Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapporter

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ild meddeler at eieren hennes sier man må være forsiktig med brann-navn, bare forberede seg på at de lever opp til navnet og lager inferno  
    • Takk, falt litt for Flamme:)
    • Hei,  Jeg er i fasen hvor jeg vurderer ulike hunderaser. Først var jeg innom Islandsk fårehund, så var jeg innom Samojed og nå er jeg innom Finsk lapphund.  Hvordan egner denne rasen seg til kløv? Jeg en aktiv person som går mye i fjellet. Om vinteren går jeg fjellski med pulk. Men jeg ønsker ikke en hund som trekker meg noe særlig da jeg ønsker å fokusere mest på kløv og ikke trekking.  Hvordan reagerer denne rasen på sau? Vet at Islandsk fårehund og Samojed kan reagere på sau, men vat at det kan roes ned med trening hvor sauen ikke blir like spennende. Hvordan er dette med Finsk lapphund? Hvordan vil hunden reagere på varme? Vet at det er noen utfordringer med Samojeden her, men alt kan løses med å kjøle ned noen poter, mindre vekt i kløven og mer pauser. Hvordan er raser i denne avdelingen? Hvor utholden er rasen? Jeg er en person som går en laaaangtur hver sommer, hvor jeg ser for meg at hunden skal trenes opp til å bære vekt i kløven (1/3 av egen kroppsvekt). Vil hunden klare dette ila mange dager (eksempel 4 uker) eller vil hunden bli sliten og rett og slett ikke være sterk nok til dette? Er det også mulighet for å bruke hunden til trekk for å skape variasjon i treningen? Ønsker selvfølgelig at hunden skal klare å trekke egen mat og slikt på vinterturer, men dette er ikke et krav da jeg selvfølgelig mest ønsker en kløvhund. Men om det er mulighet for det er det bare et pluss.  Hunden skal derfor være en brukshund og en selskapshund på tur. Evt hvis dere tenker at hunden ikke egner seg, eller om det er noen andre raser dere vil anbefalt… hvilke rase da?
    • Jeg syntes det var ille å ikke få klå de første 7 ukene, så skjønner deg godt. Fantastisk å se magen vokse, og ikke minst kjenne de sparke ❤️
    • Jeg bruker personlig STUCH hundesele. De er 100% veganske og superpolstret. Og jeg leste at selv fargene som brukes er dyrefrie. https://stuch.net/
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...