Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty's første kull


ipadda
 Share

Recommended Posts

Etter mye om og men, mye frem og tilbake, mye kanskje-kanskje ikke, har jeg endelig funnet en hannhund jeg tror blir bra på Betty.

Betty heter på fint: N-DKuch Aridgeocrat's Fantastiske frk. Kaia, hun er røntget med A hofter, øyenlyst fri-08 og PL sjekket med grad 0/0.

Betty er født 02-01-2008, så hun er altså akkurat blitt tre år gammel.

168713_10150129044050586_632600585_8406636_2231943_n.jpg

Hennes utvalgte for denne gang er:

Rippåsens Sacke. Han er født 23-01-2003, det gjør ham altså 8 år gammel. Han er røntget med B hofter, og er også faren til Hunken som min mor har på fôr herfra.

Jeg har bare gamle bilder av Sacke, men nye kommer når vi reiser nedover for å parre.

169023_10150133617270586_632600585_8471688_6679482_n.jpg

180451_10150133617045586_632600585_8471679_8292154_n.jpg

Han har i sine tidligere kull gitt supersosiale, og flotte valper.

Vi reiser til Sverige den onsdag den 9.februar, da er Betty på dag 12, å kommer hjem igjen fredag den 11.februar.

Så, nå må vi bare krysse fingrene for vellykket parring, og valper om noen mnd.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Polkadott og Pammi har vært på utstilling idag Polki ble BIR og Pammi BIM. Kjempemoro, å så utrolig kjekkt å se at de tar utstilling og hall, med masse mennesker og hunder på strak arm! Fantastisk!

Så spennende lykke til!

Veldig positivt at det blir en såpass gammel hannhund og at du tenker på gemyttet syntes jeg. :rolleyes2: Har hørt om endel samkjønnsagressjon i rasen i det siste.

Tusen takk!

Ja, jeg syns det er viktig å få inn "de gamle gode", gemytt er like så viktig som helse syns jeg, om de ser ut som sjimpanser, så får de heller gjøre det, så lenge gemytt og helse er ok.

Ikke det, Sacke har endel avkom etter seg, å spesielt i de to siste kullene har det kommet hunder langt over gjennomsnittlig gode. Det jeg liker best med hele hunden, er at han selv er trivelig, at han har gitt trivelige velfungerende valper, og han komplimenterer feilene til Betty, og har gitt det manglene hos Betty videre på sine valper, med tisper med samme feil som Betty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ja! :P Fin hannhund også! :P Og Betty er knallfin synes jeg^^ Blir nok et fint kull dette!

Tusen takk for det :lol: Jeg syns selvfølgelig også hun er fin :)

Spennende!

Bra jeg ikke skal ha valp i 2011 skjønner jeg :P

hehe, det samme tenkte jeg, men så obs, skal jeg vist beholde en tispe å sette på fôr, hvis det blir en bra en, vel og merke :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Lykke til! :(

Lykke til, håper dere treffer med parringstidspunkt!

Tusen takk :(

Jeg har jo hatt navn klare en stund, egentlig så har jeg håpet at det skulle bli P-kull, for da skulle hele kullet kalles opp ette beste og oldemor, Prikken og Perle :rolleyes2:

Jeg har to-tre navn jeg er helt sikker på foreløpig:

Aridgeocrat’s Peggy Margaron - Peggy er det Betty blir kaldt for, og Margaron betyr Perle.

Aridgeocrat’s Prikken over I’en - Sier seg selv? Prikken - over i'en :P Oppkaldt etter bestemor Prikken.

Så om noen har forslag i samme bane, så blir jeg veldig glad for innspill. Trenger ikke være norske navn.

Jeg trenger faktisk hjelp til hannhund navn, for med min flaks tror jeg neppe det kommer et helt kull med tisper :innocent:

Endret av RTL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :(

Jeg har jo hatt navn klare en stund, egentlig så har jeg håpet at det skulle bli P-kull, for da skulle hele kullet kalles opp ette beste og oldemor, Prikken og Perle :(

Jeg har to-tre navn jeg er helt sikker på foreløpig:

Aridgeocrat’s Peggy Margaron - Peggy er det Betty blir kaldt for, og Margaron betyr Perle.

Aridgeocrat’s Prikken over I’en - Sier seg selv? Prikken - over i'en :innocent: Oppkaldt etter bestemor Prikken.

Så om noen har forslag i samme bane, så blir jeg veldig glad for innspill. Trenger ikke være norske navn.

Jeg trenger faktisk hjelp til hannhund navn, for med min flaks tror jeg neppe det kommer et helt kull med tisper :rolleyes2:

Prikken over I'en var jo et morsomt navn!

Jeg liker å pønske på hundenavn, så godt mulig det kommer noen forslag fra meg.

Et jeg umiddelbart tenkte på, var Point Taken - Point, punkt, prikk... Tatt Prikken. Samtidig som det jo også har en annen betydning.

Ellers vil jeg tro det er mange dalmatinere med prikkeinspirerte navn, så du kan jo bla litt i kataloger og på DogWeb for å se om du finner inspirasjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikken over I'en var jo et morsomt navn!

Jeg liker å pønske på hundenavn, så godt mulig det kommer noen forslag fra meg.

Et jeg umiddelbart tenkte på, var Point Taken - Point, punkt, prikk... Tatt Prikken. Samtidig som det jo også har en annen betydning.

Ellers vil jeg tro det er mange dalmatinere med prikkeinspirerte navn, så du kan jo bla litt i kataloger og på DogWeb for å se om du finner inspirasjon der.

Ja, jeg liker Prikken over i'en :rolleyes2: Den falt i smak hos Helene og :(

Takk for innspill, sjekke prikkedyr på dogweb var ingen dårlig idé, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir dobbelpost, men shit au.

Fikk desverre aldri til å ta et oppstillingsbilde av Sacke. Men han er helt klart mye kraftigere og bedre bygget en jeg så for meg. Han svarte virkelig til forventningene på alle områder!

182625_10150138728120586_632600585_8544036_257119_n.jpg

181545_10150138728150586_632600585_8544037_2527499_n.jpg

Legger også ved et bilde av Betty tatt idag. Tenke jeg skulle følge opp med bilder fra hver uke i en forhåpentligvis drektighet.

168987_10150138771575586_632600585_8545018_7825226_n.jpg

Hun har spist godt de siste dagene, så hun har lagt litt på seg. Ikke uvanlig at hun får gigantisk matlyst under løpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Gratulerer så mye. Nå har ikke jeg filla peiling på rasen så for meg ser de helt like ut alle sammen. :) Men bet meg merke i at du bruker en godt voksen hanhund på henne og syns det var veldig moro å lese. ;) Jeg er helt klart for å bruke de gamle traverne i avl, de som virkelig har fått vist hvilke kvaliteter de har, fremfor unge fremadstormende hanhunder som knapt fyller alderskravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...