Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

I dag har vi tatt røntgen av badeballen. Hun veide 25.4 kg. Ved forrige drektighet omtrent på samme tid (2 dager tidligere) veide hun 23.6 kg, så hun er nesten 2 kg tyngre denne gangen. Vi telte 8 valper, veterinæren ville først at det skulle være sju, men det gikk jeg ikke med på, så da var vi enige om åtte. Hodet til den ene valpen var skjult av bekkenet, men det var en ryggrad i "løse lufta", så det var nok ett forsøk på å være snik, men det gikk ikke :icon_redface: Det er sannsynligis ingen skjulte for vi tok bilde på ryggen, det gir jo bedre overblikk.

Vi startet temp målingen i går. Hun ligger stabilt på 37.7-37.8 så det skjer neppe noe her med de første dagene. Hun er i dag på dag 58 etter første parring. Jeg regner med at hun føder på lørdag, dag 61 som sist.

Valpekassa er satt opp, inspisert og godkjent av damen. Kladder er kjøpt inn, ny pære til varmelampa er på plass. Filler og håndklær er klart. Aviser er hentet. Det eneste som mangler nå er valpene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Tusen takk for lykkeønskninger folkens. Lade batteriet til kameraet skulle jeg ja. :icon_redface:

Nå skal hun få en vask, klipp og føn, så vi er helt klare.

Jammen! 13 sa jeg jo! :icon_cry: Hun jukser! *ler*

Heldigvis så jukser hun :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Puh, da er noen strevsomme netter over, endelig. B-gjengen er her. Det ble 5 tisper og 3 hanner. Tispene og en hanne var veldig jevne i str rundt 250g, to hanner var veldig små 170 og 180g, men med masse krefter.

De ser sterke og fine ut så langt. Sorthvite alle sammen. Pyh er kjempeflink og ordnet alt sammen selv. Ikke værst når det kom 4 stk på 45 min. Sistemann hadde det ikke travelt, så han måtte vi jogge i gang, med det resultatet at han kom på gulvet i steden for i kassa :)

Bilder kommer når jeg har sovet og ladet batt til kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...