Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunndalsøra 2011


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg tror det blir Sunndalsøra på oss i år. 30 april/1 mai. Positivt: Kort å kjøre og dobbelutstilling. Negativt: Litt skeptisk til uteutstilling så tidlig på året. Nå er det jo vanligvis tidlig vår der, vi kan jo håpe på to herlige dager med sol og mild luft! Har booka plass til campingvogna på Furu camping, to kilometer fra sentrum.

Er det noen som vet hvor utstillingen pleier å være, i forhold til sentrum og Furu camping?

Dommerliste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Etterhvor du bor, så vil du komme til campingen før du kommer til sentrum. Men det er veldig nært, skal prøve å tenke over hvor lang tid det vil ta å kjøre den strekningen når jeg kjører forbi på onsdag :)

Ved du hvor idrettsbanen på sunndal er? Ved skolen? Det er rett før sentrum :)

Bruker å være fint vær på sunndalsøra i den tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunndalsøra er en heftig utstilling, jeg har vært der to år, og det er jo så stilig utstillingssted langs fjellene, dommerne a'er og o'er over utsikten og omgivelsene. Men moder natur er jo litt schizofren rundt da - det ene året jeg var der gikk det snøskred ned den øverste delen av fjellsiden! Det var ingen reell dramatikk, det "verste" en kjente var kaldt, vått gufs i ansiktet. Men etterpå fikk jeg vite at en hund til en bekjent var blitt bitt av en hoggorm som lå og stekte i sola langs gangstien bak skolen. Litt sært at det skjer på en og samme dag. Only in Sunndalsøra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - på Sunndalsøra fikk jeg opp min aller første champion, faktisk. (I 1984)

Husker det som en flott tur, ja - men vi kjørte på sånne ukristelige tider at jeg sov mesteparten av veien, da.

Hadde jo vært hyggelig med en sånn tur igjen...

Samme helg som Berner/Doberm.kl. på Leto, dessverre (tidl. "Stangeutstillingen", og tradisjonelt den føste campingeekenden i året).

Hmmm.. Valgets kvaler... Og ja, akkurat NÅ er jeg så reisesyk at jeg kunne tenke meg å reise hvorsomhelst og nårsomhelst!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubi er påmeldt!

Vi skal bo i hytte på Furu Campingsenter, sikkert helt i nærheten av dere :)

Var på Sunndalsøra i fjor, hadde nyyydelig vær og flotte resultater :) Håper på samme prosedyre i år ;) Det gikk et snøras i fjor også, vår i fjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utstillingstørke i lange tider, også er det tre utstillinger samme helg??

Går det an for utst. arrangørene å planlegge??? :getlost:

Vi drar til Leto, må nesten det da mannen er plassjef OG vi har brylllupsdag (finnes det noe bedre sted å feire enn i Leto, liksom? :whistle:. Var jo der han fridde også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig planen, men blir jo 3 overnattingsturer på kort tid (Bergen, Krsand og Støren) Så tror vi dropper det og stiller på leto istede.... Selv om jeg har jævelig lyst til Sunndalsøra, er ikke så langt unna liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig planen, men blir jo 3 overnattingsturer på kort tid (Bergen, Krsand og Støren) Så tror vi dropper det og stiller på leto istede....

Helt enig. Det er vel bare galskap å reise helt til Sunndalsøra, når man har to tilsv. utstillinger 30 min. hjemmefra. Må jo spare noen feriedager igjen for alle de andre turene også.. :icon_cry:

Vurderer dog Finland i Juli, da. (Passe på når man vel har ferie - 1. helgen: NKK Trondheim, 2. helgen: Verdensutst. i Paris, 3. helgen: Finland... Kanskje litt vel voldsomt??) :lol:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker... men ser ikke at det blir utstilling i stange i år (eller er jeg blind?), så mulig vi tar turen, hvis jeg kommer meg dit på noe vis.

Stangeutstillingen (som vi har vært på de siste tre årene) er flyttet til Leto, derfor blir det Sunndalsøra istedet på oss i år.

Fannhvit, valpehandling må vi da få til, såfremt det ikke krasjer med beardisene. Gleder meg til å se isbjørnene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt med stange :( var jo så nærme. Jeg synes jeg så på en oversikt at berner sennenklubben skulle ha utstilling i stangehallen en dag, men jeg finner det ikke igjen.

NBSK og NDK skulle hatt dobbeltutstilling sammen i Stangehallen, som det har vært siste helga i april veldig lenge. Men siden januarutstillingen i Letohallen nå er droppet, og Letohallen ansees som en bedre utstillingshall, er "Stange" flyttet til Letohallen.

Men det sto en stund at utstillingen skulle være på Stange, det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangeutstillingen (som vi har vært på de siste tre årene) er flyttet til Leto, derfor blir det Sunndalsøra istedet på oss i år.

Fannhvit, valpehandling må vi da få til, såfremt det ikke krasjer med beardisene. Gleder meg til å se isbjørnene! :)

Kjempebra! Da må jeg prøve å oppdra småtrollene :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...