Gå til innhold
Hundesonen.no

"gi hals"


Epson

Recommended Posts

Har lyst til å prøve å lære han dette, hvis jeg noen sinne skal gå lydighet så trenger han det jo også.

Jeg har lyst til å ha litt pause fra den vanlige treninga fot,sitt bli, ligg bli osv.. for han virker litt lei det og det samme med meg.

Fikk tips fra hundekurset om å binde han fast og gire han opp til han begynte å bjeffe.

Hadde med yndlingsleka hans og godbit men dette funka ikke. Han bare hopper etter leka og når han skjønner at han sitter fast gadd han ikke prøve mer.

Prøvde også uten å binde han fast, men han bare hopper himmels høyt etter leka, og når han skjønte at han ikke fikk den fant han seg heller en isklomp å leke med :aww:

Han bjeffer så og si aldri. Kun mot andre hunder noen ganger, ikke når det ringer på døra eller whatever.

Han kan gjøre det mot katter hvis de ikke gidder å leke med han, men tror ikke pus blir så veldig blid av å bli brukt som bjeffeleke..

Tenkte kanskje å gå lydighetskurs, men finner bare kurs rundt om kring her som man må ha bronsemerke for å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Bare for å presisere: Om du skal konkurrere i lydighet så trenger du ikke øvelsen "gi hals", men om du snuser på bruks (NBF) så er det en øvelse i lydighetsdelen på brukskonkurranser. Hvis hunden din bjeffer på støvsugeren, så kan man bruke det, elelr vaskefilla el. Det enkleste er å fremprovosere adferden der han i utgangspunktet slipper den lettest. Om du har en hund som er trang i halsen, så er det kanskje andre ting du burde trene på først som du trenger mer nå enn en "tulleøvelse" som hals, som du kanskje trenger i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere: Om du skal konkurrere i lydighet så trenger du ikke øvelsen "gi hals", men om du snuser på bruks (NBF) så er det en øvelse i lydighetsdelen på brukskonkurranser. Hvis hunden din bjeffer på støvsugeren, så kan man bruke det, elelr vaskefilla el. Det enkleste er å fremprovosere adferden der han i utgangspunktet slipper den lettest. Om du har en hund som er trang i halsen, så er det kanskje andre ting du burde trene på først som du trenger mer nå enn en "tulleøvelse" som hals, som du kanskje trenger i framtiden.

Han bjeffer egentlig ikke på noe som jeg vet garantert han bjeffer på.(annet enn andre hunder) Han skal bare hoppe på og ta alt...

Jepp tenkte på NBF bare er ikke noe flink til å skrive hva jeg mener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei frøken som aldri laget en lyd tidligere..

Det jeg gjorde var at jeg fant den ultimate godbiten (en bit tørrfisk for vår del), puttet henne i bur og terget henne utenfor buret.. Etter en stund begynte hun å pipe og lage lyd og hun fikk godbiten.. Neste gang krevde jeg litt mer lyd av henne, et svakt bjeff eller lignende.. Spørs hvor lett hun var å få i gang da.. Og etterhvert krevde jeg et bjeff før hun fikk godbiten.. Når hun da bjeffet på kommando i buret, generaliserte jeg det utenfor buret..

Vi prøvde også alt ved å binde henne fast osv.. Dette var det eneste som fungerte for oss.. En jeg trener sammen me, lærte hunden sin hals i hundegården..

Bruk fantasien er mitt beste tips og bruk verdens beste belønning :aww: Gjerne kanskje dra i gang halsen etter dere har lekt og herja skikkelig først så den er litt høy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...