er ganske forsiktig, litt for pysete i lek med andre (annet enn med valper som er mindre enn ham). Og gi gjerne beskjed hvis dere vet om andre steder man kan slippe hundene i Åsane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...