Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykehistorien til din(e) hund(er)


Kristiin

Recommended Posts

Har hun keratitt/pannus?

Mamma skrev ikke ned hva de sa på NVH, men en vett dryppet henne med noe så de så en hinne på det ene øyet, og ble sendt til NVH hvor de da fant ut det var en auto-immun sykdom som kom og gikk. Navn vet jeg desverre ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Jeg føler ikke at vi renner ned døren til veterinæren akkurat. Men noe er vi der i forbindelse med parringer og fødsler.

Wicca, schäferhund 8,5 år:

Sydd øre etter å ha fått delt det i to som valp da hun passerte en sur boxer tispe

Trukket knust tann

Reveskabb

Kontrolerer jevnlig noen progestron kuler i jur, ingen kreft i de så langt.

Aylar, schäferhund 5 år:

Sopp i ørene ved 5 mndrs alder

Ørebetennelse i et øre ca 4,5 år

Bris, schäferhund 4 år:

Øyekatar ved 7-8 mnd alder

Sydd noen sting pga et kutt i en bakfot

Sydd noen sting i en fremfot etter å ha blitt bitt av en annen tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarik 7 mnd:

- Tatt med til dyrlegen 8 uker gammel av oppdretter fordi han var slapp og hadde diarè med noe blod i. Kort antibiotikakur fikset problemet.

- Tatt med til dyrlege av meg omtrent 3 mnd gammel da han ikke klarte å holde på maten og om det ikke kom opp igjen forran, kom det som diarè bak. Jeg var livredd for at det var soppforgiftning, da han var ekstrem på å spise sopp på den tiden. Heldigvis var det bare en reaksjon på fòrbytte, og problemet forsvant ved hjelp av fiskepudding, zoolac og sakte tilbakeføring på det fòret han opprinnelig gikk på.

- Navlebrokk som hittil ser ut til å forbli ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea, snart 6 år gammel portugisisk vannhund

- 3 mnd. gammel ble hun tråkket på og fikk en skikkelig strekk i bakbeinet. Smertestillende og ro i 3 uker

- Gjentatte behandlinger for blodlus

- Drenering av tennisballstor kul i lysken og antibiotikakur etter bitt fra liten hund under lek. Gikk betennelse i lymfesystemet, men lot seg lett kurere med ro, hvile og medisiner

- Kul på bakbeinet for ca. et år siden. Behandlet med antibiotika

- Samme kulen kom tilbake høsten -10, og ble operert vekk med bra resultat. Vet fortsatt ikke hva det var, men ble gitt beskjed om at det 99% sikkert ikke var en ondartet kul, antakelig vis et fremmedlegme under huden (flis eller liknende)

- Sårsalve pga. bittsår på ryggen etter møte med et hundespann i fjor. Men bare for å forebygge infeksjon. Ble ikke mer ut av det, sårene ble borte av seg selv.

Ellers kan jeg ikke komme på mer. Føler meg utrolig heldig som har en så frisk hund til nå. Hun har aldri hatt indre lidelser så vidt vi vet. Får bare håpe det fortsetter sånn. :) Dessverre har hun vært litt uheldig. Men heller det enn en hund med medfødte ting som er mye værre enn det vi har vært i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo - riesen:

Halthet - betennelse i rørknokler - behandlet med smertestillende fra 3mnds aldri til 1 års alder - får fremdeles anfall av det, men ikke mer enn at vi takler med ro.

Matallergi - fra 3 mnds alder - behandles med forbytte

Uvi 4 mnd gammle - behandlet med antibiotika

Kennelhoste/øvre luftveisinfeksjon 8 mnd gammel - behandlet med antibiotia

Uvi 8mnd gammel - behandlet med antibiotika

Skjevt bitt, ingen behandling nødvendig enda, må antakeligvis trekke tenner etterhvert.

Inbildt svangerskap og hormonproblemer - kastrert 1,5 år gammel.

Hmm - det var vel det?

Kasko - basenji:

6 mnd Tråkket på av hest, behandlet med antibiotika og smertestillende

8 mnd Allergisk reaksjon på vaskemidler - behandlet med kortison og antibiotika mot sekundær hudinfeksjon som følge av allergisjokket og kortiosnen.

Lupin - saluki:

6 mnd soppinfeksjon i øret - behandlet med øredråper

Susern er litt ulykkesfugl og har hatt endel å stri med, men lenge siden vi har vært til vet med henne nå, og de to andre virker friske og raske. :)

Av tidligere hunder kan jeg jo nevne

Rexie - schnauzer:

Tilbakevendene uvi fra 4 - 10 mnds alder - antibiotika

Vorte på en fot 1 år gammel - fjernet

Analkjertelbetendelse 5 år gammel - behandlet med antibiotika og tømming av kjertler

Kreftkul på skulder 7 år gammel - fjernet kulen

Fall 4 meter ned 7 år - behandlet med smertestillende og sjekket ved røntgen

Kraftig maginfeksjon 8 år gammel - antibiotika, kvalmestillende

Kloknekk 10 år gammel - betendelsen ville ikke gi seg så hele tåa ble amputert da hun var 11 år.

Hun fikk også voksende tannkjøtt, voksende hjerte og svulst i buken. Ble avlivet 12,5 år gammel pga væskeansamling i buken og generell nedsatt allmentilstand.

Rikke - cavalier :

Øreinfeksjon 1-2 år - behandlet med fucidin

Analkjertelbetendelse som førte til at analkjertelen sprakk - behandlet med antibiotika og smertestillende

Syringomyelia - begynte å vise symptomer da hun var 3 år - ble avlivet etter diagnostisering da hun var 5 år.

Aro - collie:

Infeksjon i en tå 2 år gammel - behandlet med antibiotika og kortison

Matallergi - behandlet med forbytte

Overhormonell - kastrert 3 år gammel

Vond rygg etter fall - behadlet med kiropraktik og laser

Analkjertelbetendelse - behandlet med antibiotika

Autoimun sykdom, avlivet 4 år gammel.

Abby - griffon:

Valpetann som ikke ville ut, trukket 6 mnd gammel

Låsninger i rygg og bekken behandlet med kiropraktikk 8 mnd gammel

Diagnostister med syringomyelia 1 år gammel og avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toya, snart 10 år

- kul jeg trodde var kreft, men det var heldigvis bare en betennelse

- slet med innbilt svangerskap og måtte til dyrlegen for å få Galastop

- sterilisert pga livmorbetennelse

- fjernet jursvultst

- revet av deler av en klo

Amigo, snart 3 år

Jeg har eid Amigo i 1,5 år, men ikke hørt om noe før han kom til meg.

Ikke noe historikk hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatzy, Australian Shepherd, straks 3 år:

3 mnd gammel,

-spiste plastikk som satt seg fast i mage/tarm kanalen og måtte opereres.

1 år gammel,

- Kløe som viste seg å være pelsmidd.

- Kløen ga seg ikke, og alle slags tester ble tatt

- Allergisk med alt som medfører (iflg vet)

- Kløe som kom med hver løpetid

2 år

- Sprukket klo som ble fikset

- Kløe som kom med løpetida

- Ble kasterert pga kløen som kom med løpetida, som viste seg å ikke være allergi likevel

Ellers er hu rønka fri og årlig øyelyst (fri på øya)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyr, kaukasisk ovtcharka 5,5 år

Kronisk ørebetennelse med sopp som han fikk med seg fra oppdretter, resistent mot antibiotika. Er helt bra igjen nå, men det tok flere år å få has på det.

Delvis røket korsbånd, TPLO-opererert. Frisk, men litt skjev gange.

Utvekst på to poter som skal undersøkes og fjernes.

Garm, schäfer 4,5 år

Mye dårlig i magen som valp og dermed tynn

Kløe (som vi nå vet er allergi mot hvete) oppstod etter han var fylt året

Malassezia (sopp) på hele kroppen, behandlet med shampoo og diverse hudrenser, pågående problem, men under kontroll

Sydd ett sting etter bitt

Apocillinallergi (forebyggende pga. sydd bittsår), hovnet opp i ansiktet

Tidligere hunder (sikkert en del småtterier jeg ikke har oversikt over)

Linda, shäfer 1994-2006

Artrose i albuer, muligens forårsaket av mishandling hos tidligere eier (de var "knust")

Innbildt svangerskap, sterilisert

Spondylose som oppstod da hun var rundt 4 år, ryggen stivnet tidlig

Våteksem

Kreft, operert flere ganger, innvekst i ledd, avlivet 11 år gammel

Bærer av GSDM

Cæsar, schäfer 1997-2006

Våteksem

Kronisk løs avføring

Skiveprolaps

Ørebetennelser

GSDM, avlivet 10 år gammel

Brutus 1998-2007

Våteksem

Kronisk løs avføring

Borreliose

Ørebetennelser

Skiveprolaps

GSDM, avlivet 9 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze, Australsk Kelpie, 7 år.



  • rev av seg kloen på ulvekloen frambenet som 5-6 mnd gammel. Ikke skjedd siden.
  • Sår på øyet ved ca 1 år som første til en alvorlig infeksjon med gule stafelykokker, noe nedsatt syn på det øyet pga arrvev. og nedsatt tåreproduksjon. Har fått ett par mindre infeksjoner i øyet pga den nedsatte tåreproduksjonen.
  • ca 2 år, kraftig kennelhoste.
  • Fant plutselig en dag merkelige sår på ryggen som nesten så ut som brannsår med skorpe på. Badet henne og sårene grodde fint. Mistenker rulling i kjemikalier, eller at hun har drevet på under en bil.. hun liker klø seg på ryggen mot undersider av biler. :)
  • 3 år keisersnitt etter morkakeløsning, ingen problemer i etterkant.
  • 4 år keisersnitt etter morkakeløsning, mister mye blod og bruker rundt 6 mnd på å komme tilbake til samme form.
  • 6 år planlagt kastrering og fjerning av kul i ene juret. Ingen komplikasjoner og kulen var en tett melkekjertel.

Talli, Australsk Kelpie, snart 4 år



  • 1 år, kraftig kennelhoste.
  • 2 år Klarer rive sår i foten mot en stål kant. Såret gror greit
  • 2 år Klarer kort tid etterpå rive sår i foten under rundering som jeg ikke klarer behandle selv da foten iløpet av kort tid dobbler seg i str og får en kraftig infeksjon.
  • Analkjertler som ikke alltid tømmer seg selv, så jeg hjelper henne ca 1 x i mnd med det for å unngå betennelse i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine:

Ellie Welsh springer spaniel 2 år:

- Benbrudd 3 mndr gammel, behandlet med bandasje, smertestillende, akupunktur og massasje

- Kennelhoste 1 år gammel, behandlet med homeopati

- Ørebetennelse halvannet år gammel, sjekket utviklingen hos vet. behandlet med homeopati.

Balrog A. Kelpie 6 mndr:

Kennelhoste, litt slapp i forbindelse med tannfelling.

Mammas:

Zinnia, Berner sennenhund snart 2 år:

- sensitiv mage som valp, ble bra etter å ha sluttet med andre tyggebein enn margbein.

- AA grad D

- Betennelsesreaksjon i nesepartiet, omtrent som brennkopper hos mennesker

Mayla Berner sennenhund 9 mndr:

- Ingenting :)

Tidligere hunder (familiehunder):

Laila Bernersennenhund ble 8 år:

- AA grad D, helt ukomplisert

- Døde etter påkjørsel, men frisk og fin rett før.

Trixie Bearded Collie ble 13 år:

Ingenting frem til ca 10 år, etter det:

- urinveisinfeksjon

- stiv i ryggen (urøntget)

- fettkuler

- døde av magedreining / tarmslyng

Clara Berner sennenhund ble 13 år:

- Livmorbetennelse i midten av livet

- Tanntrekking med påfølgende nerveskade som ble mye bedre etter akupunkturbehandling.

- Døde av nyresvikt / alderdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajsa (Blanding, border collie/labrador) 14år

- En betennelses greie, husker ikke helt, men hun slet hvertfall med å få i seg vått å tørt, det var vel når hun var 6år tror eg.

- Operert for kreft, da var hun vel 8år

- Grå stær, fikk hun vel påvist rundt 8-9års alder.

- Døde som 14åring, etter ett krafti slag. :)

Men hun levde nå ett langt og forholdsvis friskt liv vil jeg påstå :D

Sasha (Japansk spisshund) 17mnd:

- Ingenting

Kiara (Japansk spisshund) 4mnd

- Kennelhoste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludde ( labrador)

- Funurkolse ( operert flere ganger, men tilbake fall hver gang. Verre om vinteren).

- Fettkuler ( de vokser ikke, og er løse så har ikke gjort noe med det enda)

- Kennelhoste ( ikke noe hardt rammet)

Tidligere hund Teddy ( blanding)

- Sunn og frisk helsemessig frem til 7 års alder, da han ble rammet av blodkreft, og ble avlivet etter kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tufani, basenji, 2 år

- Sydd stygt potekutt

- Kennelhoste

- Urinveisinfeksjon

- Kastrert pga krypt

- Bittskader i nakke/hals

- Eksem (helt borte nå)

- Fjernet tannsten

Joshi, basenji, 2 år

Ble omplassert til meg da hun var 1,5 år. Har så vidt jeg vet aldri hatt noen helseproblemer, bortsett fra at vi fjernet tannsten forrige uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg husker alt da...

Norma, 3 år:

  • sydd etter å ha kuttet hovedpulsåren i låret
  • halebrudd
  • løsnet en klo
  • infeksjon i øye og ansikt etter å ha blitt bitt
  • kraftig strekk i et bakbein
  • ørebetennelser
  • hudproblemer, men dette har vi nå mer eller mindre kontroll over

Orry, nærmer seg 9 år:

  • ørebetennelser
  • "lammelser" og vondt i bakparten for noen år siden, fant aldri ut hva det var til tross for at han ble sjekket grundig. Gikk over av seg selv etter en stund.
  • forstørret prostata som førte til andre problemer, ble derfor kastrert 7 år gammel
  • nå har han antakeligvis noe forkalkninger i ryggen, skal røntges
  • betent "liggesår" på albuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna, wheaten terrier på 4 år

Knakk klo 5-6 mnd gammel

forstrakk ryggen etter å ha hoppa etter ei flua ( JA HUN HAR JAKTINSTINGT) 3 år

Fjernet tannstein 2 år

ultralyd som viste valper:D 3 år

Lotta, Dvergpinscher 2 år

trekket 2 valpetenner

trekket hjørne tann vetrinærtabbe....

vaksiner og sånt

Chiquita og Elvis 7 mnd har kun fått vaksiner dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm - Border collie hannhund - 2002 ->

- Sydd i forbein etter å ha skåret seg på tur

- Urinveisinfeksjon (oppdaget da samtidig endinger i leververdier)

- Kronisk leverbetennelse (ikke smittsomt)

- Svulst på milt, fjernet milten desember 2009

- Forstørret skjoldbrukskjertel av ukjent grunn, skjedde en vinter, aldri returnert

- Forstørret prostata, kastrert av den grunn

- Tilbakevendene betente analkjertler, fjernet disse

- Spondylose

- Lus en gang

Vida - Schäfertispe - 2004 ->

- Trukket tenner etter en slosskamp

- Fjernet livmor grunne for ofte løpetid (4 ggr i året)

- Hadde betente analkjertler da jeg fikk henne, endte med å fjerne de da aldri ble bra

- Kennelhoste, veldig lett

- Belastningsskade i ryggen

Bogar - Mudi hannhund - 1996 - 2007

- Svulst i endetarmen, måtte fjerne den, testikler og analkjertler (de ble blokkert og betente pga svulsten)

- Sprukket trommehinne da jeg fikk han, en god del arrdannelse der og han plagdes med øret med jamne mellomrom

- Svulst på lillehjernen, avlivningsårsak

- Allergisk mot "oppvåkningssprøyta" mot narkose

- Lus en gang

Santi - Schäfertispe 1994 - 1998

- Kraftig livmorsbetennelse, ble kastrert og overlevde operasjonen så vidt

- Sydd i beinet etter å ha kutta seg

- Epilepsi (epilepsien + HDen var avlivningsåarsak)

- HD-D med forkalkninger

- Huggormbitt

Wasco - Schäferhannhund - 1992 - 1994

- Kraftige voksesmerter gjennom hele vokseperioden

- Deformasjon i bekkenet, men avlest med HD-A. Deformasjonen var så stor at man kunne se at han var helt skjev i hoftepartiet når han stod vanlig

- Ekstremt allergisk mot fisk

- Hjernesvulst 2 å gammel, avlivningsårsak

Maxi - Manchester terrier - 1991 - 1996

- Tette analkjerter

- Bittsår som måtte lappes sammen

- Lymfekreft, avlivningsårsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arok,schafer,4år

Sjekket prostata 3 år,ikke noe galt.Ellers helt frisk.

Gross,bernersennenhund 4,5år

Grad C på alle fire ben,ellers helt frisk.

Legger til 2 x kennelhoste på Gross,en gang som valp og en gang som voksen.Lett angrepet begge gangene,ingen behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla, ESS, 5,5 år

-kutt i pote som måtte sys (6mnd)

-sår på skulder (ca 9mnd), gikk over av seg selv

-ørebetennelse 1x

-en "vorte-lignende" sak på en tå etter en fjelltur, dyrlegen fant ikke ut hva det var, gikk over av seg selv, jeg fryktet furunkulose

-øyelysningsdiagnosen er forresten "hår på øyet", men det har vi aldri merket noe til

-låsning i iliosacral-leddet med påfølgende muskelproblemer; blir behandlet med osteopati, akupunktur og massasje

Nenya, ESS, 1 år

-UVI

-tette tårekanaler som hun vokste av seg, var ikke hos dyrlegen

Aynï, Cairn terrier, 3 år

-UVI?

Casper, blanding, ble 3 år

-atferdsproblemer (avlivningsgrunn)

Hundene har hatt flere ting som jeg ikke vært til dyrlege med, for selv om hunden får kennelhoste, tenker jeg ikke at "gosj, for en syk hund jeg har", eller om den river av seg en klo eller får vannhale eller en mild øyebetennelse pga smitte/fremmedlegeme. Slike ting "teller" liksom ikke hos meg, ei heller bittsakder som leger seg selv. De fleste hundene mine har hatt vannhale eller kennelhoste eller det har rent litt fra øynene noen dager, men jeg synes ikke det er "sykt" nok til å føres opp på en liste over hvor syke hundene mine har vært. Jeg konstanterer bare at "ok, nå har hunden vannhale", og gjør ikke noe mer med det. Det samme gjelder kennelhoste, bortsett fra at da holdes de selvsagt i ro og får ikke hilse på andre hunder. Ting jeg ikke har vært til dyrlegen for synes jeg ganske enkelt ikke "fortjener" å havne på en slik "syke-liste". ;) Og innbilt svangerskap er heller ingen sykdom i mitt hode. :ahappy: Produserer hunden melk og den får jurbetennelse er saken en annen, men selve innbilten i seg selv er helt normalt og ikke noe sykelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig med alle tre hundene, egentlig. De har alle familie/forfedre som har blitt gamle. Rina og Sari har flere i stamtavlen som har blitt 15-16 år og vært friske til det siste ;)

Bonzo - dvergschnauzer:

-Ørebetennelse 2 ganger som valp

-Døde av kreft, 13,5 år gammel

Sari - groenendael:

-Ørebetennelse 1 gang som valp

-Rev en steinmur over seg som valp, men ble bare kraftig forslått og knakk tuppen av en hoggtann.

-Påkjørt 2 år gammel, ble operert for indre blødninger, men døde noen timer etter operasjonen :ahappy:

Rina - groenendael:

-Skjedeinfeksjon som 1,5 år gammel

-Ingenting annet *bank i bordet*

Edit: Glemte at Bonzo trolig ble bitt av huggorm da han var rundt 3 år gammel. Men det gikk heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en, tre og et halvt år gammel:

Tilbakevendende UVI som valp, fordi vi slet med å finne rett antibiotika til å ta knekken på det. Men da vi traff rett, ble vi kvitt det. Hun har hatt det en eller to ganger i voksen alder også, men veterinær sier at det ikke er så rart, at de lettere får UVI tilbake om de slet med det som valp.

Hun hadde en heftig runde med diaré som valp, varte et par uker før vi fikk kontroll på det, muligens en tarminfeksjon. Hun har selvfølgelig hatt diaré etter det også, men det er etter å ha funnet råtten kebab i grøfta, fått for mange griseører, og andre naturlige forklaringer.

Hun hadde en øyebetennelse som valp, mens skinnet vokste litt fortere enn skallen, og hun hadde hengeøyne som var lett mottagelig for skit som irriterte.

Knapt et år gammel hadde hun en en væskende kul på albuen, som jeg ikke husker det fancy latinske navnet på, men det er en ufarlig unghundkreft, sa veterinær. Noen ganger må kulen fjernes kirurgisk, men for X'en holdt det med klødempende salve, så tørket den inn og forsvant av seg selv.

Halvannet år gammel fikk hun konstatert redusert nyrefunksjon, med mistanke om forgiftning fra pittelitt spylervæske eller tilsvarende som har vært i snø hun har spist. Etter en måned med skånefôr var nyreverdiene tilbake på normalen.

Ellers har hun hatt potekutt to ganger som grodde selv, en brukket ulveklo som måtte fjernes, en øreinfeksjon vi måtte få medisiner for, og våteksem en gang som jeg klarte å kontrollere selv.

Mye av det hun har hatt er valpe- og unghundsykdommer, det siste halvannet året kan jeg ikke huske å ha vært til veterinær for annet enn vaksiner og parringsrelaterte besøk.

Hun er røntget fri fram og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...